[Algemeen] GPU stress software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 11:32
Ik zoek een goede GPU stress programma.
Furmark geeft me VPU-errors, Atitool start niet op, OCCT geeft artifacts (ook na afkoeling).
Ik gebruik een Ati HD4870 icm een HR03 GT, met de heatsink boven de kaart. Onder de videokaart (80mm ruimte) zit de voeding, dus de warmte daar wordt ook deels weggezogen.

Ik wil een realistische stress-test zodat ik weet dat ik tijdens gamen geen vastlopers ga krijgen door oververhitting. En vooral een stabiele test, zonder artifacts, VPU errors, etc.
3dMark en soortgelijken (zoals 3d-demo's) zijn geen stress-tests, maar prestatietests.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 04:49

KompjoeFriek

Statsidioot

Is gpu caps viewer goed genoeg voor je? (werkt ook met ATI kaarten, zojuist zelf geprobeerd)

Of wil je simpelweg een test aanzetten en na verloop van tijd zien of de test geslaagd is of niet?

edit:
'kzie nou dat Furmark van dezelfde makers is en dat je dat al geprobeerd had

[ Voor 13% gewijzigd door KompjoeFriek op 15-12-2009 21:28 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-08 14:51
Je vind fouten met diverse software.
Denk je dat andere software dit oplost.
Misschien is je hardware defect, dus videokaart uitwisselen, en weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of zien dat je koeling wel afdoende is. Je draait nu semi-passief, wat wel eens te hoog gegrepen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:45:
Of zien dat je koeling wel afdoende is. Je draait nu semi-passief, wat wel eens te hoog gegrepen kan zijn.
Inderdaad, een 4870 is nogal een stevige kaart om semi-passief te draaien. Zou het met m'n 4770 nog wel aandurven en een 4850 is al twijfelachtig. Een 4870 is natuurlijk een best straalkacheltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op een HR03GT kan je ook een fan of 2 hangen, dus zeggen dat het semi-passief is zonder die informatie te weten is nogal kort door de bocht.
Nas T schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:04:
3dMark en soortgelijken (zoals 3d-demo's) zijn geen stress-tests, maar prestatietests.
Hoe zie jij het verschil tussen een stress-test en een prestatietest? Om te prestaties van je GPU te meten ga je die namelijk moeten stressen. 3DMark en soortgelijken gaan niet de prestaties meten door de GPU met rust te laten. Of bedoel je een tool die je oneindig in een loop kan laten lopen zodat je niet elk half uur eens moet gaan kijken?

Verder als bv OCCT artifacts geeft en Furmark VPU-errors dan zou het misschien wel eens kunnen zijn dat dat juist het teken is dat je kaart niet 100% meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rondje 3Dmark is heus genoeg, na 10min zal je al een stabiel grafiekje krijgen. Nog leuker is om gewoon een spel te starten en te testen natuurlijk.
Beste zou zijn om uit te zoeken waarom je al die problemen het met furmark, atitool en occt. Dat lijkt mij er niet normaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Laatst online: 21-07 13:34
Draait de kaart op stock speeds of heb je hem overgeclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
KoRnboy112 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:52:
Draait de kaart op stock speeds of heb je hem overgeclocked?
Eerst op clockspeeds. De HR03 GT wordt direct gekoeld door een Scythe slipstream 120mm fan, welke op 700~800RPM draait. Temperaturen boven de 70 graden op stock speed heb ik niet gemeten. Wil ik overclocken (ATI overdrive), dan loopt furmark vast en wordt mijn systeem snel instabiel. Met OCCT kreeg ik artifacts, logische, want de onderkant van de kaart wordt maar lichtjes gekoeld door de voeding, dus het geheugen wordt vast warm. Maar als ik dan de overclock uit zet, OCCT stop en de onderkant actief koel met een extra ventilator en OCCT weer start, krijg ik gelijk weer artifacts. Ik heb de kaart minstens een half jaar zonder problemen/vastlopers.

Vooral de overclock met ATI overdrive geeft problemen (VPU error met name). Dat is echt vreemd, het is gemaakt door ATI zelf en vindt zelfs plaats als ATI overdrive is geactiveerd zonder overclock.

[ Voor 10% gewijzigd door Nas T op 16-12-2009 11:13 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En zijn de VRM modules nog voldoende gekoeld? Op high end kaarten kunnen die ook problemen geven als ze niet voldoende gekoeld zijn. Mogelijk kregen ze met de oude koeler meer airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Worden je VRM's ook gekoeld? Ik weet niet of dat onmiddellijk jouw problemen kan verklaren maar bv thermalright heeft aparte koelblokken voor de VRM's van ATI kaarten. VRM-R1/2 Als het goed is kan je ook de temperaturen van de VRM's na kijken.

Je zegt dat je de kaart al een half jaar hebt, is dat met standaard koeling of met deze HR03 GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
kluyze schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:35:
Worden je VRM's ook gekoeld? Ik weet niet of dat onmiddellijk jouw problemen kan verklaren maar bv thermalright heeft aparte koelblokken voor de VRM's van ATI kaarten. VRM-R1/2 Als het goed is kan je ook de temperaturen van de VRM's na kijken.

Je zegt dat je de kaart al een half jaar hebt, is dat met standaard koeling of met deze HR03 GT?
Ik weet niet of ze voldoende gekoeld worden. Ik heb ergens een relatief hoog koelblok op zitten, ik denk dat daaronder de VRM's zitten. Ik heb er vanaf het begin de HR03GT op zitten, standaard koeling vind ik inferieur.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Nas T schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:55:
standaard koeling vind ik inferieur.
Lijkt erop dat jouw koeling inferieur is, VPU errors etc. hoor je niet te krijgen met goede koeling. Genoeg pasta etc. erop zitten?

Furmark is DE stress-test, vooral op een RV770, als je furmark niet stabiel kunt draaien is er gewoon iets fout!

Vooral met de TDP van de RV770 kan ik me eigenlijk geen semi-passieve koeling voorstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 29-12-2009 15:23 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
neliz schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:20:
[...]

Lijkt erop dat jouw koeling inferieur is, VPU errors etc. hoor je niet te krijgen met goede koeling. Genoeg pasta etc. erop zitten?

Furmark is DE stress-test, vooral op een RV770, als je furmark niet stabiel kunt draaien is er gewoon iets fout!

Vooral met de TDP van de RV770 kan ik me eigenlijk geen semi-passieve koeling voorstellen.
Ik ken het probleem van onvoldoende pasta, druk van de koeler op de chip, etc.
De koeler is actief gekoeld, want er zit een 120mm ventilator (800rpm schat ik) direct op de heatsink..

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08 14:26
Post je temps eens die je krijgt idle/load van de VRM's?

God does not play dice

Pagina: 1