Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318625

Topicstarter
Hey tweakertjes,

Ik heb een paar weken geleden een asrock ion 330 gekocht en ik dacht hé misschien kan ik er een blu-ray drive in doen ipv een dvd drive. Ik had op internet gelezen dat er in de 330-BD versie een Sony NEC Optiarc BC-5500S zat dus ik heb deze besteld om de hardware te matchen.

Het probleem wat ik nu heb is dat windows xp en de bios zelf de blu-ray drive als een dvd drive zien en hij dus geen blu-rays leest maar wel cd/dvd. Is er een manier om deze als bd-drive te laten werken? ik heb al een bios update gedaan en de laatste firmware geinstalleerd van de sony site af. Als iemand met een ion 330-BD een support cdtje zou hebben liggen met de drivers zou dit ook erg helpen aangezien deze misschien de goede drivers bevat van de bd-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:52
Windows XP kan alleen blu-rays lezen als je de inofficiele 'xbox360 UDF2.50' patch installeert. Windows XP mist van huis uit namelijk UDF 2.50 ondersteuning, welke op BR discs gebruikt wordt. Het bios hoeft geen speciale BR ondersteuning te hebben.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus als ik windows 7 installeer(ben een student en heb msdn) en zou het in principe kunnen werken? Ik zal dit eerst gaan proberen bedankt voor de snelle reactie

Topicstarter
heel erg bedankt het heeft gewerkt!