Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een backup gemaakt van me Vista installatie met data ect... maar ik kan hem niet restoren op Windows 7.
Dit wil ik wel graag want mis nu toch een heel aantal dingen.

Wat heb ik gedaan tot nu toe:
- Geprobeerd in Windows XP om de backup terug te zetten
Lukt niet...
- Via een Virituele Vista en een share op de backup folder een restore te doen
Lukt ook niet...
- Via Windows 7 restore een restore te doen maar ook dit werkt niet.

Als ik in de Virtuele Vista de backup folder open dan zit er niets in?
In XP krijg ik een foutmelding op de rechten, met Windows7 zie ik 400 zip mapjes met elk 1 bestandje erin.

Ik weet even geen oplossing hiervoor en wil graag weten of jullie hier wat over hebben?

Als ik zelf met Vista een installatie de backup niet kan openen laat staan zien... dan ben ik wel bang dat ik ZEER veel data kwijt ben.

De backup is gemaakt met:
Windows Vista Home Premium
Windows Vista Backup tool

De computer is een:
Acer m3641

Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben.

Gr, Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je aan het doen bent. Heb je nou een volledige systeembackup gemaakt en probeer je die terug te zetten over win7 heen? Of heb je alleen een backup gemaakt met bestanden? Ik heb het idee dat je niet wil 'restoren' maar dat je enkel de data uit die backup wil hebben, maar dan is het inderdaad wel de vraag wat voor backup je gemaakt hebt.

Is het wellicht een idee om de backup te kopieren naar een Vista systeem en hem daar uit te pakken?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Het is een full systeem backup naar een USB schijf.
Deze backup is gemaakt met de standaart backup util van Vista.
Nu heb ik windows 7 geinstalleerd en wil ik bestanden uit de backup terug zetten.
Dit werkt dus niet omdat windows 7 de backup util niet bestanden uit de backup kan halen van Vista.

Ik kan hem dus neit openen.

Rupie:

Ik heb het virtueel geprobeerd omdat ik niet een computer heb staan verder met Vista erop.
Virtueel werkte het niet. ik heb een vhd van vista. Hierin heb ik de backup map geshared op de VHD maar dan zie ik geen bestnaden in staan.

Verwijderd

Ik meen dat je die VHD gewoon kan mounten in windows 7, dan kan je je data daar gewoon vanaf kopieren:

http://thelazyadmin.com/b...ows-7-server-2008-r2.aspx

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Er is een verschil tussen een backup van je bestanden en een volledige systeembackup. De backup die je gemaakt hebt is waarschijnlijk bedoelt om je Vista installatie terug te kunnen zetten als er iets mis mee is. Hier zitten dus ook veel Windows files en dergelijke in. Ik vraag mij af of je die bestanden er uit kunt halen op de manier die jij wel, persoonlijk verwacht ik van niet eerlijk gezegd. Waarschijnlijk probeert de Vista backup util de gehele harde schijf te vergelijken of te bewerken en dat gaat niet werken in een virtuele omgeving lijkt mij!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1