Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluescreen bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb een probleem bij het spelen van games ik krijg het volgende foutbericht :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 00000001
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 81C6C7A8
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\121509-28766-01.dmp
C:\Users\wes\AppData\Local\Temp\WER-44928-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

ik heb een moederbord Asus m2n sli deluxe met 4 gig aan RAM en mijn videokaart is geforce 9800 gx 2.

heb dit probleem met een bios update te maken

alvast bedankt

wesley sylvester de bruyn

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wat heb je gevonden toen je de stopcode opzocht?
Wat staat er in de eventlogs weggeschreven en wat heb je gevonden toen je daar op zocht?
Heb je de minidump al geanalyseerd met de debugging tools? Wat was daar de uitkomst van?

[ Voor 24% gewijzigd door Dysmael op 15-12-2009 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb na dit probleem nog nixs geprobeerd omdat ik niet weet waar het aan zou kunnen liggen

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid wat is de stopcode het eventlogs en minidump

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik erachter welk stopcode ik heb dan ?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:01 ]

• Dysmael
Als je niets probeert kom je er ook nooit achter waar het aan kan liggen. Als je iets wil toevoegen aan je topic kan je trouwens beter de Edit knop gebruiken in plaats van een nieuwe reactie aanmaken.

Stopcode
Eventlog
Minidump

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

In plaats van telkens een nieuwe reply te maken kun je ook je post editen..
RolfLobker was iets eerder :X

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 15-12-2009 19:09 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De gegeven Google-links en de tip over het aanpassen van je bericht zou ik zeker even op letten. Buiten dat: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Omdat dit een probleem betreft (en geen discussietopic) verplaats ik je topic even naar Spielerij - Problemen & Vragen. Eigen inzet is wel een vereiste.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom erachter welke stop code ik heb

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:05:
hoe kom erachter welke stop code ik heb
[google=blue screen stop code] :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
das niet waar ik heb de informatie er toch bij gezet

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke informatie hebben jullie nodig dan en waar kan ik het vinden die informatie

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:55 ]

• Dysmael
Ten eerst: er is je al drie keer gewezen op het feit dat je reacties moet wijzigingen in plaats van een nieuwe reactie aanmaken.
Ten tweede: word hulp aangeboden in de vorm van trefwoorden waar je op kan zoeken zodat je zelf mee kan werken aan het oplossen van jouw probleem. Je geeft te kennen daar niet uit te komen en slaat vervolgens je eigen weg weer in met het trekken van conclusies over iets waarvan je zelf aangeeft er geen verstand van te hebben.

Wij weten niet waar het mee te maken heeft aangezien jij geen informatie geeft. We beschikken niet over glazen bollen waarin we magisch kunnen zien wat jouw probleem is puur gebaseerd op de informatie 'ik krijg blauwe schermen, waar kan dat aan liggen'

Zoek het volgende eerst zelfs eens uit en kom daarna weer hier:

- Wat is de stopcode
- Wat is het resultaat van Dumpchk (minidump)

[ Voor 8% gewijzigd door Dysmael op 15-12-2009 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even nagekeken en een stopcode is een commado waarmee je de animatie stopt.

dumpchk (minidump) is een memory test.

wat moet ik nu doen jongens

alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 20:34 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk nog eens goed bij mijn vorige link wat een stopcode is... Hint: het is een code...en hij staat op je bluescreen.

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 15-12-2009 21:32 ]

• Dysmael
Die BSOD heeft wezzeltje waarschijnlijk niet, standaard staat ingesteld dat Windows reboot bij een BSOD.

Dus wezzeltje, ik zou zeggen schakel dat eerst eens uit (eigenschappen deze computer, geavanceerd, instellingen voor opstarten en herstellen, automatisch opnieuw starten uitschakelen.)

Dat je de vorige opmerking moet wijzigen (edit) wil trouwens niet zeggen dat je de oorspronkelijke tekst moet verwijderen, dit is geen chat en zo weet niemand wat er gestaan heeft.

Ik geloof trouwens niet dat je uberhaupt iets nagekeken hebt. Een stopcode is geen commando waarmee je een animatie stopt en dumpchk is geen memorytest.
Zoek nu nog eens een keer en dan echt; als je via google.com zoekt naar het woord 'minidump' word er op de eerste pagina al exact uitgelegt hoe je met dumpchk een analyse kan uitvoeren op de laatst gemaakte minidump.

Als je probleemgericht bezig wil zijn en nog enigszins geholpen wil worden raad ik je aan niet weer met zo'n lulbericht aan te komen zetten maar zelf ook daadwerkelijk iets te ondernemen met de informatie die je gegeven word.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb de eerste opties uitgeschakeld en heb vandaag ook tijd om het probleem te verhelpen.

een mindump is een gedeelte van het geheugen waarin zich een fout heeft voortgedaan, wat op dat moment wordt wegeschreven om te debuggen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
weetje ik vraag het wel op school jhullie kunnen het niet eens uitleggen

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja nou wordt 'ie mooi. Jij legt zelfs na herhaaldelijk vragen niet uit wat je precies voor melding krijgt en in plaats van in te gaan op vragen van andere blijf je zelf alleen maar vragen herhalen die je al gesteld hebt zonder verder nieuwe informatie te geven. Als je ons niet helpt om jou te helpen dan word je inderdaad niet geholpen hier, nee. We hebben geen glazen bol en we zijn niet helderziend.

Nouja, dit topic heeft zo ook geen nut meer. Succes. :w

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.