Wat te doen tegen een lastige user?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik weet dat het hier niet de plek is, maar dat het eigenlijk in Schop een Modje hoort. Maar ik doe het hier omdat ik meerdere mensen hun hart wil laten luchten. Ik weet dat er meer mensen zijn die net zo voelen als mij en daarom wil ik dat die ook mee kunnen posten :)

Het laatste half jaar stoor ik mij vrij structureel aan de user *niet relevant* Vrij regelmatig zijn de posts van hem uit de toon, trollerig, flamerig en belachelijk tegendraads/recalcitrant. Ook merk ik altijd dat het merendeel van zijn posts binnen de HK van een bepaald kaliber zijn die gewoon storend is ook voor andere users.

Ik noem als voor mij de persoonlijke druppel de discussie die in het laatste gedeelte van Het Grote "Kleine" Mededelingentopic deel 228 en het begin van Het Grote "Kleine" Mededelingentopic deel 229

Het gedrag wat hij hierin vertoond (en ook al ver ervoor) is gewoon vervelend en drammerig. Hij weet niet hoe hij moet werken in de normale sfeer van het KMT. Ook in combinatie het het front voor een beter GoT Lijkt het mij niet bepaald gepast om dit soort gedrag te vertonen. Er zijn vermoedelijk genoeg Topic reports geweest hierover en ook users zelf die aangeven dat het absoluut niet tof is hoe er gereageerd word door deze user.

Daarnaast is dit uiteraard iets wat al veel langer loopt en ik wil dan ook weten wat zijn de mogelijkheden van dit soort belachelijk sfeer verziekend gedrag keer op keer. Hij leert er namelijk ook bijna zo goed als niets van want hij moet er elke keer weer op reageren. Zijn genoeg users die zich er ook aan storen.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat wij als users kunnen doen om dit gedrag de kop in te drukken want ik net als genoeg andere users stoor mij er gewoon aan. Dat ontneemt mij altijd de zin om te posten :)

Ik hoop dat er meer mensen zijn die het nodig vinden dat hier actie voor ondernomen moet worden. Al dan niet vanuit de modjes/admins dan wel vanuit de gemeenschap want imho kan het niet zo langer doorgaan

[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 15-12-2009 17:18 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het iets is dat tegen bepaalde regels in gaat: topic report maken of een moderator aanspreken. Als het niet tegen de regels in gaat maar toch vervelend is, dan kun je datzelfde doen, of eventueel als collectief niet meer reageren op de gebruiker in kwestie. Posten heeft geen zin als niemand erop in gaat. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:20:
Als het iets is dat tegen bepaalde regels in gaat: topic report maken of een moderator aanspreken. Als het niet tegen de regels in gaat maar toch vervelend is, dan kun je datzelfde doen, of eventueel als collectief niet meer reageren op de gebruiker in kwestie. Posten heeft geen zin als niemand erop in gaat. :)
Dat doe ik al ongeveer een half jaar maar ik krijg 1 het gevoel dat er weinig mee word gedaan en 2 ik reageer er ook bijzonder weinig op :X Maar toch blijft het doorgaan.

Ik wou zelf kijken wat de mogelijkheden zijn in dit geval. Maar blijkbaar is het bijzonder weinig :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan ligt het misschien aan je eigen verdraagzaamheid. Storen de berichten van deze user je omdat de berichten storend zijn, of storen ze je omdat deze betreffende user ze heeft gemaakt? Voor dat laatste hoef je je niet te schamen trouwens, daar betrap ik mezelf ook nog wel eens op. :)

Overigens werd de user waar je het over hebt in beide topics gewoon uitgelokt door anderen, dat speelt natuurlijk ook mee. :)

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 15-12-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

De posts van gebruiker X vallen binnen de HK praktisch altijd in negatieve zin op. Dat ligt aan zowel de poster als aan de berichten van de poster. Het is een soort van wisselwerking, een vicieuze cirkel.

Ik heb daar een kleine twee maanden geleden ook een DM de deur uit gedaan, daar heb ik (tot op heden) nog niets over vernomen. Dat wil niet zeggen dat het niet in behandeling is, maar op zijn minst een soort van afleverbericht had me iig het idee gegeven dat er wat mee zou gaan gebeuren.

@edit; wat betreft dat uitlokken, daar heb je gelijk in, helaas maakten ook admins/modjes zich daar schuldig aan. Dit betekent natuurlijk niet dat het daarmee automagisch goedgepraat wordt, maar het geeft wel aan hoe deze user zichzelf opstelt binnen de HK.

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 15-12-2009 17:32 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NMe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:24:
Dan ligt het misschien aan je eigen verdraagzaamheid. Storen de berichten van deze user je omdat de berichten storend zijn, of storen ze je omdat deze betreffende user ze heeft gemaakt? Voor dat laatste hoef je je niet te schamen trouwens, daar betrap ik mezelf ook nog wel eens op. :)
Ik denk dat ik wel weet om wie dit gaat, is verder ook niet zo lastig te raden. Ik heb van deze user al de hele tijd de indruk dat het bewust trollen is, om maar reacties van anderen uit te lokken. Derhalve ben ik het zeer met de topicstarter eens. Het begint een beetje zwaar vervelend te worden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zou zeggen lees de topics die ik aanhaal en probeer de toon te interpreteren van die bepaalde user ;) Dit vind ik gewoon echt niet kunnen. Meld het zelf ook nog expliciet in het topic zelf. Iets wat ik normaal niet doe.

Ik heb genoeg users die ik alleen al aan de icon/nick vervelend vind posten. Maar daar doe ik bijzonder weinig tegen. Gewoon omdat ik weet die user het vanzelf wel afleert ofzo. Maar hoe vaak wij deze user er ook wijzen. Hij leert het niet. Blijkbaar zijn topic reports en dergelijk ook niet goed. Nog erger is dat Modjes zelf ook meedoen in het flamen/trollen van deze user :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Overigens werd de user waar je het over hebt in beide topics gewoon uitgelokt door anderen, dat speelt natuurlijk ook mee. :)
Dit. Zeker in zulke slowchat random trash topics zit er altijd eentje tussen, waar de overige 90% van GoT bezoekers nooit van hem last zullen hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Gunner schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:29:
[...]

Ik denk dat ik wel weet om wie dit gaat, is verder ook niet zo lastig te raden. Ik heb van deze user al de hele tijd de indruk dat het bewust trollen is, om maar reacties van anderen uit te lokken. Derhalve ben ik het zeer met de topicstarter eens. Het begint een beetje zwaar vervelend te worden.
En ik heb de indruk dat anderen heel erg naar de user waar het om gaat, aan het trollen zijn, in de hoop dat deze reageert. Dát vind ik zwaar vervelend worden.

Dus kijk eens naar jezelf, voor je over anderen begint te zeuren (niet richting TS dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Muthas schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:36:
Dus kijk eens naar jezelf, voor je over anderen begint te zeuren (niet richting TS dit).
Ik weet wel wat je bedoelt, en ik neem het ook ter harte. Alleen het gedrag van deze gebruiker is structureel trollerig. Hij wordt niet altijd uitgelokt. Vaak is het zo'n recalcitrante oneliner die het gelazer doet beginnen, en ja daar ben ik ook debet aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 15-12-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat de user mij als niet-HK meubel minder opvalt dan de pogingen hem uit te dagen. Het laatste was me namelijk wel opgevallen. Als je vindt dat de user trollt, dan weet je ook dat trollen niet te eten geven de beste oplossing is. Het lijkt mij in ieder geval ongewenst om een "wij versus de user"-sfeer te creeren, en dit draadje lijkt me een symptoom van een "wij versus de user"-sfeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 15-12-2009 17:43 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sallin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:41:
Ik moet eerlijk zeggen dat de user mij als niet-HK meubel minder opvalt dan de pogingen hem uit te dagen. Het laatste was me namelijk wel opgevallen. Als je vindt dat de user trollt, dan weet je ook dat trollen niet te eten geven de beste oplossing is. Het lijkt mij in ieder geval ongewenst om een "wij versus de user"-sfeer te creeren, en dit draadje lijkt me een symptoom van een "wij versus de user"-sfeer.
Mooi dat je mij een meubel vind, want persoonlijk ben ik dat nog lang niet :>

Maar wat vooral lastig is dat overal het bewust trollen niet getolereerd word :X Maar juist in dit geval wel en nogal storend en constant. Gaat beide kanten op.

Nogmaals ik ben niet iemand die het uitlokt of de troll voert ;) Ik stoor mij gewoon in het algemeen getroll van hem. Dat moet nu eindelijk eens op een normale manier ophouden. Als mensen het willen kan ik nog wel eventjes wat andere reactie's opzoeken. Maar 1 dat is niet gewenst en 2 is toch niet zo moeilijk om te vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
De mensen die zich het meeste aan hem storen zijn de mensen die hem ook het hardste bashen en daarmee het gedrag waar ze zich aan storen juist uitlokken.

Negeren en het probleem zal vanzelf weggaan/minder worden.

Bovendien is het nog maar een jong ventje, niet iedereen weet zich op z'n 15e/16e al helemaal te gedragen, dus dat ie soms van zich afbijt is begrijpelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:
[...]

Mooi dat je mij een meubel vind, want persoonlijk ben ik dat nog lang niet :>
Ik zeg dat ik geen meubel ben en dus niet weet wat er allemaal in de HK speelt. Ik claim niet dat jij of anderen wel meubels zijn :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we dit niet op dit specifieke geval focussen, daar is LA niet voor bedoeld. De topicstart betreft een algemene vraag, en daar hoort een algemeen antwoord bij. Hier dan maar gaan roepen hoe erg je die user in kwestie niet moet heeft geen enkele zin anders dan dat dit topic op den duur vanzelf op slot gaat. :)

't Is in kwesties zoals deze altijd iets dat van twee kanten komt. De user waar het om gaat zal best af en toe vervelend reageren, net zoals hier al meerdere mensen aangeven dat er andersom ook getrolld wordt. Of er al dan niet moderators aan meedoen in dit specifieke geval weet ik niet, maar als dat zo is dan moet dat stoppen en kun je daarvoor naar het Doktersteam of de admin van de betreffende mod stappen.

De makkelijkste manier om dit soort dingen op te lossen is door zelf gewoon wat verdraagzamer te worden. Als je mij de hele tijd af zou zeiken dan zou ik hier ook heel anders posten dan ik nu doe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En al die naamwijzigingen en uitlokkingen zorgen natuurlijk ook voor een natuurlijke afzetting / irritatie naar een betreffende user ;)
Daarnaast zou ik graag willen weten wat wij als users kunnen doen om dit gedrag de kop in te drukken want ik net als genoeg andere users stoor mij er gewoon aan. Dat ontneemt mij altijd de zin om te posten :)
Dan negeer jij (en eventueel de rest) toch z'n posts? Ga het dan niet met z'n alles afspreken, maar laat iedereen dat voor zichzelf bepalen.

Heel eerlijk krijg ik een beetje het idee van het elite groepje die 1 bepaalde persoon niet in dat groepje wilt hebben. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar zo komt je TS wel over en wordt ook bevestigd door de allergische reacties die er meteen worden geplaatst zodra een bepaalde user heeft gepost :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:57:
En al die naamwijzigingen en uitlokkingen zorgen natuurlijk ook voor een natuurlijke afzetting / irritatie naar een betreffende user ;)
Je weet hopelijk ook dat de bron van dit verhaal veel verder terug gaat ;) Niet zozeer iets recents is, maar meer gegroeid ;) Ook zijn er voorbeelden van een topic reeks waar bijna elke post van hem een flame/troll of iets anders in die richting is? Als modjes meedoen in het bashen en users aangeven het niet prettig vinden hoe hij doet en er toch mee doorgaat heb je dan niet gewoon een bord voor je kop?
[...]

Dan negeer jij (en eventueel de rest) toch z'n posts? Ga het dan niet met z'n alles afspreken, maar laat iedereen dat voor zichzelf bepalen.

Heel eerlijk krijg ik een beetje het idee van het elite groepje die 1 bepaalde persoon niet in dat groepje wilt hebben. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar zo komt je TS wel over en wordt ook bevestigd door de allergische reacties die er meteen worden geplaatst zodra een bepaalde user heeft gepost :)
Als hij netjes meegaat in de rest van de toon van bepaalde topics vind ik het helemaal prima. Er zijn ook genoeg users die ik niet kan uitstaan. Maar juist doordat ze on-topic blijven en opzich wel iets toevoegen(ook al ben ik het er compleet niet mee eens en vind het lariekoek) Maar juist als elke keer men tegen een bepaald iets ingaat. Is het in mijn ogen iets heel anders. Hij zoekt juist naar dingen waarmee hij reactie kan krijgen. Meld je daar iets over via TR/in het topic dan word het of genegeerd of er word verdomde weinig mee gedaan. Juist met trolls en flames is het belangrijk om het te doen als ze juist structureel en hinderlijk zijn voor het topic.

Daarnaast zijn er genoeg nieuwe users in de HK en in bepaalde topics die 100% getolereerd worden en normaal meedraaien met de rest van de HK... Maar juist die mensen die er constant tegen in willen gaan schieten mij op een begeven moment gewoon in het verkeerde keelgat. Ook al voer ik het trolletje bijna nooit (ja het is zo freaking tempting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:08:
Meld je daar iets over via TR/in het topic dan word het of genegeerd of er word verdomde weinig mee gedaan.
Als ik een TR plaats waar niets mee wordt gedaan dan ga ik van twee mogelijkheden uit: (i) dat het aan mij ligt, of (ii) dat de modjes iets achter de schermen hebben gedaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had iets dergelijks ook via de topic report aangekaart, ik reageer er verder niet op, maar aan de andere kant, wat andere users weten uit te kramen is ook tenenkrommend. Geef de eer aan jezelf en reageer gewoon _niet_ anders ben je net zo trollerig/flamerig/triest bezig als degene waar het om ging in de TS.

Just my €0.02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Daar zou ik dan graag wat voorbeelden van zien, mijn DM staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Touchdomex schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:29:
Ik heb genoeg users die ik alleen al aan de icon/nick vervelend vind posten.
[...]
Er zijn ook genoeg users die ik niet kan uitstaan.
Wonderbaarlijk eigenlijk. Je kent alleen een nick, wat posts en dat is genoeg om mensen niet uit te kunnen staan? Komt een beetje zurig over. Laat de zon liever in het water schijnen. :)
Ik zou zeggen lees de topics die ik aanhaal en probeer de toon te interpreteren van die bepaalde user ;)
Da's natuurlijk bloedlink. Je vindt het een irritant figuur, dus interpreteer je zijn posts ook als irritante posts. Ik zie eerlijk gezegd wel ergere dingen voorbijkomen.

Maar even terug naar de vraag. Wat te doen met een lastige user? Ik zou beginnen om het juist eens niet te interpreteren vanuit het beeld wat je al hebt van gebruiker xyz. Is het wel een trol en waar erger je je nu zo specifiek aan? Dat jij je er zo aan stoort zegt ook het een en ander over jou. Die vraag is véél interessanter dan het feit dat qrs misschien wel een grote lul is. Misschien wel, misschien niet, who cares? Is het een grote lul dan is dat vooral rot voor hemzelf.

En echte trollen en flames: daar treden we tegen op, en als je de verhalen over de moderatie op t.net mag geloven behoorlijk strak. Hk is wat losser, maar het mooie van t.net is nu juist dat er diverse mensen komen. Dat je die virtuele personen niet allemaal even aardig of opbouwend vindt, het zij zo. :) Ik zou die diversiteit niet graag missen. Gewoon negeren, als het te ver gaat doe je een TR, mailt eens met een modje en verder haal je je schouders erover op. Gods water vloeit best lekker over Gods akker.

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 16-12-2009 00:56 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier pak hem aan met de GoT knokploeg onder leiding van een mod :P. (Here when you need us, the GoT knokploeg) Het was natuurlijk bedoeld om ons te weren tegen de boze buitenwereld, maar kan ook worden gebruikt om balorige figuren in toom te houden.

Dus @ TS start een nieuwe HK/GoT knoekploeg om deze Tweaker een lesje te leren :Y :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ChicaneBT: je bedoelt het ongetwijfeld grappig, maar laat dat soort geintjes in het vervolg asjeblieft achterwege, zeker in een serieus forumonderdeel als LA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 02:13:
ChicaneBT: je bedoelt het ongetwijfeld grappig, maar laat dat soort geintjes in het vervolg asjeblieft achterwege, zeker in een serieus forumonderdeel als LA. :)
De achterliggende gedachte van die post is natuurlijk gewoon dat je het met elkaar dient op te lossen in de HK en niet hier in LA, iemand zei het al, een zurig verhaal moet gaan houden dat je een bepaalde user niet kunt luchten of zien. Ik zal in het vervolg een uitleg erbij zetten, want ik zie dat dat nodig is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:14:
Hier pak hem aan met de GoT knokploeg onder leiding van een mod :P. (Here when you need us, the GoT knokploeg) Het was natuurlijk bedoeld om ons te weren tegen de boze buitenwereld, maar kan ook worden gebruikt om balorige figuren in toom te houden.

Dus @ TS start een nieuwe HK/GoT knoekploeg om deze Tweaker een lesje te leren :Y :P.
zo'n uitspraak (aanzetten tot geweld) leverde mij een push op :X

maar kan aan mij liggen, ik stoor mij ook aan sommige usertjes (enkele ook aan mij :+) maar kun je toch ook structureel negeren?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Ik vind dit soort topics altijd genant en tegelijkertijd grappig.
Touchdomex schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:45:
User x:

Je bent een klein, vervelend, recalcitrant, betweterig en vervelend rotjong!

Stop hier dus op dit forum om de complete sfeer om zeep te helpen :r
(Om even inhoudelijk in te gaan op de zaak).

Probeer gewoon netjes te blijven en/of te negeren. Want als je 'tegenacties/berichten' gaat plaatsen dan vind ik dat ansich irritanter. En de desbetreffende user wordt ook vaak uit z'n tent gelokt. Het is gewoon de hele sfeer in het KGMT. Van mij mag dat topic ook gesloten worden want het is één en al uitlokken, er keihard op ingaan en dan elkaar aanwijzen 'kijk eens wat die heeft gedaan, poehee'.

my 2 cents

(Heb alle linkjes en verwijzingen eruit gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
RedHat schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:17:

[...]

Probeer gewoon netjes te blijven en/of te negeren. Want als je 'tegenacties/berichten' gaat plaatsen dan vind ik dat ansich irritanter. En de desbetreffende user wordt ook vaak uit z'n tent gelokt. Het is gewoon de hele sfeer in het KGMT. Van mij mag dat topic ook gesloten worden want het is één en al uitlokken, er keihard op ingaan en dan elkaar aanwijzen 'kijk eens wat die heeft gedaan, poehee'.

my 2 cents

(Heb alle linkjes en verwijzingen eruit gelaten)
Dat heeft denk ik ook deels met jou kijk op het KGMT te maken. Ik vind zelf dat de sfeer vrij regelmatig behoorlijk luchtig en open is. Daarbij iedereen ook enigzins dezelfde kant op waait. Echte minirelletjes daar vinden niet regelmatig plaats. Alleen onder bepaalde omstandigheden tussen mensen.

De achterliggende gedachte van deze post van mij in dat topic is geweest zodat 1 mensen kunnen weten over hoe ik deze situatie zie. 2 kijken of er meer mensen zijn en 3 hopen dat het eindelijk weer eens ophoud met dit soort dingen. Doodsimpel dit is niet leuk om in de community te hebben borrelen en om de zoveel tijd spat dit uiteen en krijg je weer zo'n soort discussie met users die het alleen maar vervelend vinden.

Linkjes en verwijzingen weghalen had imho niet gehoeven ;) Maar vind ik wel zo netjes inderdaad d:)b
himlims_ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:06:
[...]

zo'n uitspraak (aanzetten tot geweld) leverde mij een push op :X

maar kan aan mij liggen, ik stoor mij ook aan sommige usertjes (enkele ook aan mij :+) maar kun je toch ook structureel negeren?
Uiteraard en zonder twijfel. Maar na een half jaar dit zo hebben gedaan en regelmatig 30 posts doorworstelen omdat hij weer wat is begonnen qua discussie is nou niet bepaald prettig om te doen. Ik dacht wat zijn de mogelijkheden dat dit wat minder voorkomt. Op een begeven moment is het gewoon genoeg. Imho dat is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De achterliggende gedachte van deze post van mij in dat topic is geweest zodat 1 mensen kunnen weten over hoe ik deze situatie zie. 2 kijken of er meer mensen zijn en 3 hopen dat het eindelijk weer eens ophoud met dit soort dingen.
1. Dat moet je ook echt in [h1] doen :? Blijkbaar vind je je eigen kijk/mening heel belangrijk dan ofzo? 2. Sure... 3. Door 'm uit te gaan schelden?

Ik snap dat je even uit je slof kan schieten als je iemand helemaal zat bent, maar kom dan niet aan met 'redenen' om te doen alsof je diep hebt nagedacht over die post, want dat gaat er in ieder geval bij mij niet in.

Inmiddels is voor mij het gezeik over/op 'user x' al tien keer irritanter geworden dan wat 'user x' zelf ooit heeft gedaan. Je zei het zelf een pagina terug al, je vindt 'm irritant, dus het maakt niet uit wat ie post, je vindt het toch wel irritant. Doe dáár wat aan, want dat is helemaal jouw eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Touchdomex schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:30:
[...]

Dat heeft denk ik ook deels met jou kijk op het KGMT te maken. Ik vind zelf dat de sfeer vrij regelmatig behoorlijk luchtig en open is. Daarbij iedereen ook enigzins dezelfde kant op waait. Echte minirelletjes daar vinden niet regelmatig plaats. Alleen onder bepaalde omstandigheden tussen mensen.

De achterliggende gedachte van deze post van mij in dat topic is geweest zodat 1 mensen kunnen weten over hoe ik deze situatie zie. 2 kijken of er meer mensen zijn en 3 hopen dat het eindelijk weer eens ophoud met dit soort dingen. Doodsimpel dit is niet leuk om in de community te hebben borrelen en om de zoveel tijd spat dit uiteen en krijg je weer zo'n soort discussie met users die het alleen maar vervelend vinden.

Linkjes en verwijzingen weghalen had imho niet gehoeven ;) Maar vind ik wel zo netjes inderdaad d:)b

[...]

Uiteraard en zonder twijfel. Maar na een half jaar dit zo hebben gedaan en regelmatig 30 posts doorworstelen omdat hij weer wat is begonnen qua discussie is nou niet bepaald prettig om te doen. Ik dacht wat zijn de mogelijkheden dat dit wat minder voorkomt. Op een begeven moment is het gewoon genoeg. Imho dat is :X
Ik lurk zo nu en dan mee in het GKMT en het valt mij als 'outsider' op. Als je er zo diep in zit voelt het misschien als een eeuwigheid tussen de relletjes, voor mij (hoe het op mij overkomt als outsider) is het schering en inslag.

Je moet als je het ergens niet mee eens bent en er ook een toon gezet wordt niet op reageren. Anders krijg je non-discussies die uitlopen op popcorngevechten. Ik persoonlijk vind dat altijd zéér moeilijk (omdat het vaak 'persoonlijk' voelt) en ik snap (niet specifiek bedoeld) wel dat je wilt/moet reageren op iets wat je niet lekker zit. Maar daarmee breng je jezelf in discrediet omdat in bepaalde discussies daarop 'ingehaakt' kan worden. Dan word je ergens ingezogen waar je in den beginne helemaal niet ingezogen wilt worden.

Wat ook een tip is; gewoon afzeidig maar inhoudelijk reageren. Ook al zit je je nagels op te vreten achter je scherm. Dit is iig een strategie die voor mij atm goed werkt in dit soort situaties. Omdat ik de laatste weken veel op GoT zit wegens omstandigheden trek je sommige zaken bijna persoonlijk aan. Dat is geen goede zaak. Zelfreflectie is in deze dan ook echt een must als je veel tijd in GoT investeerd.

Soms moet je ook realiseren dat iemands perceptie heel anders is. Heeft natuurlijk met leeftijd te maken. Ik ben nu zo'n 10 jaar lid en heb hier en daar ook wat misstapjes gehad. Maar goed; ik ben ouder en wijzer geworden. Let wel: Ik was 12 jaar toen ik actief ging deelnemen aan GoT. Op zo'n leeftijd zie je natuurlijk een hoop zaken anders en in die tijd was GoT ook heel anders ingericht. Nou vind ik mijn foutjes op GoT niet echt verbazingwekkend in de 10 jaar tijd; maar soms is het beter om aan zelfreflectie te doen. Dat helpt echt een stuk. Er zijn namelijk te veel users en te veel verschillen in eigenschappen van de users waardoor je nooit met iedereen door één deur hoeft te kunnen.

Als laatste wil ik nog even inhaken op de grootte van de userbase: Er is op GoT altijd 'voeding' om een discussie door te zetten. Omdat de userbase zo verdeeld is heb je altijd voor en tegenstanders die zich erin mengen. Dit moet je eigenlijk niet willen. Want er is er altijd één die een discussie kan 'voeden' of subtiel 'uitlokken'.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 16-12-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Touchdomex kan héél blij zijn dat ik die post niet gezien heb toen 'ie nog "vers" was want voor dat soort opmerkingen zou ik je ongenadig geband hebben voor een week en had je over 3 maanden nog eens kunnen kijken of je nog in de HK zou mogen. Kom nou, hoe vervelend een user ook is, op zo'n manier de sfeer compleet om zeep helpen en dan ook nog eens in zo'n grote letters...nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NMe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:00:
[...]

Touchdomex kan héél blij zijn dat ik die post niet gezien heb toen 'ie nog "vers" was want voor dat soort opmerkingen zou ik je ongenadig geband hebben voor een week en had je over 3 maanden nog eens kunnen kijken of je nog in de HK zou mogen.
Nooit geweten dat een Admin Devschuur bannen mag in de HK. Maar zo leer je elke dag weer wat.

Buiten dat vind ik het vreemd dat je niet bant omdat het 'niet vers' meer is. Wat maakt het verschil? Dus je mag wel flamen/trollen etc, zolang een mod het maar niet ziet?

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 16-12-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21
Om eerlijk te zijn(tenminste, als het de user is die ik denk dat het is), zie ik hem nog maar sporadisch in het grote kleine mededelingen topic. Daarnaast heeft diegene zich in een korte tijd toch wel een bepaald imago aangemeten en er zijn een hoop users die zijn posts gewoon negeren en/of dit als een lachertje afdoen. Ik denk dat diegene vanzelf stopt met zulke posts als die wat 'ouder' is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gunner schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:08:
[...]

Nooit geweten dat een Admin Devschuur bannen mag in de HK. Maar zo leer je elke dag weer wat.
Elke global mag dergelijke flames afhandelen. :) Hoe lang een HK-ban duurt is niet aan mij maar dat zou me niet weerletten om de ban toch te zetten. Ik kan heel slecht tegen sfeerverziekerij. :)
Buiten dat vind ik het vreemd dat je niet bant omdat het 'niet vers' meer is. Wat maakt het verschil? Dus je mag wel flamen/trollen etc, zolang een mod het maar niet ziet?
Het mag net zo min, maar het feit dat de mensen in het topic die post grotendeels genegeerd hebben en het topic gewoon door is blijven lopen zonder teveel gezeur speelt nu in zijn voordeel.

Vergelijk het met door rood rijden: het mag niet, maar als de politie het niet ziet krijg je geen boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:15:
[...]
Vergelijk het met door rood rijden: het mag niet, maar als de politie het niet ziet krijg je geen boete.
En als er een camera hangt, die een database bijhoudt van alle overtredingen? Het kan een paar weken duren maar die boete komt er wel.

M.a.w. ik denk dat je vergelijking niet klopt. Niet dat ik pleit voor een ban, maar ben het wel eens met Gunner, het zou niet uit moeten maken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het is gewoon de hele sfeer in het KGMT. Van mij mag dat topic ook gesloten worden want het is één en al uitlokken, er keihard op ingaan en dan elkaar aanwijzen 'kijk eens wat die heeft gedaan, poehee'.
Helaas is het KMT vervallen tot een kliek van users die het liefst elkaar hele dag veren in de reet willen duwen, en ja ik ga ageer daar ook soms tegen.

Catch22 vat het goed samen toen het ging over GoT Verkiezingen, dit gevoel krijg ik een beetje in het KGMT.
Kan de vaste kliek elkaars kont weer gaan kussen, joy!
Een kliek van users die eigenlijk elke dag hetzelfde vertellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Slasher op 16-12-2009 16:29 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:15:
[...]
...

Ik zie dat zeef de opmerking inmiddels weggehaald heeft, maar ik vind het op zijn minst wonderlijk dat geen enkele mod daar een opmerking over heeft geplaats in dat topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
u_nix_we_all schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:23:
M.a.w. ik denk dat je vergelijking niet klopt. Niet dat ik pleit voor een ban, maar ben het wel eens met Gunner, het zou niet uit moeten maken.
offtopic:
Is het niet zo dat zeef hem nu al beoordeeld heeft en NMe hem dus niet zal herbeoordelen.
Het verschilt per modje hoe streng ze zijn en waar ze extra op straffen.
Dan zal aanraakbatterij in dit geval geluk hebben gehad dat zeef eerder was. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:28:
[...]

Ik zie dat zeef de opmerking inmiddels weggehaald heeft, maar ik vind het op zijn minst wonderlijk dat geen enkele mod daar een opmerking over heeft geplaats in dat topic..
In het topic zelf wordt sowieso niks gezegd wanneer dat alweer gewoon goed loopt. Op de dag zelf heeft blijkbaar niemand van de mods het gezien en er is ook geen topicreport voor gemaakt; wel een algemene overigens.
Gonadan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:36:
[...]

offtopic:
Is het niet zo dat zeef hem nu al beoordeeld heeft en NMe hem dus niet zal herbeoordelen.
Het verschilt per modje hoe streng ze zijn en waar ze extra op straffen.
Dan zal aanraakbatterij in dit geval geluk hebben gehad dat zeef eerder was. ;)
Ik was eerder. :P Vervolgens heb ik zeef geschopt en die was het blijkbaar met mijn assessment eens. ;)

Maar goed, laten we ontopic blijven, we dwalen af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Touchdomex schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:30:
[...]
Ik weet het is lastig, een een feature request om iemand echt op ignore te zetten (persoonlijke instelling) heeft weinig zin, want zo iets komt er toch niet :|
Slasher schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:26:
[...]
Helaas is het KMT vervallen tot een kliek van users die het liefst elkaar hele dag veren in de reet willen duwen, en ja ik ga ageer daar ook soms tegen.

Catch22 vat het goed samen toen het ging over GoT Verkiezingen, dit gevoel krijg ik een beetje in het KGMT.

[...]

Een kliek van users die eigenlijk elke dag hetzelfde vertellen.
wat is daarvan 't probleem? je voelt je buitengesloten :+

er zijn wel meer 'clubjes' binnen het forum, al dan niet direct gerelateerd aan een (sub)onderwerp.
Zo iets hou je toch altijd wel. (zie dm draadjes O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 07:31

Haan

dotnetter

Als ik als buitenstaander zo even naar dat topic kijk, zie ik een groep users die collectief een andere user aanvalt. En vervolgens wordt er een topic in LA geopend omdat die user zich vervelend zou gedragen 8)7

Ik heb geen idee wat de historie is mbt tot die user, maar ik vind op z'n minst raar dat dit topic geopend wordt met het geklaag over een vervelende user. Kijk eerst eens naar je zelf zou ik zeggen. Iets met pot en ketel enzo ;)

En is het nou echt zo moeilijk om niet te reageren als iemand zit te trollen? Hoe meer jij hapt, hoe leuker dat is. Als na 10 x trollen niemand reagert, is de lol er snel vanaf en zal het wel stoppen. Ik erger me altijd veel meer aan de users die ingaan op een troll, dan de user die er mee begon.

Nu kan ik me herinneren dat het KMT topic eerst KNMT heette en dat die topics al eerder ontspoorden, misschien wordt het tijd om er gewoon helemaal een slot op te gooien, kan de chat op IRC ofzo verder gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

himlims_ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:43:
wat is daarvan 't probleem? je voelt je buitengesloten :+
O nee hoor i couldn't care less :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hummzz, niet om het een of ander.
Ik krijg dit gebash op en neer ook mee, en eerlijk gezegd doen "jullie" net zo hard eraan mee als "de user"
Ja ik erger me ook aan hem, maar ik kies er juist voor om er niet op in te gaan.
Ik heb geleerd van me week ban :+ (MrVegeta ook :D )

Nu kan hij me soms ook echt het bloed onder de nagels uit halen, dus ik begrijp het wel, maar dan denk ik dat dat jochie , wat 15 is oid ?
Denk eens terug hoe jullie op 15 jarige leeftijd waren?

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-12-2009 20:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gezien de mensen die zo anti-hem waren inmiddels al niet meer in dit topic reageren lijkt me dat het 'probleem' is opgelost :) De troll niet voederen dus, dan kan ie ook niet groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Touchdomex schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:15:
Daarnaast zou ik graag willen weten wat wij als users kunnen doen om dit gedrag de kop in te drukken want ik net als genoeg andere users stoor mij er gewoon aan.
Negeren en geen aandacht schenken, TR aanmaken, doorzappen naar een ander draadje :)

Wat heel duidelijk mag zijn is dat het niet aan de vaste KMT-bezoeker is om een user die niet zo in de groep ligt aan te pakken. Als er al reden is om iemand op z'n gedrag aan te spreken, dan is het aan de crew om dat te doen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mute schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:52:
De mensen die zich het meeste aan hem storen zijn de mensen die hem ook het hardste bashen en daarmee het gedrag waar ze zich aan storen juist uitlokken.
Daar wou ik even op ingaan. Ik erger me ook aan sommige users (waaronder diegene waar we het nu over hebben ook onder valt), maar heb nog nooit een reactie op hem gepost. Juist omdat ik trollen geen eten wil geven. Echter leren sommige mensen het nooit. Misschien is het wel de leeftijd, maar het verziekt wel inderdaad de sfeer van de topics.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erazzzer schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:35:
[...]

Daar wou ik even op ingaan. Ik erger me ook aan sommige users (waaronder diegene waar we het nu over hebben ook onder valt), maar heb nog nooit een reactie op hem gepost. Juist omdat ik trollen geen eten wil geven. Echter leren sommige mensen het nooit. Misschien is het wel de leeftijd, maar het verziekt wel inderdaad de sfeer van de topics.
De sfeer wordt pas verziekt op het moment dat iedereen er maar keer op keer weer tegenin gaat. Zo voed je zelf de situatie en wordt het nooit op een eerlijke manier beter.

• Haan
  • Laatst online: 07:31

Haan

dotnetter

Precies, zoals ik ook al zei:
... is het nou echt zo moeilijk om niet te reageren als iemand zit te trollen? Hoe meer jij hapt, hoe leuker dat is. Als na 10 x trollen niemand reageert, is de lol er snel vanaf en zal het vanzelf wel stoppen ...

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat uitlokken zie ik ook vaak genoeg. Waar twee vechten hebben er twee schuld.

Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel bijtrekt, als user x wat ouder wordt en iedereen die zich aan hem ergert niet ingaat op zijn posts. Dan is de lol voor hem er ook snel af.

Te vaak zien mensen zijn username en gaan dan al bij voorbaat hard tegen zijn postings in, wat absoluut ook niet goed is. Leven en laten leven, het zal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik zie dit topic nu pas, vandaar dat ik er niet eerder in gereageerd heb. Eerlijk gezegd snap ik werkelijk niet waar jullie het lef vandaan halen om dit topic te openen. Ik word al lange tijd vrijwel dagelijks uitgelokt door TS en een aantal andere users (waar Matis nog wat meer opvalt dan de rest). En als ik daar dan weer op reageer is het opeens een troll of een flame?

Kom op zeg, jullie weten donders goed dat jullie mij zelf keihard aan het uitlokken zijn. Hier reageer ik dan ook weer op (toegegeven, ook niet altijd even verstandig), maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik mij ook niet altijd laat afzeiken.

Vanochtend weer een mooi voorbeeld. Ik plaats in het KMT een heel normale reactie. Iemand anders reageert daar ook heel normaal op. Opeens komt Matis dan binnenvallen, en zegt opeens "Don't feed the troll!". Dan denk ik ook bij mezelf: Waar ben je dan mee bezig? :/

Ik heb toen een topic geopend in SM (en een reactie geplaatst, welke ook niet bevorderlijk was voor de sfeer, maar ik was het echt zat). De berichten van zowel Matis als van mij zijn toen weggehaald. Je zou denken dat het dan opgelost is. Maar nee, onze Matis plaatst enkele minuten later weer het volgende bericht:
Matis schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:40:
Het gaat weer een memorabel dagje worden :)
Feit is gewoon dat een aantal users in de HK puur uitzijn op rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een HK ban voor alle betrokkenen, over een paar maanden kun je weer toegang aanvragen, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:09:
Gewoon een HK ban voor alle betrokkenen, over een paar maanden kun je weer toegang aanvragen, probleem opgelost.
HK Ban, waarom alleen een HK ban ?, ik en MrVegeta kregen omdat we tegen elkaar bezig waren (en dat was maar 1x ) meteen een week ban voor heel got.

Hier speelt het geneuzel al weken, en ik vraag me werkelijk af waar de biased beslissingen van de mods en admins vanaf komen.

Maar goed ik heb al vaker gezegd dat beslissingen van admins/mods biased zijn mbt bepaalde users.

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-12-2009 12:39 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:38:
[...]

HK Ban, waarom alleen een HK ban ?, ik en MrVegeta kregen omdat we tegen elkaar bezig waren (en dat was maar 1x ) meteen een week ban voor heel got.

Hier speelt het geneuzel al weken, en ik vraag me werkelijk af waar de biased beslissingen van de mods en admins vanaf komen.

Maar goed ik heb al vaker gezegd dat beslissingen van admins/mods biased zijn mbt bepaalde users.
Klopt, We hebben een poule waarin we bijhouden wie het voor elkaar krijgt jou het meest te sarren - ik had nog geen punten, dus ik probeer nu een inhaalslag 8)7
Bij de weg, je had nav dat gebeuren een 24-uurs HK afkoelban. Wel bij de feiten houden als je wil schoppen he? Je hebt inderdaad een keer een weekban gehad niet lang daarvoor, maar om hééél andere redenen.

Besides, de discussie hier is hoe om te gaan met lastige users, niet met lastige crew - de oplossing daarvoor is namelijk heel simpel: een andere site zoeken :P

Overigens is het hier nog steeds LA, dus nu de kemphanen elkaar gevonden hebben hier zou het welkom zijn als de heren het eens gaan hebben over wat ze vinden dat ze aan zichzelf zouden kunnen veranderen om bij te dragen aan een oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:50:
[...]
daarvoor is namelijk heel simpel: een andere site zoeken :P
tweakers is wel geworden tot wat het nu is mede door de community
geen usertjes geen t.net

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 20-12-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
himlims_ schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:57:
[...]

geen usertjes geen t.net
Mja. Dit begint mij dus ook een beetje de strot uit te hangen... Bij alles waqt t.net doet krijgen ze weer zo'n reactie. Wat moeten ze dan doen? Zeggen: Blijf maar hier, maak elkaar het leven zuur. Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

geen usertjes geen t.net
Zonder te richten op een brede groep die bij elkaar aansluit, en dus eigenlijk alles maar toestaat, was T.net nooit geworden wat het nu is. Je kán niet 100% van de mensen interesseren, laat staan tevreden houden. Wat dat betreft denk ik dat we het ook absoluut niet slecht doen, en zelfs hier en daar nog teveel energie stoppen in het bijbetrekken van mensen die eigenlijk buiten de scope vallen.

Als er dan uiteindelijk blijkt dat hetgeen wat T.net maakt (de community die zich aangesproken voelt door de manier van werken en wat geboden wordt) niet bij je aansluit (en die keuze ligt bij de mensen zelf) dan is er toch niets mis mee iets te zoeken wat wél bij je past? Of is het dan niet politiek correct als ik dat uitspreek? Als iemand hier aangeeft dat mods en admins biassed zijn en daarbij onwaarheden als onderbouwing plaatst, dan vind ik dat een signaal (door user zelf aangedragen) dat het voor hem wellicht prettiger is iets anders te zoeken. Hóeft niet, maar zeggen dat de crew tegen je is is wel een indicatie dat je niet geheel in één lijn ligt (understatement) met hoe het hier werkt.

Maar goed, hoe aantrekkelijk ook, zullen we hier niet een discussie over t.net gemaakt door community houden die prima past in legio andere LA topics? Doe ik graag mee, maar dan wel daar. Hier is het voor degenen in KMT die last van elkaar hebben om opbouwend te kijken naar een oplossing daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

geen usertjes geen t.net
Ik durf te zeggen dat we met een minder strak beleid meer mensen wegjagen dan met het huidige beleid. Domweg omdat de mensen die hier de meeste mensen helpen ook het minst gediend zijn van een slechte sfeer. Als de mensen die vragen oplossen wegblijven, dan blijft de rest vanzelf ook weg. En dan is 't dag-dag, Tweakers en blijft er alleen een tweederangs Fok! over: de compleet verklote HK waarin iedereen elkaar vervolgens het leven zuur maakt omdat het mag. 8)7

Geef mij maar het huidige Tweakers.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Aargh, ik gaat het opnemen voor Emile :+.
Emile schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:03:
Ik zie dit topic nu pas, vandaar dat ik er niet eerder in gereageerd heb. Eerlijk gezegd snap ik werkelijk niet waar jullie het lef vandaan halen om dit topic te openen.
Nou, 'het lef vandaan halen' is een beetje overdreven gesteld; als zij menen dat een bepaalde user (in dit geval jij dus) een negatieve uitwerking heeft op de sfeer, hebben ze alle recht om er een topic over te openen om vervolgens te discussiëren om te kijken of er een kern van waarheid in zit. Dat is verder niet zo ernstig.
Ik word al lange tijd vrijwel dagelijks uitgelokt door TS en een aantal andere users (waar Matis nog wat meer opvalt dan de rest). En als ik daar dan weer op reageer is het opeens een troll of een flame?

Kom op zeg, jullie weten donders goed dat jullie mij zelf keihard aan het uitlokken zijn. Hier reageer ik dan ook weer op (toegegeven, ook niet altijd even verstandig), maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik mij ook niet altijd laat afzeiken.

Vanochtend weer een mooi voorbeeld. Ik plaats in het KMT een heel normale reactie. Iemand anders reageert daar ook heel normaal op. Opeens komt Matis dan binnenvallen, en zegt opeens "Don't feed the troll!". Dan denk ik ook bij mezelf: Waar ben je dan mee bezig? :/
De eerste zin is echt waar, er is regelmatig sprake van kleine steekjes naar Emile. Niet dat het nu gigantische beledigingen zijn, maar zaken als eMile, eMule, iMile en dergelijke worden toch vervelend als ze langer duren. Ik heb het vast wel eens gezegd, maar dan in de beginperiode. Feit is dat Emile vaak erg positief is over Apple en soms ronduit (ongefundeerd soms) negatief is over andere producten. Dan vind ik het wel grappig om eens de naam te veranderen. Wanneer het echter na enkele maanden nog steeds gedaan wordt, krijg je een 'grap' van het niveau "HAHA, HlpDsk is een bot" en opmerkingen over tweelingen en kassameisjes richting een andere user. Het is niet grappig meer en de user in kwestie vindt het mogelijk ook vervelend. Tuurlijk mag je best eens terugwijzen naar een eerdere situatie, maar doe het met mate.

Hetzelfde geldt voor de opmerkingen over brommerrijden. Ja, hij rijdt wel eens op een brommer terwijl hij te jong is en geen rijbewijs ervoor heeft. Ja, ik vind dat zelf hoogst onverantwoord in verband met verzekering bij een ongeval. Maar dan is het alsnog niet de bedoeling om er iedere keer aan terug te refereren. Als Emile bij wijze van spreken aan het opscheppen is over zijn brommerskills, dan is het terecht om er iets van te zeggen. Wanneer het ergens anders over gaat, is het niet terecht, vaak niet grappig en soms zelfs ronduit sfeerverziekend op de lange termijn (want natuurlijk gaat Emile daar ook negatief op reageren, dat doet vrijwel iedereen bij een running gag tegen jou).

Ook hier is een schuldbekentenis op z'n plaats: ik heb bijvoorbeeld in het verkiezingentopic ook een grap over brommerrijden gemaakt, het moge duidelijk zijn dat ik daarmee Emile bedoelde. Ja, de grap is misschien niet altijd even chic, misschien niet grappig. Maar het is maar één grapje, dus hoe erg is het? Op zich hoeft het helemaal niet erg te zijn, maar wanneer twintig users ieder één grapje maken, wordt het toch wel wat vervelender voor het onderwerp van die grappen.

Ja, ik betrap mezelf ook wel eens op het maken van opmerkingen die harder zijn dan nodig, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Het komt ook door een stukje beeldvorming, een 15-jarige die onverzekerd op een brommer rondrijdt en af en toe eens een generaliserende oneliner over belastinggeld erin kan gooien, levert een bepaald beeld op. Dat beeld wordt al snel bijna een stereotype en de posts van de user worden dan op een andere manier gelezen, door die beeldvorming.

Maar natuurlijk is een stereotype vaak nogal eendimensionaal. Om even af te sluiten met een positief voorbeeld: in het topic over fooien aan krantenbezorgers waren de meeste posts van Emile gewoon prima, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nXXt schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:19:
De eerste zin is echt waar, er is regelmatig sprake van kleine steekjes naar Emile. Niet dat het nu gigantische beledigingen zijn, maar zaken als eMile, eMule, iMile en dergelijke worden toch vervelend als ze langer duren. Ik heb het vast wel eens gezegd, maar dan in de beginperiode. Feit is dat Emile vaak erg positief is over Apple en soms ronduit (ongefundeerd soms) negatief is over andere producten. Dan vind ik het wel grappig om eens de naam te veranderen. Wanneer het echter na enkele maanden nog steeds gedaan wordt, krijg je een 'grap' van het niveau "HAHA, HlpDsk is een bot" en opmerkingen over tweelingen en kassameisjes richting een andere user. Het is niet grappig meer en de user in kwestie vindt het mogelijk ook vervelend. Tuurlijk mag je best eens terugwijzen naar een eerdere situatie, maar doe het met mate.
Daar staat tegenover dat een fanboy ook moet leren te accepteren: als je religieus alles van 1 merk blijft ophemelen en alles van andere merken afkraakt, dan is dat vrij irritant en op een bepaalde manier ook erg trollen. Dus de "grap" is niet het enige met de baard, het is ook de fanboy die een baard heeft. Wat dat betreft zijn er twee partijen die wat mogen leren uit topics als deze :) .

Dat betekent trouwens niet dat een fanboy niet heel nuttig elders kan bijdragen ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

gambieter schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:08:
[...]

Daar staat tegenover dat een fanboy ook moet leren te accepteren: als je religieus alles van 1 merk blijft ophemelen en alles van andere merken afkraakt, dan is dat vrij irritant en op een bepaalde manier ook erg trollen. Dus de "grap" is niet het enige met de baard, het is ook de fanboy die een baard heeft. Wat dat betreft zijn er twee partijen die wat mogen leren uit topics als deze :) .

Dat betekent trouwens niet dat een fanboy niet heel nuttig elders kan bijdragen ;) .
Oh, er zijn zeker problemen met fanboyisme, maar om te pas en te onpas daar terug naar te refereren is ook niet heel chic. Fanboys zijn inderdaad irritant en vaak ook trollerig, dat staat buiten kijf. Waar ik vooral op doelde was dat je best in kunt gaan op een discussie met scherpe opmerkingen of kunt reageren op fanboy-opmerkingen, maar dat je buiten die discussies (waar het fanboyisme dus niet relevant is) niet steeds weer oude koeien uit de sloot haalt door verder te blijven zaniken :P.

Zelf heb ik ook een hekel aan fanboys, maar dat was hier niet zozeer het discussiepunt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Feit is dat er soms totaal zonder reden direct op de man wordt gespeeld richting Emile. Dat hij daar vervolgens op hapt kan ik me goed voorstellen. Zijn wel vaak dezelfden die hem aanvallen om niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we maar niet teveel inhaken op dit specifieke geval. ;) Voor je 't weet hebben we hier ook een flamewar. :)

Ik denk dat we dit best kunnen samenvatten:
Doe lief tegen elkaar; mocht iemand iets zeggen dat je niet bevalt, negeer het en/of neem contact op met een moderator die er iets aan kan doen. Ga niet zelf er op in en zeker niet in het topic zelf, hou de sfeer een beetje goed. Dan lost dit probleem zich vanzelf op. Doe's een beetje verdraagzaam zijn, zeker zo rond de kerst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:28:
Doe's een beetje verdraagzaam zijn, zeker zo rond de kerst. ;)
Doe dat maar het hele jaar door, die focus op Kerst is zo overdreven ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Moet er niet weer gewoon eens tegen (de moderatie van) het mededelingentopic aangeschopt worden?

Ik snap best dat niet iedereen zin heeft om een epistel van twintig regels te schrijven en oneliners kunnen ook grappig zijn, maar als er "ongestraft" meermalen per dag door dezelfde users gepost kan worden dat men weer lekker heeft gescheten, fijn heeft ontbeten, maar liefst 160 kilometer heeft gereden, dat er daar weer zeikerig op gereageerd moet worden en weet ik wat niet meer...

Niet dat het interessant is om te weten of die berichten iemand interesseren, want ik heb af en toe ook een stukje rouwverwerking nodig nadat ik een flinke bolus heb gedraaid, en daarbij kan het van je afschrijven prima helpen. Het probleem is volgens mij gewoon dat er in dat topic een beetje een "no man's land"-gevoel gecreëerd wordt, waardoor iedereen denkt dat 'ie kan posten wat 'ie wil.

Maar dat is slechts een onderbuikgevoel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CodeCaster schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:47:
Moet er niet weer gewoon eens tegen (de moderatie van) het mededelingentopic aangeschopt worden?
Ik wil best weer eens actief in het KMT gaan modden hoor, maar iets zegt me dat de sfeer er daar niet beter op gaat worden. Mensen zitten namelijk niet te wachten op een mailtje dat hun HK-XS is ingetrokken, zeker niet in een periode dat ze wat meer thuis zitten.

Imo moet de KMT bezoeker gewoon eerst nadenken voor hij post: Is dit een kleine mededeling of is het iets wat (wellicht letterlijk) in de pleepot hoort. Als het dat laatste is: niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SmartDoDo schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:55:
[...]
Ik wil best weer eens actief in het KMT gaan modden hoor, maar iets zegt me dat de sfeer er daar niet beter op gaat worden. Mensen zitten namelijk niet te wachten op een mailtje dat hun HK-XS is ingetrokken, zeker niet in een periode dat ze wat meer thuis zitten.

Imo moet de KMT bezoeker gewoon eerst nadenken voor hij post: Is dit een kleine mededeling of is het iets wat (wellicht letterlijk) in de pleepot hoort. Als het dat laatste is: niet posten.
Ik weet niet of het handig is om de verantwoordelijkheid daarvoor bij de user te leggen.

Het is een vicieuze cirkel: het is niet interessant meer om langere berichten te plaatsen omdat die ondersneeuwen onder de korte berichten, waardoor het niet meer leuk is om het topic te lezen want er worden toch geen lange berichten meer geplaatst...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Volgens mij raak je daar 5% mee kwijt en maak je er 80% gelukkig mee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]
De meeste mensen met HK acces komen de HK niet eens uit (voor mijn gevoel), dan is het misschien wel krabben achter de oren ;)
Maar goed, dan hoeft een reactie van een bepaald persoon niet altijd het mikpunt te zijn van spot. Dat komt in mijn ogen te vaak voor :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik mij er over verbaasd dat dit topic geopend is en verbaas ik me nu weer om het feit dat er nog best veel in gepost wordt. Ik heb de 'relletjes' met/over de betreffende user wel eens langs zien komen en zonder uitzondering heb ik nooit begrepen waar het nu echt om ging. Rellen om het rellen, schoolplein-gedrag en zeurderij is het volgens mij vooral. Mijn advies: er ligt buiten minimaal 10cm sneeuw en ik stel voor dat iedereen die zich, in of buiten de HK, aan andere users ergert eens eerst 10 minuten daar in gaat liggen voordat hij/zij post.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb de indruk dat er in veel berichten (door mij geplaats, of door anderen) soms juist een troll/flame gezocht wordt.

Zojuist zag ik dat mijn bericht,
Matis schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:40:
Het gaat weer een memorabel dagje worden :)
uitgelegd wordt als zijnde troll, terwijl ik refereerde naar de enorme hoeveelheid sneeuw die er gevallen was en op dat moment aan het vallen was.
Als ik dat erbij getypet had, was daar de kous mee af geweest. Nu ik dat niet gedaan heb, hebben sommige er een troll/flame in gezien, mea culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Matis schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:09:
uitgelegd wordt als zijnde troll, terwijl ik refereerde naar de enorme hoeveelheid sneeuw die er gevallen was en op dat moment aan het vallen was.
Als ik dat erbij getypet had, was daar de kous mee af geweest. Nu ik dat niet gedaan heb, hebben sommige er een troll/flame in gezien, mea culpa.
Dan bij deze mijn excuses dat ik dat bericht als voorbeeld gebruikt heb. Ik dacht dat je refereerde naar de flames een paar berichten ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Emile schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:23:
Dan bij deze mijn excuses dat ik dat bericht als voorbeeld gebruikt heb. Ik dacht dat je refereerde naar de flames een paar berichten ervoor.
Ik had de mbr's niet eens gezien :$

Maakt niet uit IMO, zoals ik aangaf, hij kon op meerdere manieren uitgelegd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een oplossing een filter functie in te bouwen dat je posts van bepaalde users niet worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:46:
Is een oplossing een filter functie in te bouwen dat je posts van bepaalde users niet worden weergegeven?
Nee, want dan kan het zijn dat oplossingen of opmerkingen van mensen genegeerd worden, en de discussies nog meer uit de hand lopen.

Het advies uit mijn schaaktijd staat nog steeds: op je vingers gaan zitten. Niet happen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je kunt irl toch ook niet bepaalde mensen uitgummen? Die moet je maar leren negeren als je ze ergerlijk vind.
CodeCaster schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:01:
[...]

Ik weet niet of het handig is om de verantwoordelijkheid daarvoor bij de user te leggen.
Ik leg hem daar neer waar hij hoort. De users maken het forum, niet de crew ;)

Los daarvan heb ik wel besloten het KMT de komende tijd wat beter in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:01:
[...]

Je kunt irl toch ook niet bepaalde mensen uitgummen? Die moet je maar leren negeren als je ze ergerlijk vind.
Domme vergelijking want het gaat hier over een Internet forum, waar veel meer mogelijk is en waarom zou je daar niet van mogen profiteren? Ik roep toch ook niet: ja maar vroeger hadden ze ook geen $random, dus leer er maar mee leven (denk bv aan vervuiling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een soort mute-functie (no offence, Mute)........ great........ waarom dan niet meteen bannen als we toch bezig zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 16:38

boesOne

meuh

(jarig!)
Ik denk niet dat het wenselijk is een negeerknop te gaan maken op een forum als Got. Het heeft imho iets asociaals.
Negeer de post of het topic als iets je niet bevalt of doe een topic report.
Een negeerknop tast de community aan.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Gewoon slaan op lan of stuur hem een berichtje. Niet zo lastig toch.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:06:
[...]

Domme vergelijking want het gaat hier over een Internet forum, waar veel meer mogelijk is en waarom zou je daar niet van mogen profiteren? Ik roep toch ook niet: ja maar vroeger hadden ze ook geen $random, dus leer er maar mee leven (denk bv aan vervuiling)
Ja, en dan heb je een ignore en krijg je ineens hele andere problemen waar de helft van de mensen in een topic elkaar niet kan zien en random users elkaar wel quoten en weet ik niet welke verwarring je daar mee kan creëren. En er is geen vergelijking met vroeger, er is een vergelijking met nu. In het echte leven kun je, nu of in de toekomst, geen mensen verbergen uit je zicht, dus ik zie ook niet in waarom dat op het forum zou moeten.

Als mensen het fatsoen niet kunnen opbrengen om normaal op elkaar te reageren zonder ignorefunctie, dan houdt het al gauw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een ignore functionaliteit heb je zelf al, daar hoeft geen technische oplossing voor te komen. Je kan er zelf voor kiezen een post te negeren. Als je dat vermogen niet bezit zou je daar eens aan kunnen werken.
sky- schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:24:
Gewoon slaan op lan of stuur hem een berichtje. Niet zo lastig toch.
Nee dat helpt. Fijne constructieve oplossing. |:(

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

CrankyGamerOG schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:38:
[...]

Teh fuck did I do? Ugh, die posts van jou waren zo een drama :+, gebannend worden in je eigen topic. Nieuw toppunt was dat in ieder geval voor mij.

Modjes zullen vast wel bepaalde users meer mogen dan anderen, wij forummen dan ook niet in een totale democratie maar meer een dictatuur waarin zij (en i agree) mogen doen wat ze willen zonder uitleg. Wij maken gebruik van dit forum, you dont like it? Hit the highway.

Het enige wat ik "jammer" vind van GoT is dat er niet een subsectie ergens is om de minder legale kanten van bv games te bespreken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MrVegeta schreef op maandag 21 december 2009 @ 02:57:
Het enige wat ik "jammer" vind van GoT is dat er niet een subsectie ergens is om de minder legale kanten van bv games te bespreken.
Je weet zelf ook best dat dit absoluut niet kan. Daarmee zet je de deur open voor andere "minder legale kanten" van teh interwebz. Zet de deur op een kiertje open en deze zal stukje bij beetje verder open geduwd worden. Daar is niet tegen op te modden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daarom mag ik het toch nog wel jammer vinden ;). Het gaat dan ook niet om het aanbieden van dergelijke dingen maar elkaar helpen met support als iets niet werkt. Daar is niets illegaal aan lijkt me maar het zal idd lastig zijn te modden al is een 1 strike 1 ban niet zo moeilijk te forceren in dat soort gevallen.

Ik zeg alleen dat dit wel "handig/leuk" zou kunnen zijn voor bepaalde momenten maar ik begrijp wel dat het niet kan en ach aan de andere kant hebben we daar ook andere fora voor.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

MrVegeta schreef op maandag 21 december 2009 @ 02:57:
Hoezo, heb jij geen toegang tot de warez forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

We hadden hoor, wederhoor en een conclusie. :)

Het enige wat nog restte was een kansloze schop en het daaropvolgende slotje.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.