gezien ik een linux smartphone heb, en deze door zijn telefoon, wifi, en gps-functies handig is voor een langere fietstocht, lijkt het me handig hiervan een letterlijke fietscomputer van te maken. Het programmeren zal niet het grootste probleem zijn (wellicht wel om dit zo energiezuinig te doen) maar wel om de rpm van het wiel in de mini-usb poort te krijgen.
Ik heb een bedrade sensor van een goedkope fietscomputer, wellicht kan ik deze goed gebruiken. Aansluiting moet mini-usb zijn.
De huidige sensor heeft lijkt me geen energie nodig? Deze geeft door het magneetje een stroompuls wat uiteindelijk aan de datapoort van de usb gehangen moet worden. Kan dit rechtstreeks of kan dit signaal tes terk/zwak zijn?
Of zijn er usb sensors te koop die hetzelfde doen?
Ik heb een bedrade sensor van een goedkope fietscomputer, wellicht kan ik deze goed gebruiken. Aansluiting moet mini-usb zijn.
De huidige sensor heeft lijkt me geen energie nodig? Deze geeft door het magneetje een stroompuls wat uiteindelijk aan de datapoort van de usb gehangen moet worden. Kan dit rechtstreeks of kan dit signaal tes terk/zwak zijn?
Of zijn er usb sensors te koop die hetzelfde doen?