Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CAD] BIM software stedenbouw

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05
BIM (Building Information Model, zoek verder maar op Google ;) ) is een methodiek dat de laatste jaren steeds meer gebruikt wordt. Kort komt het er op neer dat je als architect, bouwkundige, constructeur, installateur, enz aan 1 bouwkundig model werkt.

Ik zit zelf in stedenbouw en denk dat BIM hierin ook goed gebruikt kan worden. Vierkante meters, kubieke meters, aantallen, kosten, enz kunnen makkelijk gegenereerd worden. MAAR, tot op heden ben ik nog geen CAD teken software tegengekomen dat specifiek op stedenbouw gericht is.

Weet iemand een software pakket dat (grotendeels) gericht is op stedenbouw of dat goed in stedenbouw gebruikt kan worden? Uiteraard zou het pakket met BIM om moeten kunnen gaan.

Dat zeg ik!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
AutoDesk NavisWorks en AutoDesk Ecotect zijn pakketten die voor zover ik weet in BIM processen wel gebruikt worden.
Helaas is mijn collega die veel meer met het BIM process bezig is niet aanwezig, dus veel meer info kan ik je ook niet geven.
Ja, ik werk bij een Autodesk reseller

• cdl
Op mijn werk hebben we een architectuur en stedenbouw afdeling. Architectuur gebruikt Revit icm Navisworks en dit werkt volgens mij erg goed. Wij (stedenbouw) gebruiken nu nog Autocad maar willen graag een pakket gebruiken dat goed op stedenbouw aansluit.
Kun je aan je collega vragen of hij een goed stedenbouw software pakket kent?

Dat zeg ik!

Verwijderd

Het is lastig te zeggen welk pakket je moet gebruiken. Ervaring leert dat het enorm afhangt wat je er mee wilt kunnen doen.

Met plain Autocad kan je heel veel dingen doen waarvan de meeste geen weet hebben. MIsschien heb jij juist weer een pakket als MAP 3D nodig of zelfs Civil 3D. Er zijn in Revit ook functies waarvan ik denk dat die handig zijn voor stedebouwers. Er zijn ook een aantal limieten die het juist weer niet praktisch maken.

ik stel voor dat je contact op neemt om je vraag wat duidelijker te stellen zodat we een gedegen antwoord kunnen geven.

groet,

• cdl
@xiqx: Ik begrijp hieruit dat jij in de cad-business zit?

Het opnemen van contact bij software firma's vind ik lastig omdat zij altijd hun eigen software zullen aanprijzen en zullen zeggen dat het voor ons DE oplossing is. We hebben op het werk dus al meerdere gesprekken gehad, maar zitten eigenlijk met de handen in het haar.
De beste tips vind je toch via gebruikerservaringen. Dus ik hoop dat er nog mensen in dezelfde branche zitten en wat ervaringen willen delen?

Dat zeg ik!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
xiqx is een van de collega's waar ik het over had. Ik had je vraag even doorgespeeld :)

Verwijderd

Aangezien autodesk het BIM erg aan het hypen en promoten is zou ik als ik jou was het toch in de autodesk family zoeken. Autodesk ondersteund het meeste 3d en heeft over alle segmenten van de markt aansluting. Zie ( Revit, autocad enz.)

Dus mijn advies is toch om het daarbij te zoeken.

• cdl
Bedankt voor je reactie. Autodesk zit inderdaad goed in de markt, zoals ze dat eigenlijk al jaren doen. Er zijn wat andere software pakketten verkrijgbaar, maar niet een dergelijk totaal pakket als dat autodesk aanbiedt. Jammer dat er (nog) geen pakket is dat naadloos op stedenbouw aansluit.

Dat zeg ik!

Pagina: 1