Ik heb een zoekfunctie die zoekt in twee tabellen. Postcodes en Bedrijven. De input is een postcode van 4 cijfers en daar worden 3 queries mee uitgevoerd.
Dus bijvoorbeeld: 1020 = Amsterdam = Noord Holland.
1. Geef alle bedrijven die exact aan de postcode voldoen.
2. Geef alle bedrijven die niet exact aan de postcode voldoen, maar wel in dezelfde plaats vallen.
3. Geef alle bedrijven die niet exact aan de postcode voldoen, ook niet in dezelfde plaats, maar wel in de provincie.
Wat ik wil?
Ik wil eigenlijk de drie zoekresultaten samenvoegen en dan weer uitlezen in volgorde als hierboven.
Dus eerst 1. laten zien, dan 2 en dan drie. Dit moet gebeuren in pagina's met 10 resultaten.
Als ik ze kan samenvoegen dan kan ik gewoon de LIMIT en OFFSET gebruiken in de Query.
Ik heb nu
Ik raak de draad kwijt, maar ik heb nu drie queries die met limit en offset werken. Aan de hand
van het pagina-nummer worden de limits en offsets geregeld, maar dat is een heel gedoe en ik
heb het idee dat het makkelijker zou moeten kunnen.
Nu doe ik dus bijvoorbeeld:
num_rows van query1 = 5, dus nog 5 over voor query2 als limit.
num_rows van query2 = 2, dus nog 3 over voor query3 als limit.
maar dan moet ik ook nog rekening houden met de paginering.
Ik heb een beetje kennis van JOINS en van Arrays, maar ik vraag me af of dat kan,
want ik wil de resultaten op een aparte manier sorteren, en niet op naam of datum.
Kan iemand mij op weg helpen, als het wel met JOINS of Arrays zou moeten, dan
hoor ik dat graag, want loop al een tijd te puzzelen :-)
Dus bijvoorbeeld: 1020 = Amsterdam = Noord Holland.
1. Geef alle bedrijven die exact aan de postcode voldoen.
2. Geef alle bedrijven die niet exact aan de postcode voldoen, maar wel in dezelfde plaats vallen.
3. Geef alle bedrijven die niet exact aan de postcode voldoen, ook niet in dezelfde plaats, maar wel in de provincie.
Wat ik wil?
Ik wil eigenlijk de drie zoekresultaten samenvoegen en dan weer uitlezen in volgorde als hierboven.
Dus eerst 1. laten zien, dan 2 en dan drie. Dit moet gebeuren in pagina's met 10 resultaten.
Als ik ze kan samenvoegen dan kan ik gewoon de LIMIT en OFFSET gebruiken in de Query.
Ik heb nu
Ik raak de draad kwijt, maar ik heb nu drie queries die met limit en offset werken. Aan de hand
van het pagina-nummer worden de limits en offsets geregeld, maar dat is een heel gedoe en ik
heb het idee dat het makkelijker zou moeten kunnen.
Nu doe ik dus bijvoorbeeld:
num_rows van query1 = 5, dus nog 5 over voor query2 als limit.
num_rows van query2 = 2, dus nog 3 over voor query3 als limit.
maar dan moet ik ook nog rekening houden met de paginering.
Ik heb een beetje kennis van JOINS en van Arrays, maar ik vraag me af of dat kan,
want ik wil de resultaten op een aparte manier sorteren, en niet op naam of datum.
Kan iemand mij op weg helpen, als het wel met JOINS of Arrays zou moeten, dan
hoor ik dat graag, want loop al een tijd te puzzelen :-)