Centrale schijf USB of ethernet?!

Pagina: 1
Acties:

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik heb jullie kennis/advies nodig.
Ik heb nu nog een oude sitecom router zonder USB aansluiting.
Ik wil een (nog aan te schaffen) externe harde schijf als server gaan gebruiken (NAS noem je dat zeker)
Is het nu raadzaam om te kijken naar een netwerkhardeschijf met ethernet-aansluiting?
Of kan ik beter investeren in een nieuwe router met USB aansluiting en een externe HD met USB aanschaffen?

Ik wil in de toekomst via m'n desktop HD-content downloaden en plaatsen op de centrale server.
Vervolgens wil ik met bijv. de Xtreamer (HD) video vanaf de centrale sever streamen naar m'n TV.

Iemand goede suggesties?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Tikje van MSH naar OM :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

in feite maakt het vrij weinig uit, maar de meeste NAS-en met een netwerkaansluiting, hebben er ook wel een USB aansluiting op zitten.
Desalniettemin, zou ik voor een ethernet aansluiting gaan, als de netwerkaansluiting op gigabit kan lopen, zo niet, op USB + degelijke gigabit router.

-_-

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als de router nog gewoon zijn werk doet, dan kun je deze beter zijn werk laten doen en een degelijke NAS kopen. USB poorten op routers willen nog wel eens USB1.1 zijn, wanneer je daar een hardeschijf aanhangt zal dit tergend traag functioneren. Wat betreftf NAS devices daar hoeve in dit topic niet over te gaan discuseren, aangezien daar al de nodige topics over lopen. Genoeg informatie tevinden lijkt mij. ;)

Kort samengevat, ik zou niet aan USB beginnen met wat jijj wilt. Gewoon een degelijkeNAS heb je veel meer aan, veelal ook veel meer mogelijkheden, dan dat een router kan bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 15-12-2009 22:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/