Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wisselend CPU gebruik, 100 procent tijdens streamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere accounts op deze PC, en op 1 van die accounts gaat de CPU direct naar 100 procent als ik een youtube/anders.. filmpje kijk. Als er filmpjes gestreamed moeten worden dus.

Firefox/Iexplorer gebruiken ook op andere accounts best wel veel CPU, rond de 20/30. Bovendien wisselt het ook heel erg, het ene moment zit het zo rond de 30/40 procent, het andere moment rond de 5/10. De computer is gloednieuw(1/2 maanden oud), dus ik neem aan dat er een virus opzit?

Ik heb al een viruscannen gedaan, maar zonder resultaat. Ik ben nu bezig met een virusscan(uitgebreide), en er wordt 30 procent CPU gebruikt. Nouja, soms daalt het ook weer naar 5, en dan weer naar 30, enz.

Als er geen programma's zijn opgestart is het CPU-gebruik wel gewoon normaal. Rond de 5 procent.

Wat ook zo maf is, ik ben nu aan het viruscannen, er wordt 30 procent van mijn CPU gebruikt. Maar als ik naar taakbeheer ga, is er NIKS wat dat kan veroorzaken. Aangezien de viruscanner maar 5/10 procent gebruikt. Ik kan ook geen andere programma's vinden die voor die 30 procent zorgen.

Oftewel: Mijn CPU gebruik wisselt verschrikkelijk. En ik kan niks vinden wat dit veroorzaakt.

Edit: Ik gebruik Windows Vista 64 bit.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
Kan je wat meer info geven hierover? Welke Virusscanner gebruik je bijvoorbeeld? Sinds wanneer treed het probleem op.

Probeer daarnaast eens Proces Explorer. Deze geeft meer info over het proces gebruik van alle software en services: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

Daarnaast zeg je dat het je het alleen met streamen ervaart. Kan je vertellen wat voor videokaart je gebruikt of dat je een onboard videokaart misschien hebt? Heb je ook de laatste drivers hiervoor geinstalleerd?

Succes

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ESET Smart Security, het probleem trad een paar weken geleden op. Het streamen probleem heb ik alleen op 1 specifieke gebruiker, bij de andere gebruikers werkt het prima, de videokaart is een Ati HD 4890, niet onboard. Volgens mij heb ik de nieuwste drivers, hoe kan ik dit zien?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt een software issue omdat het per account verschilt

> WOS dus

Verwijderd

Topicstarter
Wat is WOS?

Edit: laatmaar ;P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:18 ]

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:18:
Wat ook zo maf is, ik ben nu aan het viruscannen, er wordt 30 procent van mijn CPU gebruikt. Maar als ik naar taakbeheer ga, is er NIKS wat dat kan veroorzaken. Aangezien de viruscanner maar 5/10 procent gebruikt. Ik kan ook geen andere programma's vinden die voor die 30 procent zorgen.
In Taakbeheer het vinkje "Processen van alle gebruikers weergeven" aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op het account waarop ik dus niet kan streamen. En bij processen schiet firefox dan bijna meteen naar de 80/100 procent.

Overigens, hoe moet ik dat process explorer aflezen?

Edit: Met Internet Explorer kan ik ook geen filmpjes kijken, schiet ook direct omhoog. MAAR met Google Chrome wel.

Dus het ligt aan Ieploxer/Firefox?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:36 ]

Pagina: 1