Mail uploaden naar planet server

Pagina: 1
Acties:

• maarten03
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06-2021
Beste tweakers,

Ik heb onlangs mijn KPNmail (planet dus) toegevoegd aan mijn thunderbird. Toen heb ik per ongeluk de mail opgehaald zonder eerst het vinkje "berichten op de server laten staan" niet uitgevinkt. Is er een mogelijkheid dat ik de mail op één of andere manier weer op die server krijg? Ik kan gewoon op exchange server inloggen op webmail.planet.nl.

Alvast dank,
Maarten

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Je wil het dus weer uploaden naar de mailbox die je met pop3 hebt leeggehaald? Misschien dat 't lukt als je deze ook via imap kunt benaderen.

• maarten03
Ja, ik wil de mail weer uploaden naar de POP3 die is leeg gehaald.
KPNmail (planet) kan je helaas niet benaderen met IMAP, dus dat gaan niet werken.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt alles forwarden naar jezelf. Dan wordt het er via SMTP weer opgezet. Wel met een extra header, helaas.

• maarten03
Ja, dan zal dat inderdaad moeten. Het zijn 60 mailtjes die allemaal vrij belangrijk zijn.

Het grootste nadeel vind ik niet de extra headers, maar de timestamp die dan niet meer klopt.

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Plus dat alle afzenders niet meer in je box staan, je zult alleen 60 keer jezelf zien.. De timestamp staat natuurlijk wel in het mailtje zelf.

Curiousity is a bitch

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 10:49

Brons

Fail!

De enige opties zijn IMAP of opnieuw forwarden. Aangezien jij aangeeft dat dit geen oplossing is voor jouw probleem kan je niets meer doen.

Als je wil kloten zou je wel via SMTP de verkeerde (originele) timestamp en afzender kunnen doorgeven zodat alles weer terug komt zoals het was. Dit is echter niet eenvoudig.

edit:
Het SMTP gedeelte is wel eenvoudig, het opzetten zodat alles goed gaat is wat minder eenvoudig.

EDIT 2: laat ik het even wat beter uitleggen. Technisch gezien kan je dmv het SMTP protocol je e-mail vanuit het verleden (en de toekomst) versturen. Je zal wel op Google moeten zoeken naar software om dat te doen, alles handmatig via telnet lijkt mij iets teveel werk. De vraag is ook of Planet dat gaat accepteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Brons op 19-12-2009 15:32 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Brons : Nog even daargelaten wat spamfilters van dat soort grappen gaan vinden.

Volgens SMTP specs kan je de mailtjes met originele timestamp en originele verzenders insturen, maar ik ken geen enkel spamfilter meer wat dit gewoon doorlaat.
Pagina: 1