Infrarood repeaters

Pagina: 1
Acties:

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
Ik heb al een post geplaatst in een ander topic maar daar kwam geen reactie op, dus dan maar hier:
Ik zoek voor mijn nieuw tv meubel (pics volgen) een goede IR repeater. Heeft er iemand suggesties?
De kabels tussen de repeater en de individuele sensoren moet voldoende lang zijn (1m op zijn minst) en ik heb minstens 4 sensoren nodig (receiver, xbox, popcorn, ...), liefst uitbreidbaar. Ik heb een Logitech harmony one A/B mocht dat belangrijk zijn.
Ik heb deze gevonden:
* http://www.smarthome.com/...IR-Repeater-System/p.aspx
* Logitech IR repeater (is die wel beschikbaar in Europa?)
* andere?

Tips & suggesties meer dan welkom.

• Ruyven
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32
Je zou eens naar deze kunnen kijken:

http://www.marmitek.com/en/catalogus/product.php?subgroep=3&product=370

Waarschijnlijk niet de goedkoopste, maar werkt hier prima.
Lengte van de kabels zal geen probleem worden.

Verwijderd

Dat Marmitek setje raad ik ook aan. Je hebt een zwarte ontvanger van ongeveer 5*5*30 mm die je ergens binnen het zicht van je AB hangt (is al voorzien van dubbelzijdig tape dus kan bijvoorbeeld onder je tv) en een kastje met daaraan twee draadjes. Aan ieder draadje zit een ir zendertje die je op het oogje plakt van je apparaat. Het standaard setje (van ik meen 100 euro) kan zonder uitbereiding al 4 apparaten bedienen. Werk super! Het setje is later eventueel nog uit te bereiden met extra "IR eye's" die er voor zorgen dat je tot 8 apparaten kunt aansturen.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
Dit lijkt me perfect, ze hebben zelfs een ontvanger die je kan inbouwen in een wall panel, juist wat ik nodig heb :)

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook opzoek naar zoiets, maar aangezien ik net een peperdure tv heb gekocht vraag ik me als tweaker af of dit niet heel makkelijk zelf te bouwen is. Ik kan best wel schama'tjes na bouwen en solderen etc. maar verder weet ik er niet veel vanaf. Is het in principe niet zo dat je gewoon een IR-fotocell kan laten ontvangen en dat signaal dan verderop door een schakkeling weer kan laten uitzenden door al dan niet meerdere IR-Led's? Of ben ik nou veel te makkelijk aan het denken? Kan een van de electrotechneuten hier misschien meer duidelijkheid over geven of me gewoon uit de droom helpen? :)

ik zou graag een schema hebben hiervan. Moet ik dan gewoon zoeken op IR-repeater? gaan we gewoon proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 17:26 ]

Verwijderd

Zo'n Marmitek IR Control is ideaal om je apparatuur onzichtbaar in een kastje weg te werken. Ik heb een hele stapel videoapparatuur. Die moeten werken, maar ik hoef ze niet te zien. De meubelmaker adviseerde mij deze infraroodverlenger te kopen.
De ontvangsthoek van het oog is goed en (met extra IR oogjes) kun je er 8 apparaten mee aansluiten. Je moet wel even wat (meegeleverde) kabeltjes wegwerken, maar het resultaat mag er wezen :*)
Ik las dat je zelfs tot 300meter vanaf je tv, je apparatuur kunt zetten. het nut daarvan zie ik nog niet helemaal :?, maar vond het wel grappig.
Marmitek heeft ook wel goedkopere oplossingen voor 2 of 4 apparaten (zelfs draadloos, dat was ook handig geweest) maar dan blijft er altijd iets in het zicht staan. nu zie je slechts 1cm2 van het hele product (waar je de afstandsbediening op moet richten), de rest is mooi weggewerkt. :9~
Dus zeker aan te raden!

• NielsDB
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-01 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:15:
Hallo,

Ik ben ook opzoek naar zoiets, maar aangezien ik net een peperdure tv heb gekocht vraag ik me als tweaker af of dit niet heel makkelijk zelf te bouwen is. Ik kan best wel schama'tjes na bouwen en solderen etc. maar verder weet ik er niet veel vanaf. Is het in principe niet zo dat je gewoon een IR-fotocell kan laten ontvangen en dat signaal dan verderop door een schakkeling weer kan laten uitzenden door al dan niet meerdere IR-Led's? Of ben ik nou veel te makkelijk aan het denken? Kan een van de electrotechneuten hier misschien meer duidelijkheid over geven of me gewoon uit de droom helpen? :)

ik zou graag een schema hebben hiervan. Moet ik dan gewoon zoeken op IR-repeater? gaan we gewoon proberen.
Je kan het idd makkelijk zelf maken, het is wel iets moeilijker dan je het voorstelt. Het infrarood signaal is namelijk gemoduleerd en een IR ontvanger demoduleert dit meestal direct. Je moet het dus zelf weer moduleren op dezelfde frequentie (met bvb een ne555).

Je kan makkelijk enkele schema's hiervan vinden.
bvb http://www.circuitsonline...view/24279/1/ir+verlenger

PS: Let er wel op dat niet alle apparaten op dezelfde frequentie en protocol werken maar meestal is het RC5 :) .
Pagina: 1