Toon posts:

[MediaCenter] DVBLink TvSource / Network Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heeft DVBLogic een nieuw product: DVBLink TvSource. Dit programma emuleert een DVB-S tuner, net zoals de drivers van FloppyDTV / Anysee dat doen (aangezien Mediacenter alleen maar DVB-S ondersteund). Deze virtuele tuner word door Mediacenter gezien als echte hardware, en daardoor kun je elke kabel/sateliet/digitenne tuner gebruiken in Mediacenter, zonder dat er speciale drivers van de fabrikant nodig zijn.

Met de beta van DVBLink Network Server kun je deze virtuele tuners ook delen met andere pc's binnen je lokale netwerk, waardoor je overal in huis live tv kan kijken. Bijvoorbeeld op je laptop (zonder tv-kaart) of PS3.

Een ander groot voordeel van het gebruik van TVSource is: ondersteuning van MDAPI plugins (softcams). Hiermee word een CAM module (zoals Alphacrypt bij Ziggo) overbodig. Je hebt alleen nog een USB cardreader nodig (of een externe cardserver) om de kanalen te decoderen in Mediacenter.

Je kunt met dit programma dus een hoop geld besparen op cam-modules. En als je meerdere mediacenters in huis wilt, ook op tuners. Daarom breng ik het even onder de aandacht, en mocht er iemand vragen / problemen hebben met TvSource, dan wil ik ze graag beantwoorden.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvblogic.com/images/Logo.gif

Supported hardware:

- FireDTV, FloppyDTV (including CI support)
- Hauppauge WinTV Nova (S and HD S2), WinTV HVR (all models)
- Pinnacle PCTV
- Prof Red and Prof Revolution
- Technotrend Budget (including CI support)
- Technisat SkyStar2, SkyStar HD, HD2, SkyStar USB2 (including CI support)
- Terratec Cinergy (including CI support)
- Twinhan (including CI support)
- Azurewave (including CI support)
- Anysee (including CI support)
- TeVii
- Genpix
- All other cards having BDA drivers

Supported clients:

- Windows Vista with TV Pack or Windows 7 MediaCenter
- Windows MediaCenter Extenders
- Hardware and software UPNP clients (Sony Playstation 3, Power DVD 9, Nero ShowTime 4 and others)

Features:

- Satellite (DVB-S, DVB-S2), Cable (DVB-C) and Terrestrial (DVB-T) support
- FTA and commercial channels support
- HD and SD MPEG-2 and h.264 channels support
- Multichannel audio support
- Multiple tuner support
- Guide a la Carte: per channel selection of EPG information source – transport stream, DVBViewer EPG info, xmltv listings or native MediaCenter Guide
- Teletext and subtitles support
- UPNP Server to stream live TV to UPNP-enabled clients
- Easy-to-use Windows MediaCenter channel synchronization wizard

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 15:18 ]

Verwijderd

Hoi

ik heb me een beetje verdiept hierin maar kan geen antwoord krijgen op mijn vraag.
Kun je in mce dan ook mappen maken met kanalen ?
vb: een map Thuis met daarin alle Ned talige kanalen , een map Sky met daarin alle Sky kanalen , een map sport met daarin alle sport kanalen etc
En is dit allemaal makkelijk te bedienen met je afstandbediengen , ik vraag dit omdat dit wel mogelijk is met een dreambox (gebruiksvriendelijk).

Ik kan nergens vinden hoe je dan bv een tweede pc kan inrichten als "extender"

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:49:Kun je in mce dan ook mappen maken met kanalen ?
Elke kanaal heeft in Mediacenter wel een eigen categorie, en op Win7 kun je ze daar ook op indelen geloof ik. Maar mocht het niet kunnen, dan heeft dat niets met DVBLink te maken maar gewoon met Mediacenter zelf :) Je gebruikt namelijk gewoon Mediacenter, DVBLink is altijd onzichtbaar.

Als je een dreambox hebt, kun je beter: DVBLink for Dreambox gebruiken, hiermee kun je de dreambox vanuit Mediacenter gebruiken.

• dukeenvana
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-02 13:36
Hoi Drazix,

ook ik draai TVsource 1.02 in WMC7. En dat naar bijna volledige tevredenheid.
Ik mis de nederlandse HD zenders op 11854, er wordt niets gevonden en mijn schotel en lnb zijn goed uitgericht.

Wat heb jij gedaan om dit voor elkaar te krijgen, ik heb de originele 0235.ini gebruikt maar ook dit van de KingofSat website. Beide *.ini vinden niks op bovenstaande transponder.

Ik loop dus een beetje vast.

gr. Martin

PV-Output

Verwijderd

Topicstarter
Hey Martin,

Ik heb zelf kabel-internet van Ziggo, dus heb niet zoveel ervaring met sateliet. Maar het ligt waarschijnlijk aan een verouderde transponderlijst ja. Je zou eens kunnen kijken op de website van je aanbieder (Kanaal Digitaal?) of daar ergens lijsten staan?

• dukeenvana
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-02 13:36
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:45:
Hey Martin,

Ik heb zelf kabel-internet van Ziggo, dus heb niet zoveel ervaring met sateliet. Maar het ligt waarschijnlijk aan een verouderde transponderlijst ja. Je zou eens kunnen kijken op de website van je aanbieder (Kanaal Digitaal?) of daar ergens lijsten staan?
Hey Drazix,

Zoals beschreven heb ik diverse transponder file's geprobeerd, daar mag het niet aan liggen denk ik dan?

Misschien dat iemand anders een idee heeft?

gr. Martin

PV-Output

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
dukeenvana schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:31:
[...]

Hey Drazix,

Zoals beschreven heb ik diverse transponder file's geprobeerd, daar mag het niet aan liggen denk ik dan?

Misschien dat iemand anders een idee heeft?

gr. Martin
Misschien denk ik wel in de verkeerde hoek hoor, maar heb je toevallig een FireDTV-S of een FloppyDTV-S? Als het nl. geen S2 versie is, kan die volgens mij geen HD kanalen ontvangen, of zo heb ik dat ooit eens begrepen.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

DVBLogic heeft speciaal voor DVBLink X-source en DVBLink Server een subforum op degroeneknop.nl voor Nederlandse Media Center eindgebruikers.
Je vindt het subforum op http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/board,171.0.html

• pascal.blij
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03-2022
Beste tweakers,

Ik heb hetzelfde probleem als Martin met TVSource geen nederlandse HD kanalen op de Astra 23.5. Ook ik heb al meerdere transponderlijsten geprobeerd maar zonder enig succes. Ik gebruik wel een twin LNB waarop ik dus zowel de 19 als de 23.5 ontvang. Zou dit een probleem kunnen zijn?

Kan iemand me helpen? Martin, werkt het bij jou nu wel?

Alvast bedankt!

Pascal

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan je met dit pakketje eigenlijk ook "analoge" signalen verzenden naar je media center? Ik heb namelijk een hauppauge hvr2200 waarop ik nog naar het standaard analoog tv kijk.

Verwijderd

DVBlink kan volgens mij iedere tuner aan zolang deze maar door de bda driver wordt aangestuurd. Je kunt op de site van dvblink een test versie downloaden. Deze hoef je niet te installeren. Kunt gewoon de exe draaien en kijken of hij je tuner herkent.

• Avvd
  • Niet online
hij herkent hem wel maar je moet schijnbaar een transponder file maken, enkel zie je die alleen maar voor dvb signalen, ik heb nog nergens een voorbeeld kunnen vinden voor een analoog signaal.

Verwijderd

Ik meen op de forums van dvblogic te hebben gelezen dat analoge signalen geen probleem moeten zijn.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 16:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DVBLink werkt alleen met digitale tuners.

Ik had hetzelfde probleem met een analoge tuner. Na enig speurwerk op het forum heb ik begrepen dat analoge tuners niet werken.

cybergamers.nl

• Avvd
  • Niet online
bij mij was de trial verlopen en ik heb hem nu gekocht maar ik krijg vanuit media center nu te zien "no running dvblink sources found", is hier iemand bekend mee? Van dvblogic krijg ik geen reactie. Herinstallatie van het product heeft in ieder geval niet geholpen.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40

psyy138

blackbulls.nl

heeft iemand enig idee hoe de android app / router ingesteld moet worden voor het extern tv kijken?
binnen onze wifi lukt het wel maar extern niet. ik heb 8080 geforward en ook het externe ip ingevuld.
ik kan de epg wel vinden alleen blijf ik zwart beeld krijgen bij het kijken van de zenders.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Pagina: 1