Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Ik ben een tijdje bezig geweest met Windows 7 op mijn notebook, maar 1 probleem blijft steeds terugkomen: Windows 7 kan mijn scherm niet in standby zetten. Het scherm gaat even op zwart, maar springt direct weer aan.

Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat mijn notebook nooit in de slaapstand terecht zal komen, zolang hij opengeklapt staat.

Dit probleem is er alleen onder Windows 7. Vista had hier helemaal geen last van.

Googlen naar dit onderwerp leverde mij vrij weinig op: de meeste mensen willen liever het hele standby gebeuren uitschakelen, maar dat wil ik niet.

Een mogelijke oplossing was via Computerbeheer bij alle mogelijke devices met de optie "Allow this device to wake the computer" uit te schakelen. Helaas heeft dit nog steeds geen effect.

Verder heb ik de energie instellingen op verschillende manieren aangepast: ik probeerde het scherm na een minuut in standby te zetten, probeerde de helderheid na x minuten te verlagen, maar het scherm springt direct weer op volledige helderheid.

Is er iemand die ook last heeft van dit probleem, of misschien andere oorzaken weet aan te wijzen? Het is knap lastig en als ik tijdens een college mijn notebook even niet nodig heb, is het handig als het scherm gewoon uit kan blijven... spaart weer minuten werken op mijn batterij.

Het betreft overigens een Belinea o.book 4 (MSI PR200 met snellere CPU, meer geheugen en grotere HD).

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je nu, het scherm uit of de notebook in standby dumpen? Want eerst heb je het over scherm in standby maar daarna weer slaapstand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Het scherm in de standby. Sorry voor de verwarring.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan hoef je verder niet in device manager te zitten aangezien dat enkel voor slaapstand van de laptop zelf is.
Enige wat je zou moeten doen is in power options in moeten stellen wanneer het scherm uit gaat en dan zou hij niet vanzelf aan moeten gaan tenzij andere software draait. Niet toevallig software van je fabrikant die conflicteerd?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ik herken het probleem. Heb dit ook gehad met Windows XP. Helaas is dit al weer enkele jaren geleden dus de oplossing weet ik helaas niet meer zeker. Volgens mij loste een herinstal toen mijn problemen op.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Er draait absoluut geen software van de fabrikant zelf op. De enige programma's die op de achtergrond draaien zijn Security Essentials, Dropbox en de Sony Ericsson PC Suite. Aan die laatste kan het niet liggen, want dit probleem doet zich al voor sinds de release van Windows 7.

Bovendien is dit al de derde install van Windows 7 op deze notebook, dus ik denk dat een vierde niet de oplossing zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door w0ndersp00n op 15-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar kan het dan inderdaad niet aan liggen.
Er is zeker ook geen conflicterende instelling dat hij zowel het display dimmed als het display uitzet waardoor dat tegenstrijdig met elkaar werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik heb daar net even naar gekeken: mijn display dimmed na 2 minuten en het display zou uitgeschakeld moeten worden na 5 minuten wanneer er wordt gewerkt op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:31

Quad

Doof

Kijk eens in Apparaat beheer > en dan moet je kijken naar IEEE 1394 Bus Host controllers
Klik er eens op en kijk bij energie beheer laatste tab.
Misschien iets wat je kunt inschakelen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik heb ernaar gezocht, maar die optie is niet aanwezig bij mij. Mijn notebook heeft overigens geen FireWire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah oké, ik denk zelf dus iets wat windows 7 niet in slaapstand kan zetten, en dus er weer uit gaat.
Ik had een probleem dat hij uit ging, maar fans ed bleven draaien.
Bleek dat hij niet helemaal kon afsluiten ivm dat energie beheer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog een keer duidelijk graag, moet de laptop in standby of moet het scherm uit waarbij de laptop aan blijft?

Als je zegt het scherm in standby dan denk ik dus aan het scherm uit waarbij de laptop aan blijft. Dan heeft het niks met apparaten te maken aangezien die daar helemaal geen invloed op uit oefenen. Als het om de laptop gaat die in slaapstand moet (dus laptop uit en alles wegschrijven naar het geheugen) dan denk ik dat je netwerk kaarten nog wake on lan aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:05
Heb je toevallig een batterijtje in de balk staan? Probeer daar rechts op te klikken en dan energiebeheer, daar hoor je het in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
"het scherm uit waarbij de laptop aan blijft"

Die bedoel ik.

Als ik het scherm dichtklap dan gaat de notebook in z'n geheel in standby en dat is dus niet de bedoeling. Ik wil het scherm gewoon openhouden, maar wel dat hij uitstaat, zodat ik meteen verder kan zodra het nodig is.

Via energiebeheer is ingesteld dat het scherm na 5 minuten uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dan is het toch opgelost?
Als ik het scherm dichtklap dan gaat de notebook in z'n geheel in standby en dat is dus niet de bedoeling.
Kun je aanpassen in windows 7, in energie beheer bij wat er moet gebeuren bij dichtklappen van deksel.
Uit/aan/standby enzo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is het wel heel vreemd van via energie beheer is dat eenmalig instellen en dan zou het moeten werken. Er is geen hardware wat daar iets aan zou mogen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
De instellingen in energiebeheer kloppen gewoon. Theoretisch gezien zou het probleem dus opgelost zijn. Maar dat is het dus niet: het scherm gaat even op zwart, maar gaat daarna direct weer aan op volle helderheid.

Ik heb System Control Manager van MSI geïnstalleerd, hopend dat het enig effect zou hebben, maar dat heeft het helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je er toevallig nog een externe muis aan hangen? Vista had exact dit zelfde probleem met de Microsoft 5000 wireless laser muis. Wellicht dat dit probleem nu ook met andere hardware voorkomt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nee, er hangt geen externe hardware aan...

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dit is een draadje van een paar jaar oud, maar ik zit met hetzelfde probleem.

Wellicht een long-shot, maar is er uiteindelijk een oplossing voor gevonden? De overeenkomst die ik met jou heb: MSI hardware...

De MSI Wind U100 om precies te zijn gaat heel even op zwart, maar dan gelijk weer aan. Hierdoor blijft het scherm onnodig aan staan...

Anyway, ik hoop dat OP er een oplossing voor heeft, mocht hij nog leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Niet dus... Helaas... Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 19:24
Oef, het is een paar jaar geleden, maar ik dacht dat dat een bekend probleem was met die Winds. (U90 hier)
Al bios update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
zetje01 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:56:
Oef, het is een paar jaar geleden, maar ik dacht dat dat een bekend probleem was met die Winds. (U90 hier)
Al bios update gedaan?
Is me nog niet gelukt. Maar ik las elders dat het met de nieuwe bios niet werd opgelost. Valt dat bios updaten te doen met een usb-stick van 16 gig of gaat dos dat niet willen?

Freedos bedoel ik dan, die vond ik ergens samen met unetbootin op een MSI pagina om bios te flashen. In Win7 lukte het me niet.

Bekend probleem, maar oplossing ook bekend?

-edit-

Ik heb een partitie van 512MB gemaakt op die 16 gig usb stick om er zeker van te zijn dat het allemaal zou werken. Op die partitie de freedos opstart image gezet, flash bestanden erbij. Hij is nu geflashed naar de laatste bios. Ik wacht een paar minuten en hij wil nog steeds het scherm niet uitzetten... Bios flash werkt dus niet helaas...

Ja! Ik had mij vergist denk ik. Ik dacht dat hij uit ging en meteen weer aan ging, maar na nog een keer proberen (dus gewoon wachten) ging het scherm wel uit! Bij mij is het probleem dus opgelost door BIOS te flashen naar versie "10G"; voor de volgende sloeber met dit probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door Verstekbakker op 21-11-2012 20:16 ]

Pagina: 1