Videokaart werkt niet/wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo allemaal,

Even vooraf beginnen..
Anderhalf jaar geleden heb ik een pc gekocht bij de mediamarkt (fout nr 1?), dit was een acer aspire (fout nr 2?) en heeft anderhalf jaar prima gewerkt. Enkele weken terug bleef mijn beeldscherm in standby modus als ik de pc opstartte en begonnen de problemen.

Ik heb wel een beetje verstand van computers dus heb eerst het beeldscherm aangesloten op mijn onboard videokaart.. geen resultaat.
Daarna heb ik een oudere pc uit de kast getrokken en het beeldscherm daar op aangesloten. Het draaide allemaal dus mijn beeldscherm was gelukkig nog functionerende..
Ik had helaas geen reserve video kaart dus uit angst voor een kapot moederboard heb ik mijn pc weggebracht naar een computerzaakje..

Na enkele weken kreeg ik een telefoontje dat het toch aan de videokaart lag en dat hij er een nieuwe ingezet heeft.. 150,- euro verder kon ik mijn pc ophalen en ging ik gisteravond verder..

Eenmaal thuis, hoopvol mijn beeldscherm weer aangesloten en wat bleek.. mijn videokaart was nog niet geïnstalleerd dus had ik wederom een standby-scherm.. Het beeldscherm vervolgens op het onboard kaartje aangesloten en ja, ik had beeld!

Door het vele rebooten (pc opgestart met een beeldscherm wat op standby bleef, dus kon niet netjes afsluiten = stroom eraf om af te sluiten) kreeg ik inmiddels meldingen dat mijn Vista niet legitiem was.. Dit terwijl hij toch echt legaal was.. ik kon kiezen om hem te activeren, waarop een melding kwam dat dat tóch niet lukte en ik Windows opnieuw moest installeren> WTF?

Vervolgens bleek mijn pc de driver-disc niet te herkennen die bijgeleverd was bij de videokaart en kon hij inmiddels ook mijn draadloze netwerkkaart niet meer herkennen!

Ik besloot eerst de netwerkkaart opnieuw te installeren om vervolgens te zoeken naar drivers voor mijn videokaart op het internet.. Wat bleek, na het installeren van mijn netwerkkaart startte mijn pc wéér op met een beeldscherm wat op standby bleef staan..
Vervolgens de videokaart en netwerkkaart eruit gehaald en toen werkte alles weer.. Nog steeds de 'windows niet legitiem' melding en geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren.. Zover mogelijk terug gegaan (11 november o.i.d) en tadaa, het systeem startte normaal op, zonder meldingen over een illegale windows en tot zover was alles weer goed.

Pc normaal uitgezet, netwerkkaart erin, en verhip, alles deed het nog steeds.. draadloos internet werkte ook dus weer de pc uitgezet, videokaart erin, beeldscherm nog steeds aangesloten op het onboard kaartje, maar toen kreeg ik problemen met de drivers..
De bijgeleverde driver-disc heeft een autorun-functie maar die werkt niet.. als ik hem 'verken' in de 'Deze computer' schermpjes kan ik de driver en utility guide handmatig installeren, maar hierdoor kom ik niet verder.. mijn pc herkent de videokaart niet en blijft alleen mijn (nvidia?) onboard kaartje zien.. Alleen twijfel ik erover omdat ik niet weet of een onboard kaart van Nvidia kan zijn? Vroeger heette hij in mijn vorige computer iets van 'onboard VGA' ofzo... Ik heb de volgende videokaart meegekregen: ASUS ENGTS250

Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/519/Asus_ENGTS250_DK-HTDI-1GD3_03.jpg

Dus lijkt me sterk dat dat de Nvidia kaart is? Ik ben ten einde raad.. drivers op het internet krijgen ook het kaartje niet aan de praat, en heb dan ook nog 2 verschillende aansluitingen ervoor.. zo'n blauw-standaard VGA aansluiting en een bredere, witte die in mijn beeldscherm 'DVI' of iets dergelijks heet.. beide aansluitingen werken niet, en voorheen had ik hem altijd op die witte aangesloten (maakt dit nog verschil in kwaliteit?)

Ik heb via via een driver van de Nvidia site kunnen plukken, succesvol geïnstalleerd maar er gebeurt niks.. bij apparaatbeheer staat er onder beeldschermadapters alleen de 'NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i' ... als ik mijn beeldscherm van de onboard kaart afhaal en op de videokaart aansluit krijg ik nog steeds geen beeld..

Toen gekeken in de bios voor de onboard videokaart settings.. in mijn bios vind ik de optie 'Video Settings' die standaard stond op 'VGA/EGA'.. bij de keuze mogelijkheden kon ik kiezen uit:
- Absent
- VGA/EGA
- Color 40x25
- Color 80x25
- Monochrome

Dus daar heb ik niks veranderd.. verder gezocht en toen kwam ik 'Nvidia RAID Setup' tegen.. stond alleen 'Press Enter' achter en daar waren de keuzes:

- SATA 1st Master Channel
- SATA 2nd Master Channel
- SATA 1st Slave Channel
- SATA 2nd Slave Channel

allemaal op Disabled.. dus daar heb ik ook niks veranderd...
Ik ben inmiddels ten einde raad en mijn volgende stap is terug gaan naar de reparatie-shop.. maar daarvoor wil ik gewoon zeker weten dat ik zelf alles heb geprobeerd en niks over het hoofd zie!

Kort samengevat: PC werkt weer volledig naar behoren, alleen wel op de onboard videokaart.. er zit een splinternieuwe graka in maar die wordt niet gezien/herkend door de pc, ondanks alle drivers..

Systeem:
Acer Aspire M5640
Intel Core 2 Duo CPU 2.66 GHz
3 GB Ram

Onboard videokaart (althans ik denk dat dat hem is): Nvidia GeForce 7100 / Nvidia nForce 630i
dvd/cdrom: HL-DT-ST DVDRAM_GSA-H60N SCSI CdRom Device

Alstublieft...heeft iemand hier dé gouden tip? :'(

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 06:49
Ze hebben wel stroom op de videokaart gezet? Waarschijnlijk moet er een 6 pins stekker de kaart in, als die er niet in zit zou dat je probleem wel eens kunnen zijn

Zo'n zwart poortje dat hier rechtonderin zit, daar hoort een stekkertje in
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1215211749.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Rupie op 15-12-2009 18:59 ]

Desktop | Server | Laptop

• Thrilled
Jup die is aangesloten.

• Thrilled
Zo zit hij er nu in.. Linksbovenin bij de blauwe beschermingskapjes zitten nog 2 pinnetjes waar geen stekkertje op zit.. toen ben ik in de doos gaan kijken en vond ik 2 losse stekkers (zie 2e foto)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2a69un7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/21cz8l1.jpg

Zegt dat misschien wat meer?

• Rupie
en de fan van de graka draait wel gewoon? als die draait zijn er twee punten waar ik als eerste aan denk:

1. in de bios staat ingesteld dat hij onboard video moet gebruiken
2. je hebt last van een oude videokaart driver. heb je hiervoor een ati kaart gehad?

ik zou denk ik gewoon terug gaan naar de winkel, ze hadden het toch opgelost zeiden ze!

edit: die 2 blauwe poortjes die je ziet zijn voor sli / crossfire, zijn alleen relevant als je 2 videokaarten in je systeem hebt. je zou nog wel kunnen proberen om die pci stekker die nu in je graka zit te vervanhen door dat losse kabeltje op een molex stekker. wellicht dat de pci stekker niet meer genoeg power heeft (overlijdende voeding wellicht?).

[ Voor 33% gewijzigd door Rupie op 15-12-2009 20:06 ]

• Thrilled
Ik wil best kijken in de bios maar in de startpost heb ik neergezet wat ik kon vinden over videokaart/onboard in de bios.. zou niet weten wat ik moet aanpassen?

En eerlijk gezegd weet ik niet wat voor kaart hiervoor in zat omdat die op de grote hoop bij de computerzaak ligt :$ Daarvoor nooit bezig gehouden met de graka die erin zat... *schaam*

Ik ga even zoeken hoe ik oude drivers eraf gooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thrilled op 15-12-2009 20:27 ]

• Rupie
wellicht dat je kan achterhalen welk type mobo je hebt, als er een manual op internet te vinden is is het wellicht ook te achterhalen welke setting je moet hebben

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb twee korte vraagjes
1, Als je de computer 1.5 jaar geleden gekocht hebt, heb je (VOLGENS DE WET) nog 6 maanden garantie? Waarom moest je betalen?

2, Heb je er bij stilgestaan dat je SCHERM mischien kapot is, en niet je Grafische kaart?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thrilled
1: omdat hij bij de mediamarkt vandaan komt en ik héle slechte ervaring heb met de service-desk aldaar, en ik daar dus liever niet naartoe ga.. Daarom ben ik naar een computerzaak uit de omgeving gegaan.

2. Ja dat heb ik, daarom heb ik ook mijn scherm aangesloten op een oudere, reserve pc waarop hij het prima deed (op de videokaart in die pc, niet de onboard), daaruit concludeerde ik dat mijn beeldscherm het wel deed. Tevens zit ik nu op hetzelfde beeldscherm welke is aangesloten op de onboard van de huidige pc, waarvan de graka het niet doet.

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:34:
Ik heb twee korte vraagjes
1, Als je de computer 1.5 jaar geleden gekocht hebt, heb je (VOLGENS DE WET) nog 6 maanden garantie? Waarom moest je betalen?

2, Heb je er bij stilgestaan dat je SCHERM mischien kapot is, en niet je Grafische kaart?
Er is VOLGENS DE WET geen twee jaar garantieregeling alleen een verwachte levensduur die natuurlijk langer is dan 1 jaar voor een PC. Of je dat ook voor elkaar krijgt is een heel ander verhaal.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:39:
[...]

Er is VOLGENS DE WET geen twee jaar garantieregeling alleen een verwachte levensduur die natuurlijk langer is dan 1 jaar voor een PC. Of je dat ook voor elkaar krijgt is een heel ander verhaal.
Alle elektronica die je koopt heeft een minimale garantie van 2 jaar. Daarbovenop komt dan ook nog eens garantie op de verwachte levensduur. Als de verwachte levensduur 3 jaar is, komt er dus nog 1 jaar bovenop.

• Thrilled
Jongens, lief dat jullie juridisch gaan doen, maar die garantie boeit me even niks :P Dat ik er geld aan uit moet geven ook niet.. het enige wat ik wil is die grafische kaart draaiende hebben zodat ik lekker kan gaan slapen ;)

Nog een vraag die ik heb.. als ik de onboard kaart uit zou zetten, of de drivers van mn onboard kaart eraf gooi, dan heb ik toch uberhaupt geen beeld meer? Laat staan als ik in bios iets uitzet.. dan kom ik helemaal niet meer op mijn pc.. toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Thrilled op 15-12-2009 20:43 ]

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik weet niet of het uitmaakt, als ik zo naar de binnenkant kijk, lijkt het net de binnenkant van mijn aspire. Maar alleen de videokaart heb ik in de bovenste pci express zitten. er vast wel ergens op de kast wat voor type aspire dit is. Aan de hand daarvan kun je ongeveer zien wat er voor een videokaart er orgineel in zat.

[ Voor 29% gewijzigd door MisterJD op 15-12-2009 20:58 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Verwijderd

Je kunt altijd doormiddel van een jumper de instellingen resetten. Maar als jij helemaal geen beeld krijgt bij het opstarten (POST) van je PC op je Asus Videokaart dan is hier of met het moederbord/voeding iets mis.

Volgens mij moet je altijd beeld krijgen ook al heb je helemaal geen enkele driver geinstalleerd. Windows pakt dan automatisch de generic driver. Probeer voor de zekerheid wel beide DVI poorten op je kaart.

Maar ik moet wel bekennen dat ik weinig ervaring heb met Acers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 20:50 ]

• Thrilled
Hmpf dit schiet ook niet op.. zit dan denk ik niks anders op dan de winkel maar te bellen en gaan klagen...

Weet iemand wat de 'ASUS Kernel Mode Enhanced Driver' doet? Want die staat in apparaatbeheer onder 'AsusOtherDevices' , net boven Beeldschermadapters en misschien dat dit een oude driver is die conflicten geeft?

This is me, being desperate.. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Thrilled op 15-12-2009 20:57 ]

Verwijderd

Quote: "in mijn bios vind ik de optie 'Video Settings' die standaard stond op 'VGA/EGA'.. bij de keuze mogelijkheden kon ik kiezen uit:
- Absent
- VGA/EGA
- Color 40x25
- Color 80x25
- Monochrome

Dus daar heb ik niks veranderd."

Daar moet je absent kiezen (afwezig) om de onboard video te deactiveren. De andere kaart zou dan beeld moeten produceren, anders zoals eerder gemeld het bovenste slot proberen. De videodriver is in eerste instantie niet nodig om beeld te krijgen.

• Thrilled
De kaart zit in het bovenste slot, daarboven zit namelijk een heel klein wit slotje , waar de kaart niet in past.. geen idee wat daar kan komen?

En als ik Absent kies, en ik krijg geen beeld op mijn videokaart.. hoe krijg ik uberhaupt dan nog beeld? Want ik kan dan niet meer terug in mijn bios om die instelling terug te zetten.. een een jumpertje zoals eerder gezegd zie ik ook zo 1,2,3 niet zitten..

Verwijderd

Thrilled schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:08:
De kaart zit in het bovenste slot, daarboven zit namelijk een heel klein wit slotje , waar de kaart niet in past.. geen idee wat daar kan komen?

En als ik Absent kies, en ik krijg geen beeld op mijn videokaart.. hoe krijg ik uberhaupt dan nog beeld? Want ik kan dan niet meer terug in mijn bios om die instelling terug te zetten.. een een jumpertje zoals eerder gezegd zie ik ook zo 1,2,3 niet zitten..
Je zou inderdaad eerst die clear bios jumper moeten vinden (boekje bij gehad?) om weer beeld via je onboard vga te krijgen als de andere kaart niks doet. Wellicht toch het slimst om even terug te gaan naar die shop, en hun de boel te laten fixen.

• Thrilled
Iets enorm vaags gebeurde net.. ik startte mijn pc op en kreeg crappy beeldscherm instellingen, wat mij deed denken aan een videokaart met outdated drivers.. met de melding dat de pc opnieuw opgestart moest worden om de instellingen van kracht te laten worden o.i.d.. met rechtsbovenin de hoek een wizard nieuwe hardware gevonden, met daarin de naam van de videokaart!
De computer heeft hem dus gezien!!
Alleen nu heb ik hem gereboot en is hij verdwenen...

[ Voor 8% gewijzigd door Thrilled op 16-12-2009 07:47 ]

• Rupie
Had je al geprobeerd om dat andere kabeltje te gebruiken? Ik krijg het idee dat het je moederbord is of je voeding, ben benieuwd of een molex lijn met dat verloopstekkertje verschil maakt (voor de duidelijkheid: het rechtse kabeltje op het 2e plaatje in jou post van dinsdag 15 december 2009 19:44).

• Thrilled
Ja die had ik er gisteravond in gedaan, fannetje van de graka draait ook gewoon, maar betekent dat hij stroom krijgt via de kabels of via de aansluiting op het mobo?

• Rupie
hij moet stroom krijgen via die kabel, zonder die kabel zou hij het niet moeten/kunnen doen. Ik begin te denken dat je mobo niet meer goed is ofzo. Als ik jou was zou ik er mee teruggaan naar de winkel die hem 'gerepareerd' heeft!

• Thrilled
Zijn daar dan niet meer tekenen voor als het mobo het aan het begeven is? Ik vind het ook raar dat hij hem vanochtend ineens herkende.. maar kan hem niet meer terug vinden in apparaatbeheer o.i.d... het gaf me in ieder geval weer hoop...

misschien vanavond eens even kijken met Everest..

• Rupie
Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:36:
Zijn daar dan niet meer tekenen voor als het mobo het aan het begeven is?
Niet als alleen het PCI slot kapot is ;) Zou overigens ook betekenen dat je vorige videokaart wellicht niet kapot is geweest. Je zou nog even kunnen proberen om de videokaart eruit te halen en het slot even schoon te blazen.

• Thrilled
En alleen het PCI slot vervangen kan zeker niet? ;( Ik zie er tegenop om er een nieuw moederboard in te laten zetten namelijk... een nieuwe voeding gaat me nog wel lukken..

punt is meer dat ik nog steeds zoekende ben naar een goede pc-winkel en deze mij dus ook niet bevallen is.. terug naar de mediamarkt is voor mij ook geen optie en daarnaast vind ik het leuk om zelf aan de pc te knutselen (tot zover mijn kennis en kunde gaat that is..)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-03 22:26
Heb je de kaart al eens opnieuw in het slot gedrukt?

• Thrilled
Ja, heb hem er ook meerdere keren uitgehaald om te kijken of er nergens een stekkertje extra moest, of iets los zat..

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 14:55
Rupie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:18:
hij moet stroom krijgen via die kabel, zonder die kabel zou hij het niet moeten/kunnen doen. Ik begin te denken dat je mobo niet meer goed is ofzo. Als ik jou was zou ik er mee teruggaan naar de winkel die hem 'gerepareerd' heeft!
Het klopt dat die kabel aangesloten MOET zijn, maar hij krijgt ook stroom via het PCIe slot hoor ;) Dus het kan nog steeds dat zijn voeding slecht / te zwak is.

Dan gebeuren dit soort rare dingen, heb je niet iemand in de buurt die je tijdelijk een voeding kan lenen?

• Thrilled
er zit er eentje in mijn oude pc, die is destijds er ook in gegaan ter vervanging van de standaard voeding (toevallig ook videokaart problemen :P ).. en kheb net het voeding-topic doorgelezen maar zou niet weten of dat allemaal compatible is.. en hij is al een jaar of 5 oud, minstens..

/edit en inderdaad, toen ik die kabel de eerste keer vergat, begon hij gelijk hard te piepen.. dus hij zit nu braaf aangesloten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Thrilled op 16-12-2009 09:12 ]

• Rupie
Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:59:
En alleen het PCI slot vervangen kan zeker niet? ;( Ik zie er tegenop om er een nieuw moederboard in te laten zetten namelijk... een nieuwe voeding gaat me nog wel lukken..
Nope, alleen het PCI slot kan niet. Een moederboard vervangen is niet heel ingewikkeld hoor, er zijn genoeg handleidingen te vinden over hoe je dat zou moeten doen. Kwestie van inlezen en er de tijd voor nemen, het is in principe niet meer dan het mobo losschroeven, het geheugen, de CPU en de koeler er vanaf halen en deze op het nieuwe mobo terugzetten. Feit is wel dat ik er pas aan zou beginnen als je zeker weet dat dat het probleem is.
Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:59:
punt is meer dat ik nog steeds zoekende ben naar een goede pc-winkel en deze mij dus ook niet bevallen is.. terug naar de mediamarkt is voor mij ook geen optie en daarnaast vind ik het leuk om zelf aan de pc te knutselen (tot zover mijn kennis en kunde gaat that is..)
Je hebt niet iemand in de omgeving die je eventueel kan helpen? Een handig neefje ofzo? Het is dat je niet bepaald in de buurt woont anders had ik best ff willen kijken voor je ;)

• Thrilled
Nee niet dat ik weet.. het staat niet bepaald op het bordje naast de voordeur :P Wat dat betreft ben ik aangewezen op de kleine winkeltjes..

• Thrilled
Net contact gehad met de reparatieshop en hij zegt dat hij de drivers had geïnstalleerd en dat de kaart gewerkt heeft in de winkel.. Nu ga ik aan mezelf twijfelen en vanavond dus maar weer verder kloten met de drivers... weet zeker dat toen ik de pc aansloot het beeldscherm aangesloten heb op de videokaart en het beeldscherm bleef op standby... hmpf

[ Voor 15% gewijzigd door Thrilled op 16-12-2009 10:14 ]

Verwijderd

Je zou nog zoveel mogelijk kunnen loskoppelen, om te testen of je voeding niet te zwak is, dus alleen harddisk en videokaart, andere drives etc. even van de stroom halen zodat er wat meer power voor de video is bij opstarten. Wordt je videokaart dan wel consequent gevonden, weet je weer wat meer.

Na opstarten gelijk in het bios gaan, een halve minuut wachten, bios verlaten en verder opstarten wil bij een voeding die het net niet trekt ook wel eens helpen (even op st(r)oom laten komen ahw.)

• Thrilled
Ga ik vanavond gelijk even proberen.. heb verder het internet afgestruind en ga vanavond ook gelijk op zoek naar nieuwe chipset drivers, nieuwste directx en misschien dat het deïnstalleren in apparaatbeheer ook wat uithaalt... tot die tijd zijn alle tips welkom!

Verwijderd

door al dat installeren en herinstalleren van de drivers ben ik bang dat je jou systeem softwarematisch een beste tik heb gegeven.(en als je windows vista al een jaar hebt, lijkt mij dat alles ook langzamer draait) gewoon even een nieuwe verse windows installeren, in jou geval is windows 7 het handigst doordat die jou drivers automatisch installeert. :)

• Thrilled
en 300 euro neerleggen voor een licentie? Uhuh :P
Ik heb geen installatie cd voor vista dus dat gaat ook niet..

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-03 03:04
Je hebt toch een licentiecode op je pc staan? Gwn ff een iso'tje van het net afhalen en het is ook legaal als je maar die code dan gebruikt.

http://specs.tweak.to/16567

• Thrilled
uhm een licentie van vista geld ook voor Windows 7?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-04 23:06

DefLite

Why so serious?

Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:21:
uhm een licentie van vista geld ook voor Windows 7?
Volgens nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010 kan het.
Mits je vista hebt gekocht na 1 juli 2009.
Maar ik gok dat je Vista toendertijd bij je pc kocht en dat is dus 1 1/2 jaar geleden en dan zul je toch echt een licentie moeten kopen voor Win 7.
Afhankelijk van welke versie begint het bij zo'n 150,-.

[ Voor 35% gewijzigd door DefLite op 16-12-2009 13:31 ]

• Thrilled
Nee want de pc is van vóór die tijd ;)

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 19:04

Bejit

Svenska Faderland

Kans is heel groot dat het aan de voeding ligt. Jammer dat de computerwinkel je even niet op de hoogte bracht dat voedingen van Acer vrij brak zijn en zijn berekend op de orginele configuratie.

Het kan ook daarom zijn dat je daarom driver problemen hebt met de videokaart omdat de videokaart niet genoeg "umpf" krijgt. Test met een voeding van minimaal 450 watt van een fatsoenlijk merk.(Chieftec, Antec, Enermax, Corsair of zelfs Huntkey)

Licentie van Vista geld natuurlijk alleen voor Vista.

[ Voor 6% gewijzigd door Bejit op 16-12-2009 13:36 ]

Systeempje

• Thrilled
Daar dacht ik ook al aan.. zeker omdat nadat de pc de hele nacht uit heeft gestaan, hij vanochtend ineens de kaart herkende.. dat zegt dus wel iets.. ik ga in ieder geval klooien met de voeding en drivers

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

Staat in je bios ingesteld dat eerst de pci-e (PEG1,2) wordt het vaak genoemd moet aanspreken?

typo

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 16-12-2009 13:45 ]

• Thrilled
Hetgeen ik in de BIOS aantrof staat allemaal in mijn OP, verder heb ik niks kunnen vinden of niet goed gezocht..
Toen gekeken in de bios voor de onboard videokaart settings.. in mijn bios vind ik de optie 'Video Settings' die standaard stond op 'VGA/EGA'.. bij de keuze mogelijkheden kon ik kiezen uit:
- Absent
- VGA/EGA
- Color 40x25
- Color 80x25
- Monochrome

Dus daar heb ik niks veranderd.. verder gezocht en toen kwam ik 'Nvidia RAID Setup' tegen.. stond alleen 'Press Enter' achter en daar waren de keuzes:

- SATA 1st Master Channel
- SATA 2nd Master Channel
- SATA 1st Slave Channel
- SATA 2nd Slave Channel

allemaal op Disabled.. dus daar heb ik ook niks veranderd...
Maar ik kan moeilijk geloven dat het in mijn BIOS fout staat omdat er hiervoor ook een videokaart in zat en die deed het wel.. dus bij het vervangen van die videokaart verspringt er toch geen bios-instelling?

[ Voor 12% gewijzigd door Thrilled op 16-12-2009 14:22 ]

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:21:
Hetgeen ik in de BIOS aantrof staat allemaal in mijn OP, verder heb ik niks kunnen vinden of niet goed gezocht..

[...]

Maar ik kan moeilijk geloven dat het in mijn BIOS fout staat omdat er hiervoor ook een videokaart in zat en die deed het wel.. dus bij het vervangen van die videokaart verspringt er toch geen bios-instelling?
Kijk nou maar eerst voor een test voeding. Bios instelling lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Systeempje

• Thrilled
Kheb inmiddels álle drivers eraf gegooid.. maar dan ook echt alles.. er was niks meer te vinden van zowel ASUS als Nvidia , kheb de onboard kaart gedeïnstalleerd, alle overige kaarten uit mn pc getrokken, nog gecontroleerd of mijn voeding goed is aangesloten op de graka en opnieuw gestart.. alle mogelijke tools, utility's en drivers geïnstalleerd die ik op de bijgeleverde cd kon vinden en krijg nu bij het opstarten een melding van asus progje:
Error

Cannot Find ASUS Graphics Card
zucht...

• Rupie
had je die andere voeding inmiddels al kunnen proberen?

• Thrilled
heb hem net uit mn oude pc gesloopt, ga die nu aansluiten.. brb
/edit extra info:
huidige voeding = 'FSP Group INC' met DC Output 400W
oude voeding = Sweex 400W

we'll see

[ Voor 47% gewijzigd door Thrilled op 16-12-2009 19:09 ]

• Thrilled
hmpf heeft niet gewerkt.. sommige stekkers konden niet eens aangesloten worden op mn hd of moederbord dus heb het niet kunnen testen.. ik geef het op, ik ga terug naar die zaak en dan fixen ze het maar :(

• Rupie
inderdaad, mogen zij laten zien dat het inderdaad gewerkt heeft ;) Succes ermee, ik hoor graag wat uiteindelijk het probleem geweest is!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:08:
heb hem net uit mn oude pc gesloopt, ga die nu aansluiten.. brb
/edit extra info:
huidige voeding = 'FSP Group INC' met DC Output 400W
oude voeding = Sweex 400W

we'll see
Ja een 400watt Sweex, dat is vragen om problemen.

Laat je niet afschepen met een voeding van de volgende merken: Qtec, Sweex, Codegen.

Zorg dat er wat betrouwbaars in komt zoals: Antec, Chieftec, Coolermaster, Corsair, Enermax, Huntkey(Niet geweldig maar oke), etc.

Systeempje

• Thrilled
de FSP Group INC voeding zit nu in mn nieuwe pc he... die sweex voeding is van vijf jaar terug ofzo en zat in mijn oude pc, die ik wilde testen in mijn nieuwe pc...

Maar goed, ik heb gebeld naar die winkel en ik ga hem over een uurtje afgooien.. misschien dat hij het gelijk nakijkt, anders hoop ik hem morgen terug te hebben.. vorige keer was ik hem ook al 4 weken kwijt :X

• Thrilled
Goed, ik zal even een update geven.. ik heb er altijd een hekel aan als ik een topic lees met een vergelijkbaar probleem en de topicstarter heeft de oplossing uiteindelijk niet gegeven/gekregen..

Ik heb vandaag zelf maar gebeld naar de shop of hij al iets wist.. hij was al iets verder, de videokaart schijnt random te werken, evenals de onboard, dus hij trok de conclusie dat het toch een brak moederbord was waardoor de videokaarten af en toe wel en niet gezien werden.. Hij gaat nu een nieuw Asus moederbord van 40 á 50 euro bestellen (geen idee welke) en dan zet hij die erin.. volgens hem is dan alles opgelost... Wat ik me dan wel afvraag, is mijn voeding dan nog voldoende?

Hij moest van de week nog een bestelling laten komen dus ik hoop dat ik de pc eind volgende week weer terug heb...

• Thrilled
Wederom een update :)

Gisteravond mijn pc opgehaald, hij had me wat gematst in de prijs en het nieuwe moederboard zit erin.. Een paar usb poortjes werken niet meer ivm te weinig stroomvoorzieningen o.i.d.. weet niet meer precies, maar dat neem ik maar voor lief.

Thuis moest ik nog wel even Vista recoveren waardoor ik nu een Windows.old mapje heb met mijn oude bestanden ofzo? Kan ik die veilig verwijderen zonder dat ik onmisbare files verwijder?
Alle drivers zijn geupdate, hij pakte alles meteen en het systeem draait als een zonnetje! Wat mij betreft is alles weer goed :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thrilled schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:18:
Wederom een update :)

Gisteravond mijn pc opgehaald, hij had me wat gematst in de prijs en het nieuwe moederboard zit erin.. Een paar usb poortjes werken niet meer ivm te weinig stroomvoorzieningen o.i.d.. weet niet meer precies, maar dat neem ik maar voor lief.

Thuis moest ik nog wel even Vista recoveren waardoor ik nu een Windows.old mapje heb met mijn oude bestanden ofzo? Kan ik die veilig verwijderen zonder dat ik onmisbare files verwijder?
Alle drivers zijn geupdate, hij pakte alles meteen en het systeem draait als een zonnetje! Wat mij betreft is alles weer goed :)
Je kan Windows.Old gewoon verwijderen zonder dat je windows instabiel ofzo word.
Het is niks meer of minder als je "oude" windows map.

Pagina: 1