Playstation 3 op pc scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:51
Hallo mede-tweakers,

Thuis heb ik mijn playstation 3 aangesloten op mijn iiyama prolite E2407HDS aangesloten. Hij doet het goed, zeer goed beeld etc. Maar het probleem is het geluid, je hoort geen geluid. Ik heb mijn playstation 3 doormiddel van een dvi kabel(input pc scherm) en hdmi(input ps3) aangesloten. Ik zou graag mijn playstation aan willen sluiten op mijn Logitech x-540 speakerset.

Mijn vraag is dus, hoe doe ik dat?

Groeten Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De aparte uitgang van de PS3 gebruiken, de multi-AV poort kan je gebruiken voor geluid bijvoorbeeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Wat moet je dan precies allemaal kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

deze jongen, PS1/2/3 model maakt niet uit.

edit, stomme link protection.

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2009 19:29 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die kabel zit als het goed is al bij je PS3 (geen idee waarom, maargoed....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 15:34
Palomar schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:53:
Die kabel zit als het goed is al bij je PS3 (geen idee waarom, maargoed....).
Om je ps3 op je tv aan te sluiten misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Panamera schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:54:
[...]

Om je ps3 op je tv aan te sluiten misschien? :P
Lekkere kwaliteit heb je dan... Laat ze er gewoon een hdmi-kabel bij doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Die kabel ik ik al, maar hoe sluit ik hem dan aan? want heb nu dvi(hdmi) maar zonder geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 20:56
Je zegt het zelf al. DVI is HDMI, maar dan zonder het geluid. Een apart kabeltje is dus je enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DennisKrijger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:04:
Die kabel ik ik al, maar hoe sluit ik hem dan aan? want heb nu dvi(hdmi) maar zonder geluid..
Denk dat je nog even een verloopje moet hebben waarmee die past op je speakerset. Maar dat moet niet al te moeilijk zijn.

Al weet ik niet zeker of die AV-aansluiting op de PS3 wel werkt als je HDMI gebruikt. MAar dat is ook een kwestie van proberen of even googlen.

[edit] zo te zien kan dat: http://www.avforums.com/f...ti-av-simultaneously.html

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 15-12-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds 1 van de vorige firmwares kan dat inderdaad, instellingen -> geluid -> uitvoer (ofzo) -> multi-AV. Tulp stekkertjes op je set ingang, klaar en draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Dus als ik het goed begrijp, dan kan ik met die 3 kabels(geel,wit,rood) dus wel geluid aansluiten.
Waar in mijn speakerset doe ik die 2, wit en rood?

speakerset http://techgage.com/revie...ogitech_x540_08_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Ik heb het uitgevonden, zeer bedankt voor jullie handige tips!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:14:
Sinds 1 van de vorige firmwares kan dat inderdaad, instellingen -> geluid -> uitvoer (ofzo) -> multi-AV. Tulp stekkertjes op je set ingang, klaar en draaien :P
Dat kan al vanaf dat de PS3 in europa verkrijgbaar is hoor ;) Ik heb toen ik mijn 60GB PS3 kocht tijden met z'n setup gespeelt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

DennisKrijger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:21:
Ik heb het uitgevonden, zeer bedankt voor jullie handige tips!!!
Vraag me toch af hoe je het nu gedaan hebt.
Niet dat ik geen vertrouwen heb, maar als je wit en rood rechtstreeks in je set hebt gestoken zoals op dat plaatje te zien is zou er nu wat fout moeten zijn gegaan. Want de RCA aansluitingen op de X-540 zijn uitgangen en de drie 3,5mm jacks erboven zijn de ingangen. Dus vanaf de PS3 zou je eerst de twee maal RCA moeten converteren naar één maar 3,5mm jack (RCA is mono, dus twee maal en jack is stereo, dus dan één maal). Maar dan nog is het redelijk zonde aangezien je nu maar 2.0 geluid uit stuurt en dit maar op één kanaal aan kan sluiten.

Je zou nog een Logitech Game Console Adapter kunnen kopen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21uswx0eHJL._SL500_AA280_.jpg

Deze splitst het geluid zodat je wel alle ingangen van de X-540 gebruikt en zo geluid over alle kanalen hebt. Wel meerkanaals stereo, maar beter dan 2.0.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
zoals op de foto, dan heb je hoor je ook wat er links en rechts is,.
bij mijn X-540 zat een kabel met een

{rood|}||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,{groen}
{wit}|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Mn witte en rode kabel van de ps3 heb ik in de witte en rode gedaan, en die groene in die van die groene van die zwarte, gele, groene.

het werkt wel goed, maar zoals hierboven, dan hoor je het wel over alles.
hoeveel kost zo'n kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

DennisKrijger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:59:
zoals op de foto, dan heb je hoor je ook wat er links en rechts is,.
bij mijn X-540 zat een kabel met een

{rood|}||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,{groen}
{wit}|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Mn witte en rode kabel van de ps3 heb ik in de witte en rode gedaan, en die groene in die van die groene van die zwarte, gele, groene.

het werkt wel goed, maar zoals hierboven, dan hoor je het wel over alles.
hoeveel kost zo'n kastje?
Je hebt nu dus een RCA naar 3,5mm jack adapter gebruikt. En als het goed is dus nu inderdaad alleen geluid van je front speakers aangezien je hem in de groene aansluiting hebt geplugt.
Zo'n game console adapter doet niets meer dan het stereo geluid splitsen over alle ingangen van de X-540 en dus uit elke speaker hetzelfde geluid laten klinken, meer kanaals stereo dus. Een dergelijke adapter is in Nederland niet echt makkelijk te krijgen via shops of wat dan ook. Ik verwijs meestal naar Ebay en dat soort dingen waar je wellicht $5 kwijt bent...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

FeaR1986 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 03:03:
[...]
Je hebt nu dus een RCA naar 3,5mm jack adapter gebruikt. En als het goed is dus nu inderdaad alleen geluid van je front speakers aangezien je hem in de groene aansluiting hebt geplugt.
Dat hangt natuurlijk helemaal van je versterker af. De X-540 kan bijvoorbeeld zelf ook stereo over alle speakers afspelen (in Matrix Mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 23:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:14:
Die update die jij bedoeld heeft ervoor gezorgd dat het geluid op beide uitgangen tegelijk kan worden uitgestuurd (HDMI & Multi-AV.) Daarvoor was het of HDMI, of Multi-AV. Je kon daarvoor zoals Creepy aangeeft al wel het beeld via HDMI en het geluid via Multi-AV doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 16-12-2009 13:06 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
helemaal gelukt, met matrix mode.

Allen bedankt voor jullie antwoord!!
Pagina: 1