Toon posts:

onterechte melding externe harde schijf vol.

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf gekocht en daar wilde ik mijn films op zetten. De meeste gingen gewoon goed, maar bij een aantal zegt de schijf dat deze vol is terwijl er nog meer dan 1tb vrij is.
Komt het misschien omdat volgens mij mijn externe harde schijf Fat32 is, en de schijf met mijn films op de pc is NTFS. Zo ja, hoe kan ik dit probleem verhelpen?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is de file die je probeert te kopieren misschien groter dan 4 GB ? Dat kan FAT niet aan namelijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 15:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

FAT32 kent een maximale bestandsgrootte van ik meen 4GB. Het kan zijn dat je daarom de melding 'schijf is vol' krijgt (ik ben met je eens dat het onlogisch klinkt, maar het is volgens mij écht zo)

/edit:
Met hierboven eensch dus...

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 16-12-2009 11:04 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een beetje zoek werk zou je het antwoord hier wel moeten kunnen vinden, omdat het waarschijnlijk heel logisch is. ;) Er zullen films tussen zitten welke groter zijn dan 4GB, FAT32 heeft een bestands limiet van 4GB, om grotere bestanden te kunnen opslaan zul je de externe hardeschijf moeten converteren naar NTFS of opnieuw formatteren naar NTFS. (bij conversie loop je overigens altijd een risico dat het niet goed gaat)

Dit alles staat trouwens ook in de FAQ's beschreven, daarom gaat dit topic verder op slot. :)

edit: Dit modje wordt traaaaaag...

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 16-12-2009 11:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.