Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

C&C Zero Hour connection probs

Pagina: 1
Acties:

• suppie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08-2021
Sinds een korte tijd heeft mijn pa een nieuw modem aangeschaft. Sindsdien kan niet meer connecten met andere spelers. Ik kan wel gewoon internetten en in de C&C Zero Hour lobby komen. Als ik in een game ga en accept ben ik steeds degene die niet laadt. En dat al iets van 40 games achterelkaar, dat heb ik nooit meegemaakt dus dat moet aan het modem liggen. Iemand een idee?

Verwijderd

In de readme.txt file in je spelmap vind je de port-forwarding instructies; de betreffende poorten zal je moeten open zetten op je hardwarematige FW (je router) en de softwarematige FW (je windows programma). Dan nog zul je vaak connection problems krijgen omdat het online gedeelte van het spel vrij buggy is én omdat je veel andere spelers tegen zult komen die niet de juiste poorten hebben open staan.

• suppie
Hoe zet ik poorten open in de softwarematige FW?
Op het modem is UpNp open gezet, is dat niet voldoende?

Verwijderd

Hoe je het in je softwarematige FW moet doen, hangt af van je softwarepakket. Draai je een firewall onder windows (bijv. Norton, Zonealarm, etc ?) Wat betreft je router, kan je kijken op http://portforward.com/ en daar kijken bij jouw merk router.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 13:52 ]

• suppie
Ik heb een Thomson TG712 modem
poorten opengezet, UPNP aangezet op router, Firewall op PC uit

helpt allemaal niet

• suppie
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:51:
Hoe je het in je softwarematige FW moet doen, hangt af van je softwarepakket. Draai je een firewall onder windows (bijv. Norton, Zonealarm, etc ?) Wat betreft je router, kan je kijken op http://portforward.com/ en daar kijken bij jouw merk router.
Er zijn standaard poorten voor zero hour, namelijk diegene die ik gevonden heb in het readme.txt bestand. Ik heb mijn ip in mijn browser ingevoerd en zo ben ik bij het modem gekomen. Poorten stonden al goed. Softwarematig heeft weinig zin. Poorten geadd als exception, ook firewall helemaal uitgezet. Geen resultaten.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Kun je misschien je options.ini eens posten? Ik ben een tijdje geleden daar toevallig ook mee bezig geweest en waarschijnlijk staat er daar iets niet goed.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

• suppie
AntiAliasing = 2
FirewallBehavior = 9
FirewallNeedToRefresh = FALSE
FirewallPortAllocationDelta = 0
FirewallPortOverride = 29900
GameSpyIPAddress = 192.168.1.10
Gamma = 50
IPAddress = 192.168.1.10
IdealStaticGameLOD = High
LanguageFilter = false
MusicVolume = 0
Resolution = 1280 960
Retaliation = yes
SFX3DVolume = 64
SFXVolume = 57
SawTOS = yes
ScrollFactor = 12
SendDelay = yes
StaticGameLOD = High
UseAlternateMouse = no
UseDoubleClickAttackMove = no
VoiceVolume = 70

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Ik zie in ieder geval dat GameSpyIPAddress gelijk is aan IPAddress. De eerste is het IP dat je voor internetgames gebruikt, terwijl de tweede alleen voor je LAN is. Klik even op deze link en vul achter GameSpyIPAddress dat IP-adres in. Kijk wat hij dan doet. Als hij nog steeds raar doet dan kunnen we meer dingen proberen.

edit: Blijf uit je optiemenu als je dit aangepast hebt, anders verandert hij het gewoon weer terug. Je kan hier ook je resolutie wat hoger instellen als je dat leuk vindt. Ik zet zelf altijd 1280 1024 neer.

[ Voor 24% gewijzigd door hayate666 op 18-12-2009 20:03 ]

• suppie
Ik heb gedaan wat je zei, echter nog geen suc6. Stuk of 10 games connecten niet achterelkaar.

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Probeer Senddelay = no te zetten en FirewallBehaviour = 0 .

• suppie
Weer geen suc6, dit begint een hopeloze zaak te worden. Ik denk ook niet dat het probleem softwarematig is op te lossen. Het ligt echt aan dat nieuwe modem.

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Okee, laatste kans :P Probeer deze settings eens over te nemen en zet je options.ini op alleen lezen. Zo past het spel het niet stiekem achter je rug aan.

AntiAliasing = 3
BuildingOcclusion = yes
DynamicLOD = yes
ExtraAnimations = yes
FirewallBehavior = 0
FirewallNeedToRefresh = FALSE
FirewallPortAllocationDelta = 0
GameSpyIPAddress = jouw internet ip hier
Gamma = 50
IPAddress = jouw internet ip hier
IdealStaticGameLOD = High
LanguageFilter = false
MaxParticleCount = 5000
MusicVolume = 55
Resolution = 1280 1024
SFX3DVolume = 79
SFXVolume = 71
ScrollFactor = 50
SendDelay = yes
ShowSoftWaterEdge = yes
ShowTrees = yes
StaticGameLOD = Custom
TextureReduction = 0
UseAlternateMouse = no
UseCloudMap = yes
UseLightMap = yes
UseShadowDecals = yes
UseShadowVolumes = yes
VoiceVolume = 70

Verwijderd

nog een opmerking: bij sommige routers moet je jezelf wel een statisch IP adres toewijzen naar waar de pooren geforward worden; anders heeft het portforwarden geen nut. Ik ben niet bekend met jouw type router, dus kan daar niets zinnigs over zeggen, maar ik moest dat zelf wel altijd doen.

• suppie
Naja, alles geprobreerd nu. Nog steeds geen effect. Ongeveer 1 op de 10 games connect. Kan het niet zijn dat die router gewoon slecht is en ik een slechtere connectie heb, alhoewel 1 op 10 games wel weinig is.

Verwijderd

heb je jezelf nu al (1) een statisch IP gegeven in je router, (2) je windows zo ingesteld dat je pc ook enkel gebruikt maakt van dát IP adress en (3) de betreffende poorten in je router geforwaard naar je eerder ingestelde IP adress?

Een Thomson TCW 720 kan ik niet vinden op portforward, maar misschien is het hetzelfde systeem als de 710: http://www.portforward.co...lcatel/TCW710/default.htm

je moet dus éérst jezelf een statisch IP adres geven! http://www.portforward.com/networking/staticip.htm

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Zoals gezegd, als je geen statisch ip hebt zijn alle veranderingen nutteloos. Check dit dus eerst even.

• suppie
Ja dit had ik al gedaan. Als ik doe:
-run
-cmd
-ipconfig /all
En ik zie bij IP Address het adres wat ik wil, mag ik er vanuit gaan dat mijn pc die pakt tog?
Verder staan alle poorten wagewijd open.
Misschien een idee dat 1 van jullie mijn pc overneemt en alles ff nacheckt? Want ik zie het niet meer zitten :p
Toch bedankt voor de hulp boys.

Verwijderd

Nee daar kan je niet vanuit gaan; je PC heeft altijd een IP adres (anders zal je internet ook niet werken), echter is dit vaak een dynamisch IP adress; iedere keer als je PC gereboot wordt, krijgt je pc dus een nieuw IP adres. Dáárom moet jejezelf eerst een vast IP adres geven, anders zit je poorten te forwarden naar het verkeerde adres.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 22:40 ]

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Er staat op de link die je gegeven is letterlijk wat je moet doen. Probeer het maar, dan leer je daar ook weer van ;)

• suppie
Ja ik snap het. Ik had allang een statisch ip adres gemaakt. En als ik dan kijk bij cmd en dat adres echt zie staan, mag ik ervan uitgaan dat mijn pc dat nieuwe statische adres heeft.
Alle poorten geforward, zelfs gecheckt met een programmaatje (PFPortchecker by Portforward.com)

Verwijderd

Stomme vraag: heb je toevallig een hele lange nickgames en speel je 8 player games? Ik kan mij nog hernineren dat er de wazige 'bug' was dat het connecten niet vooruit te branden was als er veel spelers met te lange nicknames in een game zaten.

Voor de rest: als je poorten goed geforward zijn, dan weet ik het verder ook niet. Je zou nog een herinstall van de game kunnen overwegen.. (uninstall, daarna rebooten en de hele gamemap nog eens handmatig verwijderen).

• suppie
Nee ik speel geen 4v4 games. Die lange nicknames valt ook wel mee. Zelfs 1v1 connect maar 1 op de 10 games ofzo. Spel had ik al gereinstald.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Misschien een basisvraag, maar heb je de laatste versie van het spel geïnstalleerd? / Het je het spel geupdate?

• suppie
Ja aan dit soort dingen had ik allang gedacht idd. Laatste patch staat er gewoon op.
Pagina: 1