Wifi router (802.11b/g/n) - full duplex lan forceren

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een wifi router / accesspoint (802.11 (b/)g/n) waarmee ik tenminste 1 lanpoort kan forceren op Full Duplex. Ik heb nu een Linksys WRT320N en via de standaard firmware is er geen mogelijkheid om de LAN poort(en) te forceren op full duplex. Ik heb DD-WRT geprobeerd, echter is deze firmware nog in beta stadium voor de Linksys WRT320N en werkt het forceren van Full Duplex niet.

Auto negotiate werkt niet, omdat de switch van Ziggo (glasvezel) de poorten geforceerd heeft op Full Duplex. En doordat de Linksys WRT320N niet kan autonegotiaten gaat de Linksys automatisch op Half Duplex draaien en dat veroorzaakt een zeer onstabiele verbinding.

Is iemand op de hoogte van een Wifi Router / Accesspoint (moet ook n ondersteunen) waarmee ik een lanpoort op Full Duplex kan forceren?

[ Voor 0% gewijzigd door Cybex op 15-12-2009 21:08 . Reden: DD-WRT ipv OpenWRT ]

Verwijderd

Waar steek je de kabel dan in van de Ziggo switch? In de WAN poort van de WRT320N of in de switch gedeelte van de WRT320N?

• Cybex
  • Niet online
Switch gedeelte van de WRT320N.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:59
Waarom gebruik je een huis-tuin-en-keuken Linksys router bij een dure Ziggo Zakelijk verbinding? Vind ik een beetje vreemd, maar dat is natuurlijk jouw keus ;-) Naar mijn idee hoort hier een Cisco 871 of 1841 oid bij. Deze zijn ook niet al te duur.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Cybex
  • Niet online
Cisco 1841 heb ik hier naast me liggen. Maar da's geen wifi router / accesspoint.

De reden dat ik voor een Linksys heb gekozen is omdat deze alles bevat wat ik wil hebben: 100/1000 LAN, 802.11 b/g/n en de mogelijkheid om openwrt op te draaien. (Hoewel dat laatste meer nut zou hebben als Full Duplex geforceerd kan worden).

Overigens heb ik deze verbinding ook gewoon thuis. Vandaar dat "een huis-tuin-en-keuken Linksys router" prima voldoet :)