Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Beste tweakers,

Elke keer als ik een game opstart hoor ik een soort hoog piepje niet hard je hoort hem net maar stoort me wel. Ik denk ook dat dit door me videokaart komt. Weet iemand wat er aan de hand is? Het gaat om een GTX 260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
edit:
nvm

[ Voor 73% gewijzigd door korgakos op 15-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Piepende condensator.

Hebben veel videokaarten last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Is dit schadelijk? Of betekent dit dat die kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nee.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekelenburg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 22:03
Heb ik ook al meer als een jaar op mijn 8800gtx en die draait nogsteeds zonder problemen, dus lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken. Inderdaad wel vrij irritant mocht je een gehorige kast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Bedankt voor de reacties jongens, Opluchting ^^ dacht dat me kaart dood ging.
Kan wat mij betreft een slotje op de tread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Het kan ook nog je voeding zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:30

_Apache_

For life.

Leg een druppeltje lijm op. Dat veranderd het gewicht van de condensator, grote kans dat hij niet meer resoneert.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Splinter cell, Nu je het zegt. Ik had ergens gelezen als je een coolermaster voeding zwaar belast die gaat piepen. Mischien is dit het wel zal ik vanavond eventjes moeten testen. Voor de voeding ook niet schadelijk als die piept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Jeffrey0416 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:46:
Splinter cell, Nu je het zegt. Ik had ergens gelezen als je een coolermaster voeding zwaar belast die gaat piepen. Mischien is dit het wel zal ik vanavond eventjes moeten testen. Voor de voeding ook niet schadelijk als die piept?
Als het een zachte piep is, kan het geen kwaad. Maar als het echt hard begint te kraken, moet je er gauw een nieuwe in doen. Heb je toevallig het spel Crysis? Als je in Crysis alleen al in het menu bent, begint het al te kraken/piepen bij veel mensen. Crysis is dat betreft een goede test game daarvoor. Dat zelfde geldt ook voor GTA 4 wanneer de laadvensters komen.

Ook als jij bijvoorbeed V-sync aanzet is de piep weg of minder geworden, want dan hoeft ie minder power te geven. De forums staan er vol mee helaas. Ook na het plaatsen van socket 1366 begonnen veel voedingen te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Jeffrey0416 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:46:
Zelfde geldt als met je videokaart: whining coil. Alleen is het bij een voeding haast niet te doen om wat lijm om de coil te doen.

Kijk wel even of het je videokaart of het je voeding is: in beide gevallen kan het overigens geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Splinter Cell schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:58:
[...]

Als het een zachte piep is, kan het geen kwaad. Maar als het echt hard begint te kraken, moet je er gauw een nieuwe in doen. Heb je toevallig het spel Crysis? Als je in Crysis alleen al in het menu bent, begint het al te kraken/piepen bij veel mensen. Crysis is dat betreft een goede test game daarvoor. Dat zelfde geldt ook voor GTA 4 wanneer de laadvensters komen.
Ja precies wat je zegt. Dit had ik ook al in de Topicstart gepost dat die piep aleen by crysis tot nu toe voorkomt direct eigenlijk zodra ik het menu zie. GTA 4 heb ik niet dus kan dit niet testen. Is dit niet te fixxen op een of andere mannier? En ik dacht dat Vsync juist zwaarder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11
Zoals _Apache_ al zei, doe er een druppeltje (niet geleidende!) lijm op. Zoek even op Google naar de juiste lijm en wie weet lost dat het op. Ik heb mijn voeding teruggestuurd naar de fabrikant omdat deze sinds een maand piept als een mallemoer en ik er knettergek van werd. In een voeding kan ik moeilijk gaan lijmen zonder allemaal garanties te nietigen..
Pagina: 1