Toon posts:

Hostname forwarden dmv router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het volgende te bereiken thuis:

Internet ---> NAT/Router
---> Server A (192.168.1.1) servera.bla.nl poort 80
---> Server B (192.168.1.2) serverb.bla.nl poort 80

Op dit moment heb ik in de router ingesteld dat bepaalde ports geforward worden naar de juiste server, maar ik wil graag de aparte servers extern kunnen bereiken met een hostname. Beide servers gaan draaien op een ESXi machine met dus ieder een eigen IP-adres. (dus virtuele netwerk adapters staan op bridged mode in ESXi).

Is dit mogelijk en hoe? Is dit mogelijk door een softwarematige router te draaien als VM?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:29 ]

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-03 10:09
Tenzij je 2 publieke IP-adressen hebt, zal je dit niet lukken. Je zou eventueel een VPN op kunnen zetten. (OpenVPN oid.)

Het probleem is dat een hostname wordt omgezet naar een IP-adres. Dit zijn bij jou beide hetzelfde IP-adres. HostA en HostB moeten naar hetzelfde IP-adres.

Je zou kunnen overwegen op IPv6 te gaan gebruiken. Dan wil dit wel, aangezien je dan elke machine een eigen IPv6 adres kunt toewijzen. Dan moet je alleen IPv6 gaan tunnelen over IPv4 en moet je een provider vinden die zoiets uitdeelt (SixXS bijvoorbeeld)

Volgens mij zijn dit de eerste opties die ik zo kan bedenken, heeft nog iemand suggesties?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige manier om dit te doen met één publiek ip is door een van de twee webservers te laten reverse-proxy'en (of als je router een computer is, die dat te laten doen.)

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 15-12-2009 19:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-03 10:09
CyBeR schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:50:
De enige manier om dit te doen met één publiek ip is door een van de twee webservers te laten reverse-proxy'en (of als je router een computer is, die dat te laten doen.)
Ware het niet dat ESXi meer nodig heeft dan enkel een webserver. :( Tenminste, ik neem aan dat je met een vSphere client of iets dergelijks verbinding wil maken met die ESXi servers?