"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
ik neem aan dat je POP3 gebruikt. als je echt je mailbox in zijn geheel wil synchroniseren kan je ook nog overwegen IMAP te gebruiken.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Imap zou beter geschikt zijn maar de meeste providers ondersteunen dit niet. Wat je wel kan doen is je mail laten doorsturen naar een gmail account en die ophalen via imap ( je kan dan instellen dat alle uitgaande mail van die gmail account met je oorspronkelijk ziggo adres moet verstuurd worden)
edit:
je kan je mail van ziggo ook rechtstreeks binnenhalen in je gmail account via pop3 ( Ik weet niet ofdat Ziggo het ondersteunt om mails door te sturen naar een ander mail adres
[ Voor 13% gewijzigd door Dymse op 16-12-2009 14:32 . Reden: bijkomstige info ]
Ja, moet met een pop.nog.iets connecten. Ik weet niet of de mailserver dat IMAP ondersteund, zal ff kijken.page404 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:25:
met Jazzy ^^
ik neem aan dat je POP3 gebruikt. als je echt je mailbox in zijn geheel wil synchroniseren kan je ook nog overwegen IMAP te gebruiken.
Dus hij wist de mails als ik ze 1 keer heb opgehaald, moet ik ff kijken of ik dat mag instellen, dat hij opgehaalde mail na 3 dagen ofzo pas wist.Jazzy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:24:
Configureer je account zo dat hij de berichten op de server laat staan.
Ik heb btw ook nog een linuxed homeserver staan, biedt dat meer mogelijkheden voor een oplossing?
Dat van gmail klinkt ook goed, maar voor al mn familieleden met een ziggo account ook een gmail account te moeten aanmaken is iets wat ik als laatste oplossing zou gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door jayvol09 op 16-12-2009 14:35 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
In principe kan je je mail via je homeserver binnenhalen en de server als imap server laten dienen. Maar ik heb geen ervaring hier meeIk heb btw ook nog een linuxed homeserver staan, biedt dat meer mogelijkheden voor een oplossing?
Ik zou gewoon je mails binnenhalen/ophalen bij een emaildienst zoals gmail en dan de mails binnenhalen via imap. Uitgaande mails worden nog altijd verstuurd met je @ziggo adres
Je kunt met iets van fetchmail ofzo je server je mail op laten halen, en met je clients alleen tegen je server aan babbelen. Maar dan moet je wel weten hoe je een mailserver in richt.jayvol09 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:31:
Ik heb btw ook nog een linuxed homeserver staan, biedt dat meer mogelijkheden voor een oplossing?
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Ik zou beginnen om gewoon je mailprogramma's goed te configureren. Als je die hobbel genomen hebt kun je iets complexers gaan proberen.jayvol09 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:31:
Voor de duidelijkheid, je moet dus in de accountinstellingen van Outlook en Evolution zijn en niet bij je provider.
wish me luck
update:
bij evolution stond een vakje "leave mail on server" uitgevinkt, nu aangepast.
[ Voor 40% gewijzigd door jayvol09 op 16-12-2009 15:38 ]