Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPC ping probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kunt zien heb ik me net geregistreerd, mede voor mijn probleem, maar ook omdat ik hier wel vaker kom voor oplossingen. Maarja laten we maar is naar het probleem overgaan.

We hebben hier een 25 mb lijn(geen fiberpower nog). Sinds een maand geleden begonnen de problemen. We hadden een heel weekend geen internet. Daarna leek alles weer normaal, echter na 3 dagen werd het internet erg sloom. Niet zozeer de snelheid zelf maar ping werd opeens 600-980 ms. Na 4 dagen werd het weer een ping rond 15-30 ms. Nu is het elke keer zo dat er 2-3 dagen normaal internet is en 3-4 dagen extreem sloom.

Ik heb gisteren een traceroute gedaan en kwam erachter dat het pakketje dat die dan stuurt naar de server(in dit geval upc.nl) sloom doorwerdgestuurd bij de hosts van Amerika, Aorta.net is hiervan de schuldige. Nu heb ik op andere forums gekeken en daar zijn mensen die ook soortgelijke problemen hebben met het internet door aorta.net(denken ze) alleen zij kunnen niet bepaalde websites bereiken(hotmail.com, google.com etc...) maar hadden voor de rest wel normaal internet.

Iemand een idee wat er aan de hand is met aorta.net of is het iets anders?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 21:55 . Reden: Groeten ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Allereerst welkom! Wil niet gelijk vervelend beginnen maar lees even het algemeen beleid door, vooral het gedeelte over 'groeten' :)

Het algemeen beleid #groeten

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.