Tekst selecteren op een webpagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik wil het volgende op mijn pagina maken:

1) Een aantal selectiewoorden: Appel Peer Banaan Kiwi

2) En een stuk tekst: Een appel is fruit, maar een peer ook. Een kiwi is lekker en een banaan niet.

Wat ik nu wil is dat als je op het woord "Appel" drukt uit 1), deze wordt geselecteerd in 2). Zodat het woord "appel" hier blauw geselecteerd wordt. Maar ook alle andere woorden appel, als deze in 2) staan.

Nou, misschien een wat vreemd voorbeeld, maar ik denk dat mijn vraag wel duidelijk is.

Kan dit met HTML en weet iemand hoe dit kan?

Vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit gaat met enkel HTML niet lukken. Je zult hiervoor een stuk javascript moeten schrijven. Wat ik uit je vrij summiere uitleg kan opmaken ga je dit via een selectbox doen. Je zult dus ook een relatie tussen de selectboxen moeten leggen.

Verder lopen hier vast mensen die weten hoe het kan, ik ben er namelijk een van. Echter is dit wat wij noemen een scriptrequest en daar doen we niet aan in de Devschuur. Het gaat hier over zelf programmeren/scripten. Daarom gaat dit topic dan ook op slot. Mocht je bij het bouwen van dit systeem tegen problemen oplopen kan je uiteraard een nieuw topic openen. Lees voordat je dit doet wel even de Quickstart door.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.