Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hallo,

ik kan helaas het linkje even niet meer terug vinden, zodra ik hem heb zal ik hem weer posten.

Het gaat om een athlon 2 x4630 cpu. Wat ik gelezen heb, is dat dit soms gedowngrade phenom's kunnen zijn. Ligt aan de serie. Nu stond in dat zelfde bericht, dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn de L3 cache te enabelen via sommige moederborden.

Nu mijn vraag:

Klopt dit, en is dit bij sommige athlon 2 cpu's inderdaad mogelijk, en zo ja. Hoe zou dit in zijn werk gaan.

nogmaals, mocht ik de linke naar de site vinden, dan zal ik hem hier direct even bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Misschien ben je in de war met sommige Triple cores van AMD, waarvan met een bepaalde bios de vierde kern weer is in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Heb ditzelfde verhaal ook wel eens gehoord over Athlon II's waarvan de L3 cache ook te unlocken is.. Gaat dan waarschijnlijk op dezelfde manier waarop je extra cores unlockt: In de bios met de ACC spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er nog nooit van gehoord maar je hebt gelijk: link

op google is er wel het één en ander te vinden. gewoon zoeken naar athlon + L3. :)

edit: ik denk dat je het hierover had in je topicstart, toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ok, wat ik net wel gedaan heb is idd acc geenabeld, en moet zeggen dat ik nu een wereld van verschil merk met toen dit nog niet zo was. Krijg het idee dat de athlon die ik heb standaard de 4 cores niet gebruikt ofzo.

Nu ben ik van alles aan het stressen en inpakken met rar en zijn hoogste compressie. Ook ben ik aan het parren, en heb wat stress testjes opengezet, en ik kan nog steeds gemakkelijk dit berichtje typen :)

Moet wel zeggen dat mijn cpu rond de 40 graden blijft, maar mijn moederbord chip nu op 50 graden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcHeijerman schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:20:
, maar mijn moederbord chip nu op 50 graden zit.
daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor, dat kan die wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:26:
[...]

daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor, dat kan die wel hebben.
Dat is mooi :) Hij gaat nu als een treintje :)

Toch nog even verdiepen in de L3 cache van mijn cpu, mischien is het toch leuk om met deze cpu nog wat te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ik zie alleen geen cache opties in mijn acc gedeelte in mijn bios. Iemand mischien een ideetje waar ik op zou kunnen letten met het zoeken hiernaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Wat bedoel je met cache opties? Wat wil je bereiken?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ik heb het al gevonden. De L3 cache is alleen te unlocken wanneer je over een Deneb core beschikt, ik heb de vernieuwde versie Propus, en hierbij is de L3 cache dus niet te unlocken :) Helaas.

http://www.overclock.net/...i-x4-club-unofficial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

ah das jammer.. Mijn broertje heeft ook een Athlon II 620. Zal een dezer dagen eens proberen of ik daar wel L3 cache kan unlocken :p
Pagina: 1