Obscure schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:23:
[...]
lol silkroad zou ik zelf niet in de lijst zetten daar is echt een grind fest, en de enigste professions zijn trade / thief / hunter en die kan je pas normaal doen als je 90+ bent (hoe ik dat weet, is omdat ik daar lvl 100 ben)
maar als je silkroad wilt doen kan je beste korean silkroad (zijn zat engelse guilds, rustige servers en geen / weinig bots) want op chinees silkroad kan je geband worden als je geen chinees bent
en internationale silkroad is 99% botters, 80% van elke servers zijn gold bots en helft van de mensen die nog af en toe praten nemen geen eens tijd om engels te spreken (vooral turkse en duitse spelers)...
isro is verkloot wegens te weinig oplettendheid van admins, die alleen op geld uit zijn.
Er is een reden waarom ik Silkroad als laatste in de lijst plaatste ;p
Maar ik kan niet raden wat iemand anders leuk kan vinden dus een verscheidenheid aan games aanbieden kan nooit kwaad vond ik.
Persoonlijk heb ik me weinig gestoord aan bots/taal problematiek en heb ik nooit thief/hunter/trader gespeeld en me toch vele uren geamuseerd met het spel. Let op dan spreken we al van jaren geleden (toen ik nog op een fx5200 + crt speelde =P). Het kan iemand bevallen... maar idd neem niet de internationale variant ervan want zonder betalen geraak je niet eens meer in het spel + ik geloof zelf dat je in het spel moet zitten voor je kan betalen voor voorrang te krijgen bij het inloggen
Qua chinese versie waar ik zelf nu op zit is het gewoon simpel hoor, loop niet in global chat in het engels te chatten en antwoord gewoon rustig de standaard chinese groet. Iedereen laat jouw gerust en jij laat de andere gerust zal je nooit problemen hebben.
Er lopen genoeg engelstalige of zelf nederlandstaligen in rond maar besef goed dat het een chinese server is met hun taal als voertaal. En je bent juist naar die server uitgeweken omdat je actieve admins wou. Ga dan niet klagen dat ze dus ook actief mensen bannen die een andere taal gaan beginnen opdringen

Wij willen ook dat die Turken/duitsers engels spreken op de isro server en ik denk niet dat we enige spijt gaan hebben moesten ze geband worden ... Hetzelfde geld dus voor csro temeer dat je foutieve data ingeeft bij het aanmaken van je account.
Dat ksro soepelder is wist ik eigenlijk niet ... vermoedelijk de reden waarom iedereen dus daar een account op aanmaakt tegenwoordig.
* On topic *
Nog twee games die ikzelf ooit gespeeld heb en niet in mijn lijstje stonden:
hero Online
Meer chinees gerichte rpg spel.
Pro's
- Simpel (je wordt bijna letterlijk bij het handje genomen door middel van quests
- Hardware vereisten waren echt minimaal
Contra's
Het heeft gewoon mijn intresse verloren en heb het nooit herinstalleerd maar ik herriner me nog dat het niet slecht was.
Ooit herinstalleer ik het wel eens
De laatste mmorpg die ik ooit gespeeld heb is:
Niet zo overtuigend, meer een 1 uit een dozijn mmorpg gevoel had ik hierbij.
Niet heel slecht hoor, maar ook niet overtuigend/uitspringend.
Pro's:
- Twee fracties, dus twee werelden om te verkennen
- Grafisch/gameplay niet slecht
Contra's:
- Misschien niet lang genoeg gespeeld maar Guilds hadden gelijk niet echt een belangrijke rol
- Support door bv GM's was beroerd .. zelf een GM die powerabuse tegen mij begon te doen enkel omdat ik iemand wou helpen en dit blijkbaar niet geapprecieerd werd ^^ (ik speel meestal cleric)
(Eigenlijk ook grootweg de reden waarom ik zelf als lvl 20 ofzoiets gewoon gestopt ben met die game) - Game wereld is niet echt super groot
- Achiefments op lage level niet tegengekomen
- Ook opnieuw op pvp gericht maar meer fractie tegen fractie, maar doordat de cohesie van de fracties intern zo goed was *roll eyes* kwam het daadwerkelijk gewoon neer op hit-and-run acties en dus pvp.
- Veel variatie of verschillende dingen te doen vond ik ook persoonlijk niet (mss te laag level gebleven?)
- Oh jah ... frustraties van iedereen indertijd ... Instancens bestonden niet. Moest je als Quest een hoofdbaas doden die maar 1 keer per half uur (of uur!!) respawnde .. moest je maar geluk hebben in een party te zitten met een paar spelers die 10tallen levels hoger waren dan jij (en die dus op lager level die quest ook niet hadden kunnen beëindigen) want slechts 1 party kreeg de kill .. en de rest mocht weer een half uurtje of langer wachten .. -___-
De reden waarom het niet in de eerste lijst stond: Als ik het zelf dus niet echt goed vond ga ik het ook niet direct aanraden bij andere mensen

Guild Wars
Heel raar dat deze mmorpg nog niet vermeld werd door iemand anders:
Kortom maar 1-malige aanschaf kosten, dus geen maandelijkse kosten + Guild play staat dus wss hoog aangeschreven ;p
Als nadeel kan je mss zeggen dat je "maar" tot lvl20? kon gaan.
Zelf nooit gespeeld maar velen waren van deze game toch lovend. Ik heb geen idee hoe actief de community momenteel nog is enzoverder ..
Nog vele anderen ...
Een lijst van alle mogelijke mmorpgs kan je vinden op wikipedia met een korte uitleg
Pro's en contra's van die games zal je aan andere mensen moeten vragen daar ik enkel diegene gespeeld heb die ik opgenoemd heb (Wel buiten Tales of Pirates, maplestory en dingen zoals dat maar dat zijn echt geen WOW vervangers XD)
Zoek je echt een WOW vervanger dan is waarschijnlijk LOTR toch de beste kanshebber denk ik, maar zelf nooit gespeeld dus ga ik ook geen commentaar geven over dat spel

Hetzelfde geldt btw ook voor Aion, ik heb het amper gespeeld dus een gedetailleerd overzicht moet je ook niet aan mij vragen, enkel was/is het zo populair dat ik het toch nog effen vermeldde.