Ik heb een tabel welke redelijk zal gaan groeien omdat het een tabel is waar ik een type en een value van het type ga opslaan. De enige referentie welke ik gebruik om een WHERE te doen zal een cid zijn:
Een simpele query kan je gewoon doen met een WHERE cid='1'.
Het probleem dat ik heb is dat als je op cid en type alles wil queryen dan moet je gaan groupen, opzich ook mogelijk.
Wat ik alleen altijd terug krijg is bij een WHERE cid='1' AND type='color' dat ik wel 2 rows terug krijg maar welke allebei de eerste regel geven dus
blue
blue
en geen:
blue green
Moet je hiervoor iets van een count(*) of een innerjoin gebruiken ?
Mijn uiteindelijke doel is om in een query alle types per groep in een aparte array te krijgen, dus een color array, een shape array, etc, met een WHERE cid='x'.
cid | type | value |
1 | color | blue |
1 | color | green |
1 | shape | round |
1 | weigt | 20 |
2 | color | red |
2 | shape | square |
3 | weigt | 6 |
Een simpele query kan je gewoon doen met een WHERE cid='1'.
Het probleem dat ik heb is dat als je op cid en type alles wil queryen dan moet je gaan groupen, opzich ook mogelijk.
Wat ik alleen altijd terug krijg is bij een WHERE cid='1' AND type='color' dat ik wel 2 rows terug krijg maar welke allebei de eerste regel geven dus
blue
blue
en geen:
blue green
Moet je hiervoor iets van een count(*) of een innerjoin gebruiken ?
Mijn uiteindelijke doel is om in een query alle types per groep in een aparte array te krijgen, dus een color array, een shape array, etc, met een WHERE cid='x'.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 02:12 ]