Cinch split kabel - geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hoi allen,

Ik heb een audioset met helaas maar 1 line-in cinch aansluiting. Ik heb daar mijn media center pc op aangesloten zitten. Ik heb recentelijk een freecom musicpal gekocht tesamen met 2 cinch split kabels zodat ze beide op de line in kunnen. Echter werkt dit niet. Zodra ik het 2e apparaat aansluit valt het geluid weg. Ik kan wel beide separaat op de line in aansluiten, evenals met de splitter ertussen zolang er maar 1 apparaat op aangesloten is. Hoe kan dat?

Marcel

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Moet je ff een splitterbox kopen. Die heeft 1 output en dan weer 3 inputs ofzo. Kun je de output aan de aux hangen en heb je weer 3 selecteerbare ingangen. Kost 2 tientjes bij de conrad ofzo.

Heb je ook niet meer het gedoe dat de signalen elkaar in de weg zitten en dat je verhoogde weerstand hebt en dergelijke.

Aannames zijn fataal.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16
Als je twee uitgangen op 1 ingang aansluit, bestaat er een kans dat het geluid van de ene uitgang de andere uitgang binnenkruipt, en dus niet naar de ingang. Je zal dus een actieve mixer moeten kopen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

GaMeOvEr

Is een hork.

bredend schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:16:
Als je twee uitgangen op 1 ingang aansluit, bestaat er een kans dat het geluid van de ene uitgang de andere uitgang binnenkruipt, en dus niet naar de ingang. Je zal dus een actieve mixer moeten kopen.
Je probleemomschrijving klopt. Je oplossing niet (persee) je hebt namelijk geen actieve mixer nodig. Een passief schakelkastje is voldoende.

Aannames zijn fataal.

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
OK dat moet het lukken. Had bij Conrad al zo'n switch besteld. Met een beetje mazzel ligt hij nu thuis en zie ik het vanavond.

Dank voor de reacties.

Marcel