Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Batch] FTP-commando runnen m.b.v. KIP-bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 07:50
Titel: Gaat over BAT script en een manier om de FTP te automatiseren

Hallo allemaal _/-\o_

Ik heb een probleempje met een script (FTP.bat). Het zou het standaard FTP programmatje in windows moeten openen en het KIP bestand moeten openen, maar dit werkt niet, alleen als ik het handmatig probeer! :(

Ik heb het volgende script (FTP.bat)
code:
1
ftp -s:"C:\kip" calvintijd.nl

KIP bestand met geen achtervoegsel
code:
1
2
3
4
5
Gebruikersnaamvanftp
Wachtwoordvanftp
ascii
close
quit

Wat er gebeurt als ik het bat bestandje met probeer te gebruiken:
code:
1
ftp -s:"C:\kip" calvintijd.nl

Screenshot: Constant herhalen van opdracht, maar niet uitvoeren, klik hier voor afbeelding

PS: Ik hoop dat dit beter is RobIII ;)
PPS: Sorry dat topictitel grotendeels ontbreekt, zie ik nu pas 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door calvinturbo op 15-12-2009 19:35 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat als je het zo doet: http://www.adp-gmbh.ch/win/cmd/ftp.html ?

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 07:50
Thanks, je moet alleen wel beide scripts op de C schijf hebben staan (iedergeval in zelfde map), anders werkt het bij mij niet. Nogmaals dankjewel!!!

EDIT: Je moet ook met ''Als Administrator opstarten'' in Windows 7 anders werkt het niet

[ Voor 23% gewijzigd door calvinturbo op 15-12-2009 20:05 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vind je het heel gek dat je script in een oneindige loop raakt als je in ftp.bat continu het commando ftp aanroept? Bestanden binnen de huidige directory hebben altijd voorrang op bestanden daarbuiten, waardoor je vrolijk je batch de hele tijd zichzelf laat aanroepen. 8)7

Verder: Batch hoort niet in Programming zoals je ook in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
calvinturbo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:29:
PS: Ik hoop dat dit beter is RobIII ;)
Niet echt, en wel om de volgende reden (los van je topictitel): In de vorige sluitmessage vertelde ik je dat je Waar hoort mijn topic? door moest lezen; Batch scripting hoort namelijk niet in PRG

De fout die je had is overigens simpel uit te leggen: je hebt een ftp.bat en in die batchfile zeg je ftp blablabla. Kijk nou nog eens naar je screenshot ;)

Verder is dit gewoon basic scriptwerk en simpel te googlen; ik zie verder geen discussiewaarde in dit topic en omdat het toch al weer op de verkeerde been gestart is gaat 't (weer) op slot.

edit:

:( Ja hoor, komt m'n admin weer effe snel er tussen posten :(

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 15-12-2009 21:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.