Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste Tweakers,

Sinds een korte tijd ben ik in bezit van een DrayTek Vigor 2130N, deze bevalt erg goed en werkt tot nu toe zonder enige problemen.

Omdat deze router beschikt over twee USB poorten, wil ik deze Router ook als een klein "File-servertje" gaan gebruiken d.m.v. de "USB application" functies en heb hiervoor een Western Digital My Passport Essential mobiele hardeschijf van 320 Gigabyte aangeschaft.

Nu heb ik deze schijf aangesloten op één van de USB poorten van de router zoals dat in de DrayTek handleiding beschreven staat, Helaas lijkt de schijf niet door de router herkend te worden, zelfs niet na een reboot van de router.

Nu las ik in de DrayTek handleiding dat de schijf alleen werkt als hij geformatteerd is als FAT16 of FAT32, omdat de WD schijf standaard vanuit de fabriek als NTFS geformatteerd was heb ik deze schijf handmatig naar FAT32 geformatteerd, helaas word de schijf nu nog steeds niet herkend door de router.

Verder brand de LED op de hardeschijf wel, en ook de router laat een ledje branden bij 1 van de USB poorten.

Nu is mijn vraag, Wat kan hier het probleem zijn? en is er een oplossing voor? kan de router misschien geen drivers voor deze schijf vinden of word deze helemaal niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik denk dat het probleem de voeding is via de USB poort. Een externe harde schijf met eigen voeding al geprobeerd? Meestal werkt dit wel. Bij een router lijkt mij de noodzaak van een ultramobiele schijf ook niet aanwezig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:42
Misschien ligt het aan je externe HDD.
Volgens een post op guenstiger.de (http://www.guenstiger.de/...?prodmeinungdetail=205021) werkt de WD HDD alleen met een WD driver die in de firmware van de externe HDD zit. In dat geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat je het werkend krijgt. Opnieuw formatteren zou dan inderdaad geen oplossing zijn.