IDE Vraag

Pagina: 1
Acties:

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 17:15
Op dit moment is mijn configuratie als volgt.

IDE 1:
Prim HD 60 gig
Sec HD 30 gig

IDE 2:
Prim. CDROM
Sec. CD-RW

Nu klaagt Nero dat de cd'roms om dezelfde IDE kabel zitten en er niet "on-the-fly" gefikt kan worden.

Nu wil ik het volgende:

IDE1:
Prim HD60 gig
Sec CDROm

IDE2:
Prim CD-RW
Sec. HD30 gig

Ik hoor nu dat dit wel kan en dan hoor ik dat het weer niet kan. Heeft iemand hier ervaring mee??? BTW ik draai Win2k :9

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
het kan wel maar...

je kan mogelijk problemen krijgen met je snelheid van je IDE kanalen
IVM ATA66/100 of UDMA

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Nero roept wel meer, als het werkt, dan werkt het toch ??
Het is inderdaad zo, dat IDE niet helemaal simultaan kan lezen en schrijven (niet full-duplex zeg maar) over 1 kanaal. Ik heb de cdrom en de fikker ook allebei aan 1 poort hangen, en 8 speed gaat on the fly zonder problemen.
Eerst ff testen, en als het werkt laat je nero gewoon maar zeuren.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Die nieuwe setup die je voorstelt zal een stuk minder snel zijn dan je oude. Op een IDE kabel moeten alle apparaten namelijk in dezelfde mode draaien. Zo zal je ATA/100 of 66 schijf in PIO mode 4 lopen en dat wil je niet.

On-the-fly fikken moet met een beetje geluk toch gewoon werken zoals je het nu hebt.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:37

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hoewel ik het eigenlijk grotendeels eens ben met de eerdere reacties, lijkt me hier toch goed je even te wijzen op de mogelijkheid een UDMA-kaartje (pci) te kopen. Deze geeft meteen twee extra ide poorten, waarmee je van al je problemen afbent.
In je huidige configuratie zul je nl altijd een compromis moeten sluiten (of cdrom en cdrw op dezelfde ide, of hd en cdrom, of hd en cdrw). Indien je kiest voor een udma kaartje erbij (helemaal niet duur, als je in de pricewatch kijkt), hoef je dat niet te doen.

't is maar een suggestie :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Maar: wat je ook doet... blijf ver uit de buurt van Highpoint... De drivers van die dingen zijn de brakste die ik ooit heb gezien, naast enorme vertragingen veroorzaakten ze om de haverklap crashes.

Professioneel Hyves-weigeraar

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 17:15
Thanx voor de reacties allemaal. Ik houd het voorlopig maar bij de configuratie zoals die nu is en laat Nero maar zeuren....
Pagina: 1