Toon posts:

probz met linux install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
elke linux (mandrake, redhat, stormix) die ik probeer te installeren geeft een foutmelding wanneer hij de packets wil installeren. Dit is niet altijd dezelfde foutmelding. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Mijn harde schijf is nog in orde denk ik...

Verwijderd

Post toch maar wat van die foutmeldingen, want zonder foutmelding kan niemand je gericht verder helpen.

Geef verder eens op welke hardware je in je systeem hebt zitten.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, ik neem aan dat het dan OF aan je harddisk, OF aan het filesystem ligt dat erop staat.
Je probeert toch niet op een extra-ide controller te installeren he??
(Zoals zo'n extra promise controller ofzo)

Verwijderd

tja, het zal denk ik aan het filesystem liggen, dan.. 't moet een ext2-fs zijn, maar die moet je zelf door de installer laten configureren. zorg dus gewoon dat je de ruimte die je voor linux wilt gebruiken leeg laat (lees: zonder partitie). de meeste distro's maken zelf al het ext2-fs aan tijdens de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
De errors zijn altijd anders maar hebben wel steeds met de packets te maken die hij wil installeren.
Ik laat linuxsetup zelf de partitie formateren eh. Dus de filesystem is in orde denk ik eh.

config:
MSI k7t pro 2A
2 * 10 mbit NIC
Soundblaster 64 PCI
HD waar linux op komt is de 13gig IBM drive (heb ook nog 20 gig fireball) De buide schijven runnen op Uata 33 (geen extra controllers, enzoverder)
Cd writer (master)
Aopen 48 driveken...
nog iets?