Op discovery channel was een keertje iets te zien over een robot-brein. Ze kunnen in een nabije toekomst een soort menselijk brein maken maar dan met kleine chips enz. Dus eigenlijk een klein baby robotje met de technologie om zich verder te ontwikkelen. Sceptici zeggen dat dat dan over 50 jaar pas kan gemaakt worden en anderen zeggen dat het binnen 30 jaar haalbaar is. Maar hoe dan ook het komt eraan.
Nu is er een discussie geweest of dat misschien niet gevaarlijk is omdat die robot een veel sneller en meer 'inteligenter' brein heeft dan wij, zo zou hij ook kunnen denken en dat niemand weet wat hij denkt. Dat is het enge. Dan krijg je van die science-fiction/matrix verhalen dat het mogelijk is dat hij zich anders gaat voelen en "slecht gaat denken".
Wat vinden jullie hierover?
Mijn mening is dat het niet mogelijk is maar dat ga ik nu ff niet uitleggen.
Nu is er een discussie geweest of dat misschien niet gevaarlijk is omdat die robot een veel sneller en meer 'inteligenter' brein heeft dan wij, zo zou hij ook kunnen denken en dat niemand weet wat hij denkt. Dat is het enge. Dan krijg je van die science-fiction/matrix verhalen dat het mogelijk is dat hij zich anders gaat voelen en "slecht gaat denken".
Wat vinden jullie hierover?
Mijn mening is dat het niet mogelijk is maar dat ga ik nu ff niet uitleggen.