Onkyo TX-SR 507 doorvoer-problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japajoe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 17:28
Beste Tweakers,

Na een (ik denk een grondige) zoektocht door dit en menig ander fora, maar niet tot een oplossing kunnen komen, wend ik mij tot jullie om mij een stapje verder te helpen.

Ik heb vandaag de Onkyo TX-SR 507 binnengekregen en uiteraard gelijk aangesloten, waarbij het grootste probleem gelijk zijn grand debute gaf.

Even de specs:

TV: Samsung LE37B550 (via HDMI out op de receiver)
Receiver: Onkyo SR-507
Consoles: XBox 360 (via HDMI in op de receiver)
Wii via leuke tulpjes.

Het probleem is dat de alleen de Wii voor (alleen) geluid zorgt. De xbox staat goed ingesteld via de setup (welke HDMI in port hij heeft).
De xbox wordt niet doorgelust (geen geluid, geen beeld).
Het geluid van de tv wordt ook niet doorgelust, als ik de Onkyo net aanzet, krijg ik bij de Sources op de TV wel HDMI te zien (waar hij op aangesloten zit), selecteer ik deze Source dan krijg ik alleen een zwart scherm te zien, waarna daarna de HDMI uit de Source lijst verdwijnt.

Ik heb ook al de HDMI kabel verwisseld (TV/Onkyo), maar zonder baat.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

Japajoe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:20:
Het geluid van de tv wordt ook niet doorgelust, als ik de Onkyo net aanzet, krijg ik bij de Sources op de TV wel HDMI te zien (waar hij op aangesloten zit), selecteer ik deze Source dan krijg ik alleen een zwart scherm te zien, waarna daarna de HDMI uit de Source lijst verdwijnt.
Voor geluid van de tv naar de receiver moet je een aparte kabel trekken van de tv naar de receiver. HDMI van de tv is namelijk alleen in. Dus ik zou gewoon een optische kabel trekken van de tv audio out naar de receiver audio in om zo tv geluid over de receiver te laten lopen.

Dat doorvoor-probleem zou ik zo snel niet weten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:54
Bij mijn onkyo 707 zeiden ze ook dat deze niets kon doorgeven... dit kon wel (licht omslachtig):

zet je onkyo aan, kies de juiste input (bv de Xbox 360) en zet de receiver weer uit.

Vervolgens komt bij mij gewoon het signaal op de tv (beeld en geluid) zonder dat de receiver aanstaat

Het nadeel is dus als je bijvoorbeeld klaar bent met je spelletje en weer tv wilt kijken, je even de receiver moet aanzetten, tv te kiezen en weer uit te zetten... Die moeite is mij een hoop energiekosten wel waard.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
heb je je (stroom)stekker er al een keer uitgetrokken en er weer ingeduwd?

gisteren ook zelf problemen gehad met doorvoer van signalen, was opgelost door een keer de stroom eraf te halen :). waarschijnlijk heb je het al een keer geprobeerd, maar wie weet.

[ Voor 58% gewijzigd door Bastard op 15-12-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

peugeot206gt schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:33:
Bij mijn onkyo 707 zeiden ze ook dat deze niets kon doorgeven... dit kon wel (licht omslachtig):

zet je onkyo aan, kies de juiste input (bv de Xbox 360) en zet de receiver weer uit.

Vervolgens komt bij mij gewoon het signaal op de tv (beeld en geluid) zonder dat de receiver aanstaat

Het nadeel is dus als je bijvoorbeeld klaar bent met je spelletje en weer tv wilt kijken, je even de receiver moet aanzetten, tv te kiezen en weer uit te zetten... Die moeite is mij een hoop energiekosten wel waard.
Dat is het doorgeven van het laatst gekozen signaal in stand-by mode. Dat kan elke receiver wel. Voordeel is dat dan het geluid niet over de speakers gaat van de set, maar over de speakers van de tv. Dat kan handig zijn als je buren al slapen of je lastige ouders hebt...

Waar het hier om gaat is volgens mij het doorsturen van beeld naar de tv en geluid naar de speakers. Dus de HDMI Processing waarom je juist een TX-SR507 zou kopen ten opzichte van een TX-SR307. En dat dat niet werkt als de receiver aan staat klopt dus echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japajoe
Ten eerste bedankt voor de reacties
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:30:
[...]

Voor geluid van de tv naar de receiver moet je een aparte kabel trekken van de tv naar de receiver. HDMI van de tv is namelijk alleen in. Dus ik zou gewoon een optische kabel trekken van de tv audio out naar de receiver audio in om zo tv geluid over de receiver te laten lopen.

Dat doorvoor-probleem zou ik zo snel niet weten...
Is dit wel zo? Ik had een eerst een Sony Home Cinema set te leen (met ingebouwde dvd speler) daar zat alleen een HDMI out op die naar mijn TV HDMI in ging en mijn TV-geluid werd via de boxen van mijn Sony geleidt. (Xbox e.d. die aangesloten waren op de TV, werden niet door gevoerd, vandaar ook de Onkyo)
KAdrifter schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:52:
heb je je (stroom)stekker er al een keer uitgetrokken en er weer ingeduwd?

gisteren ook zelf problemen gehad met doorvoer van signalen, was opgelost door een keer de stroom eraf te halen :). waarschijnlijk heb je het al een keer geprobeerd, maar wie weet.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd toen dit probleem aan de orde kwam, tijdens het opzetten wel een paar keer, maar toen niet op gelet ik zal er even naar kijken. Thanks

Maar ik heb juist een Onkyo aangeschaft, vanwege het hebben van meerdere HDMI ports voor mijn Xbox e.d. en dat die nu wel een keer over de 5.1 kunnen. En dat doorvoeren van geluid/beeld zou gewoon moeten kunnen volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Japajoe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:19:
Is dit wel zo? Ik had een eerst een Sony Home Cinema set te leen (met ingebouwde dvd speler) daar zat alleen een HDMI out op die naar mijn TV HDMI in ging en mijn TV-geluid werd via de boxen van mijn Sony geleidt. (Xbox e.d. die aangesloten waren op de TV, werden niet door gevoerd, vandaar ook de Onkyo)
HDMI van een tv is (tot op heden) alleen HDMI In, dus je kan geen geluid terug voeren vanaf de tv over HDMI. Plus de kabel gaat dan toch naar een HDMI Out van de Onkyo, dus die accepteert al geen inkomende signalen. Dus het gaat van twee kanten al niet werken.

Je moet voor geluid van de tv dus altijd een kabel naar de receiver laten lopen. Meeste tv's hebben wel S/PDIF out wat negen van de tien keer optisch is, alleen Philips gebruikt volgens mij digitale coax. En anders is er wel zoiets als twee maal RCA audio out voor analoog stereo geluid.

Overigens is het wel handiger om vanaf het apparaat het geluid te laten gaan. Dit omdat de tv terug scaled naar 2.0 en dat is zonde als je 5.1 binnen krijgt. Maar goed, dat telt voor jouw niet aangezien de TX-SR507 dus HDMI Processing heeft en je eigenlijk alles wel op de receiver aan zal sluiten via HDMI. Mits dat werkend gekregen wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japajoe
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:49:
[...]

HDMI van een tv is (tot op heden) alleen HDMI In, dus je kan geen geluid terug voeren vanaf de tv over HDMI. Plus de kabel gaat dan toch naar een HDMI Out van de Onkyo, dus die accepteert al geen inkomende signalen. Dus het gaat van twee kanten al niet werken.

Je moet voor geluid van de tv dus altijd een kabel naar de receiver laten lopen. Meeste tv's hebben wel S/PDIF out wat negen van de tien keer optisch is, alleen Philips gebruikt volgens mij digitale coax. En anders is er wel zoiets als twee maal RCA audio out voor analoog stereo geluid.

Overigens is het wel handiger om vanaf het apparaat het geluid te laten gaan. Dit omdat de tv terug scaled naar 2.0 en dat is zonde als je 5.1 binnen krijgt. Maar goed, dat telt voor jouw niet aangezien de TX-SR507 dus HDMI Processing heeft en je eigenlijk alles wel op de receiver aan zal sluiten via HDMI. Mits dat werkend gekregen wordt... ;)
Ik zal dan wel naar een optische kabel gaan zoeken. Alleen is dan nog steeds het probleem dat beeld en geluid van de DVD/Xbox niet doorgevoerd worden van Onkyo naar TV. Ik moet nog even de stekker-eruit-truuk uithalen. Niemand anders die hier ervaring mee heeft gehad?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
99.9% zeker opgelost door je stroomkabel erin en eruit te doen, heb het vandaag weer gehad en was meteen opgelost. overigens komt het probleem bij mij nog wel af en toe terug....

[ Voor 21% gewijzigd door Bastard op 17-12-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japajoe
KAdrifter schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:32:
99.9% zeker opgelost door je stroomkabel erin en eruit te doen, heb het vandaag weer gehad en was meteen opgelost. overigens komt het probleem bij mij nog wel af en toe terug....
Ik val zo te zien in de 0.1%, want na het in en er uit halen van stekker was het probleem er nog steeds. Heb toen maar opnieuw alle HDMI kabels eruit gehaald en 1 voor 1 er in gedaan met de check of ze het deden en hoera ze deden het wonderbaarlijk. Er is niks veranderd ten opzichte van de oude situatie, misschien toch de stekker...;)

Ps. Probleem opgelost. Topic kan op slot svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb een onkyo rx-sr507 nu hebben we voor de kinderen een karaoke microfoon gekocht die ik via de Aux input aan de voorkant aan wil
Sluiten.
Enkel komt het geluid wel door maar krijg ik geen beeld op mijn tv die aangesloten is met de HDMI kabel.

Heeft er iemand een oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Chris Barning
Pagina: 1