Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RonX
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 23:45
Hoi,

Ik ben van plan een Asus P6T Deluxe of een Gigabyte EX58-UD5 te kopen (waarschijnlijk de Asus).

Ik wil hier een Radeon 5870 op prikken, maar ik heb ook beide PCI sloten nodig. Ik verlies één slot als ik de kaart in het bovenste of middelste slot stop. Ik moet nog een netwerk- en geluidskaart kwijt (Ja, heb in totaal 3 NIC's nodig).

Kan ik zonder problemen de videokaart in het onderste slot stoppen zodat ik mijn PCI sloten vrij houd?

Edit: ik zie nu dat het onderste slot van de UD5 een x8 is, geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1 NIC met 3 VLAN's?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RonX
Ik heb 1 NIC voor de router,
De andere zit een printer aan die fysiek niet bij de router geplaatst kan worden, anders had ik hem daar wel op aangesloten.
En heb er nog een nodig voor een 1 Gbit cross verbinding met de laptop (want de router is 100).

Dus denk niet dat dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Flexibele PCI risers?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of een PCIe netwerkkaartje.

Je videokaart in een x8 slot kan natuurlijk ook, het prestatieverlies zal waarschijnlijk minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Volgens mij is een beetje NIC haast even duur als een beetje gigabit switch, is dat geen optie? Dan ben je ook meteen van het feit af dat je pc aan moet staan wil je kunnen printen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RonX
De riser is een optie, maar dan ga ik liever voor de PCIe NIC.

Een switch er bij zou het handigste zijn en idd het probleem oplossen met een PC die aan moet staan. Maar ik print toch niet veel vanaf een andere PC en mijn PC staat toch altijd aan, en daarbij hou ik er niet van als er weer zo een stroom slurpend apparaat bij staat.

De PCIe nic (30 euro zie ik) is denk ik de beste oplossing.

Maar ik zou graag eerst willen weten of de videokaart eventueel in het onderste slot kan, dan is het probleem natuurlijk het makkelijkste opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan makkelijk. Waarom zou het niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RonX
TERW_DAN schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:22:
Het kan makkelijk. Waarom zou het niet kunnen?
Geen idee, daarom vraag ik het.

Misschien dat er alleen in videokaart in kan icm een crossfire of sli setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

of zelfs een USB nick voor je printer. Die maakt gewoon een virtuele NIC aan die over de USB poort loopt :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Wel je pc altijd aan maar niet een gigabit switch altijd aan?
En dat omdat het teveel stroom verbruikt...

Ik zie eigenlijk een tegenstelling ;)

Mijn gigabit switch verstookt een paar watt... (~4-8W) als hij idle is, nooit gemeten als hij druk is, maar dat zal weinig verschil zijn...

Je pc verstookt 250W+ (vaak) en is daarom wel even een ander verhaal ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RonX
Je hebt gelijk, maar met altijd bedoel ik eigenlijk niet 24/7, Maar wel overdag als ik thuis ben,

Mijn fout dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Ik meen me te herinneren (de bron weet ik zo 123 niet meer) dat een 8 poorts switch onder 100% load "slechts" 20 watt verstookt. ;)

Dus ik denk dat de beste optie nog altijd die switch betreft i.p.v. een riser (welke overigens nog duurder is ook?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook voor een switch gaan als goedkope oplossing en makkelijker onderhoud. Laatst op ebay nog een Linksys SD2005 voor €15 verkocht, dus veel onkosten heb je er niet aan.

Andere optie is een PCI-Express NIC in bovenste slot en dan kan je ook nog CFX gebruiken. Of je kan een NIC met 2 poorten of 4 poorten kopen (hp is vrij betaalbaar daarin). Of je kan inderdaad in de x8 steken, zal je niet veel last van hebben tov een x16.
Pagina: 1