Playstation 3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starface
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06-2022
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet er niet veel van. Als dit niet is gepost in het goeie topic gedeelte of dergelijke dan mag dit verwijdert worden. Ik heb dit probleem opgezocht met de zoekfunctie maar heb de oplossing niet kunnen vinden via google ook niet ik ben momenteel 3 weken lang aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem:

Ik heb een playstation 3 40gb en een Samsung LE32B530 tv, ik gebruik een hdmi kabel voor beeld en geluid.

Mijn probleem is dat ik geen beeld krijg op mijn tv als mijn playstation 3 opstart, hij past de resolutie wel aan dus hij herkent de playstation 3 wel maar hij geeft geen beeld.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
  • Een ander hdmi apparaat op de TV aansluiten (werkt gewoon);
  • De playstation 3 op een andere tv aansluiten( werkt gewoon);
  • Een andere HDMI kabel gebruiken ( werkt niet);
  • De ps3 resetten op allerlei manier, zoals het aan uit knop inhouden etc. (werkt niet);
  • De tv naar fabrieksinstellingen terugzetten (werkt niet);
  • Alle kabels incl stroom uit beide apparaten halen voor 24 uur en dan volgens Sony playstation de ps3 aansluiten (werkt niet).
Ik heb wel beeld met scart aansluiting, maar als ik dan naar het menu ga om over te schakelen naar hdmi dan krijg ik zwart beeld en verandert het beeld na 30 seconden weer terug. Ik heb ook de instellingen van hdmi op een andere tv via hdmi aangepast naar zo laag mogelijke resolutie 576i en dan weer aangesloten op mijn eigen tv, maar dat werkte ook niet.

Ik heb samsung gebeld om te vragen of het aan de tv kan liggen. Een van de medewerkers aan de lijn liet mij een paar dingen uitvoeren op de tv maar hij bleek gewoon goed te zijn en ze vertelde me dat ik de TV moest terugsturen. Ze vertelde er wel bij dat als er een ander HDMI apparaat wel op werkte dat het geen zin had om de tv op te sturen omdat die dan niet gerepareerd wordt.

Ik heb Sony playstation gebeld. Ook hierbij werd ik goed geholpen door één van de medewerkers, alleen alles wat hij mij vertelde was voor mij al bekend en hij vertelde mij om de playstation 3 terug te sturen, maar dat wil ik niet doen want dat heb ik al eerder gedaan omdat ik dit probleem had.

Ik heb dus mijn oude playstation 3 opgestuurd omdat ik dit probleem had, ik heb een nieuwe terug gekregen en nog steeds hetzelfde. De tv is ook nog helemaal nieuw ongeveer 4 a 5 weken oud.

Ik kwam wel een site tegen waar veel mensen hetzelfde probleem hadden http://www.breakitdownblog.com/ps3-hdmi-black-screen/ Maar de oplossing die voor iedereen werkte: Stroom en kabels voor lange tijd uit beide apparaten halen en dan weer aansluiten volgens de gegevens instructies van Sony werkt niet voor mij..

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen en ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen met dit probleem :'( .

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Issam Razza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Verander via scart de instelling eens naar HDMI. Je krijgt dan zwart beeld, maar dan moet je gewoon even op x drukken (accepteren dat het beeld goed is, volgens mij). Dan blijft je beeld zwart na die 30 seconden. Zet dan je ps3 uit en sluit hem via HDMI aan.
misschien moet je voordat je x drukt even naar links kiezen (ik heb nu helaas geen ps3 bij de hand om te kijken!)

Of sluit de ps3 eens aan via hdmi en hou de uit/aan knop 10 seconden ingedrukt om hem te resetten. volgens mij moet de ps3 dan 2 keer een piepje geven!

Misschien heb je dit al geprobeerd, maar het was mij niet helemaal duidelijk of je dit bedoelde!

[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 16-12-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starface
Ja Ik had dat inderdaad al geprobeerd, helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "hij past de resolutie wel aan dus hij herkent de playstation 3 wel"? Ik heb zelf de PS3 gelijktijdig op een beeldbuis TV via RGB scart en een full HD scherm via HDMI aangesloten zitten. Bij het opstarten verandert de resolutie ook altijd even, maar hij start altijd eerst op met de scart TV en zegt dan dat hij een HDMI apparaat gevonden heeft en of ik daar naar wil overschakelen. Als je beide kabels aansluit (dus de multi-AV kabel en de HDMI kabel) krijg je die vraag dan ook? Als je na het opstarten wisselt naar HDMI werkt het dan wel? Als je handmatig wisselt naar het HDMI kanaal op de TV, heb je dan wel beeld? Het klinkt alsof je TV defect is overigens... Heb je al een ander HDMI apparaat geprobeerd? (Je kan vast wel van iemand een laptop, camcorder, mediabox, DVD speler, blu-ray speler, andere PS3 oid lenen om ff te proberen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starface
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 07:53:
Wat bedoel je met "hij past de resolutie wel aan dus hij herkent de playstation 3 wel"? Ik heb zelf de PS3 gelijktijdig op een beeldbuis TV via RGB scart en een full HD scherm via HDMI aangesloten zitten. Bij het opstarten verandert de resolutie ook altijd even, maar hij start altijd eerst op met de scart TV en zegt dan dat hij een HDMI apparaat gevonden heeft en of ik daar naar wil overschakelen. Als je beide kabels aansluit (dus de multi-AV kabel en de HDMI kabel) krijg je die vraag dan ook? Als je na het opstarten wisselt naar HDMI werkt het dan wel? Als je handmatig wisselt naar het HDMI kanaal op de TV, heb je dan wel beeld? Het klinkt alsof je TV defect is overigens... Heb je al een ander HDMI apparaat geprobeerd? (Je kan vast wel van iemand een laptop, camcorder, mediabox, DVD speler, blu-ray speler, andere PS3 oid lenen om ff te proberen?)
Ja het zit dus zo. Als ik mijn playstation 3 met hdmi kabel en scart aansluiting aansluit dan krijg ik inderdaad er is een hdmi apparaat ontdekt ofzo wil je nu overschakelen naar hdmi, als ik "ja" doe dan verandert de tv resolutie. Er staat dan linksbovenin bijvoorbeeld 800x 600 (ik zeg maar wat weet niet precies wat er staat) maar dan blijft het scherm zwart voor 30 seconden en dan krijg ik weer beeld via scart.

Als ik hetzelfde doe maar dan op "nee" druk dan kan ik het menu in gaan en kan ik handmatig naar hdmi omschakelen, maar dan krijg ik ook geen beeld. hetzelfde verhaal.

Ik heb een hdmi out port in mijn video kaart die heb ik aangesloten op mijn tv en ik heb gewoon beeld via hdmi op mijn tv..

Als ik mijn playstation alleen met hdmi aansluit dan start de playstation op de tv herkent de playstation ook want er komt een HDMI 3 port bij in het menu. Als ik daar naar toe ga dan past het beeld zich een beetje aan, word bijvoorbeeld iets grijzer en zie ik in de linkerboven hoek de resolutie staan. Maar meer gebeurt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starface
Allen bedankt voor de reply's. Ik ben naar Scheer & Foppen gegaan, waar ik de TV oorspronkelijk heb gekocht. Zij hebben mij op een zeer klantvriendelijke manier geholpen en heb ik een vervangend toestel gekregen. Het probleem is dus verholpen door het vervangen van de TV van de zelfde type. Het lag dus aan de TV die geen connectie kon maken met de ps3.

Topic mag gelocked of verwijdert worden! ;)
Pagina: 1