• gervanl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01-2010
Weet iemand welke combinatie van instellingen het verbruik van de Panasonic reduceren?
Als de eco mode aan staat verbruikt hij overdag bijna 2 keer zoveel energie dan 's avonds.
De oorzaak hiervan is het licht tracking systeem.

Wat ik wil en daar is de handleiding niet duidelijk over, is de instellingen dusdanig instellen, dat het verbruik overdag en 's avonds om en nabij hetzelfde is rekening houdend met het beeld.

gr.

gervanl

Verwijderd

Er zijn verschillende modi. Dynamisch (nooit gebruiken), normaal, cinema, spel. Cinema is geloof ik voor 's avonds en normaal voor overdag. Het is sowieso handig om de eco-mode dan overdag uit te zetten tenzij je niets ziet door de zon. Zet je contrast op 30 en helderheid op -2, -1 of 0. Scheelt ook al een hoop. Dan zoemt hij ook minder.

Er zijn nog wel wat maatregelen om hem zuiniger te maken. Verwarming uitzetten, want de TV geeft al genoeg warmte. Met het licht uit kijken vind ik ook ook al fijn (bij een CRT vond ik dat vreselijk). ;)

• gervanl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01-2010
Beste Ro_Serpiente,

Bedankt voor de tip echter niet handig om overdag de heleboel op normaal te zetten en 's avonds weer op cinema.

Het moet toch simpeler kunnen? Dit is de eerste keer sinds ik apparatuur gebruik dat ik moet toegeven dat de info van Panasonic vrij karig is.

Nog slimme tips om het in 1 keer goed te doen?

gr.

gervanl

Verwijderd

Je moet sowieso een instelling hebben voor dag (licht) of nacht (donker). Meer tips heb ik niet. Misschien even het Panasonic topic doorspitten.