Toon posts:

Powerline plots traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met een probleempje.
Mijn Opstelling:
4 pc's - 1 wireless router/modem
1 pc is aangesloten direct via kabel in modem
1 pc zit op redelijke afstand in is via wireless
2 pc's gaan via powerline systeem (netgear) en hebben sinds kort problemen om vooruit te geraken

er is niks verandert in huis behalve een kerstboom _/-\o_ :+

de snelheid die ik haal op de 1ste pc(rechtstreeks aangelsoten) is 10 maal zo hoog als de 2 pc's op powerline.
Tot voor kort was dit maar 2 maal zo hoog.

Welke redenen zouden hiervoor kunnen zijn?

er is echt niks verandert... wel toch niks dat ik gedaan heb, uiteraard is er wel iets verandert, nl de snelheid.

groeten

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
je geeft aan dat de kerstboom de enige verandering is, heb je die dr al uitgetrokken voor de grap?

Daarnaast is powerline niet het meest stabiele op aarde, zeker niet als je signaal door meerdere groepen moet reizen. Is dat het geval bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
ja kheb de kerstboom al keer uitgetrokken maar nee doet niks...

wat bedoel je met meerdere groepen?

en powerline mag dan niet stabiel zijn, het heeft hier nu toch al 2 jaar gewerkt...

• nielsl
met meerdere groepen bedoel ik meerdere stroomgroepen in je stoppenkast. Dus als een socket bijvoorbeeld beneden in een stopcontact zit, en de tweede op zolder. De enige verbinding tussen die twee is door je meterkast, en daar verlies je heel veel signaal.

Heb je al geprobeerd de twee powerline adapters op twee naburige stopcontacten, bijvoorbeeld in dezelfde kamer aan te sluiten en dan te kijken wat de snelheden zijn?

Verwijderd

Topicstarter
bij het plaatsen in een naburig stopcontact gaat die inderdaad wel rap...
vervolgens alle kerstverlichting uitgetrokken en nu werkt het een beetje beter, alleen in schokjes... maw hij laadt een deel heel rap en dan plots stopt ie er mee...

dus wat nu?

Verwijderd

Maak je verlanglijstje voor kerst:
Dit, en dit, en dit, en dit, en dit, en dit vragen. Daarmee kun je verdere netwerkellende met powerline voorkomen en genezen.

• nielsl
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:54:
[...]

Maak je verlanglijstje voor kerst:
Dit, en dit, en dit, en dit, en dit, en dit vragen. Daarmee kun je verdere netwerkellende met powerline voorkomen en genezen.
een beetje droog, maar desalniettemin niet minder waar. Powerline staat er om bekend niet de meest geweldige doorvoorsnelheden te geven. Dat het vroeger wel werkte en nu niet meer kan met vele dingen te maken. Dit heeft er voornamelijk mee te maken dat jij de stroomkabels in je huis wel beheert, maar niet wat er op gebeurt, dat doet je netbeheerder namelijk. Misschien is je frequentie van de spanning iets aangepast, van 50hz naar 51hz oid? En misschien heeft dat effect op je powerline adapter en zijn signaal. De beste manier om computers met elkaar te verbinden is gewoon met een netwerkkabeltje...

[ Voor 0% gewijzigd door nielsl op 16-12-2009 12:02 . Reden: de stroom wisselt niet van frequentie, maar de spanning..... ]

Verwijderd

Topicstarter
wel als dit mogelijk had geweest had ik dit idd gedaan. het probleem zit hem in de afstand die ik moet overburggen, 2 verdiepen, en eigenlijk geheel via een steunmeur(vrij dik dus geen wireless mogelijkheden) en tot voor kort was de powerline optie de enige mogelijkheid, maar ja... zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met de plotse koude? veel statische elektriciteit ofzo?

• nielsl
en er loopt ook nergens in huis een loze leiding? Stabiel en powerline zijn in veel gevallen twee woorden die niet met elkaar in 1 zin passen. Voor wat betreft de steunmuur, met het juiste gereedschap kom je door elke muur heen :) Je moet alleen een dragende betonnen muur niet met de Aldi klopboormachine te lijf gaan maar met bijvoorbeeld een Hilti boorhamer, alhoewel ik persoonlijk meer van de Bosch ben ;)
Pagina: 1