Toon posts:

Externe schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb hier 2 exact dezelfde externe HDD's die via USB gekoppeld worden aan mijn pc. Beide hebben hetzelfde probleem. Beide HDD's worden niet herkend door de computer, overigens ook niet door andere computers. Heel af en toe ziet hij de schijven wel. Ook via FireWire geeft hetzelfde probleem.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Is nogal raar dat het bij 2 dezelfde externe schijven van toepassing is en hierdoor eigenlijk niet mee te werken is.

Alle reacties welkom.

Alvast bedankt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zitten er 2 USB-aansluitingen aan de apparaten?
Welke USB-apparaten zijn het?
Zit er een voeding aan de apparaten?
Aan welk OS probeer je ze te koppelen?

Zomaar wat vraagjes die wel essentieel zijn om je te kunnen helpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:45:
Zitten er 2 USB-aansluitingen aan de apparaten?
Welke USB-apparaten zijn het?
Zit er een voeding aan de apparaten?
Aan welk OS probeer je ze te koppelen?

Zomaar wat vraagjes die wel essentieel zijn om je te kunnen helpen.
Nee, een enkele USB aansluiting en firewire.
Het zijn lacie externe buizingen. Met wel elk een andere HDD, eentje van Samsung andere Hitachi.
Zit een losse adapter bij, deze voor het netstroom.
Via XP en Mac OSX beide zelfde probleem.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Wellicht zitten de drivers niet standaard in het OS ingebakken en moet je die eerst even bij de website van Lacie wegkapen?

(ook al mag je verwawchten dat dit gewoon plug&play apparaten zijn)

edit: moeten de jumpers van de schijven toevallig in een bepaalde stand staan? Bv master ipv CS? Kijk dat ook even na.

[ Voor 23% gewijzigd door Sigma2k8 op 16-12-2009 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:09:
Wellicht zitten de drivers niet standaard in het OS ingebakken en moet je die eerst even bij de website van Lacie wegkapen?

(ook al mag je verwawchten dat dit gewoon plug&play apparaten zijn)

edit: moeten de jumpers van de schijven toevallig in een bepaalde stand staan? Bv master ipv CS? Kijk dat ook even na.
Nee, zijn sata schijven dus geen last van jumpers.. Andere netvoeding kan ik proberen alleen heb die geen. heb er maar eentje geen idee waar die andere is gebleven. las dit op de Lacie site zelf btw dat dit kon helpen.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Lacie HDD's hebben nog wel eens last van faulty voedingen, hier op werk genoeg ervaring mee. Luister naar de voeding als je hem op stroom aansluit, als hij een soort licht ratelend geluid geeft mag je ervan uitgaan dat hij defect is.

Lacie stuurt volgens mij kosteloos een nieuwe voeding op. Mag dit het niet zijn, heb je al gekeken in Disk Management (ervan uitgaande dat je Windows gebruikt)?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:36:
Lacie HDD's hebben nog wel eens last van faulty voedingen, hier op werk genoeg ervaring mee. Luister naar de voeding als je hem op stroom aansluit, als hij een soort licht ratelend geluid geeft mag je ervan uitgaan dat hij defect is.

Lacie stuurt volgens mij kosteloos een nieuwe voeding op. Mag dit het niet zijn, heb je al gekeken in Disk Management (ervan uitgaande dat je Windows gebruikt)?
ja offcourse ook daar gekeken overal. Ik zal de voeding eens checken.

thx iig

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Suc6! Ben benieuwd of het de voeding is

[ Voor 77% gewijzigd door aramdin op 16-12-2009 12:18 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:36:

De voeding ratelt idd. Ik ga opzoek naar een andere voeding kijken ofdit helpt.
Bedankt voor de spoedige reacties!
Pagina: 1