Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding (?) laat zekeringen springen.

Pagina: 1
Acties:

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 13:08
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem hier. Ik heb net een pc in elkaar gezet. Toen ik de voedingskabel op de voeding aansloot en het knopje op de voeding aanzette sprong de zekering. Voor de duidelijkheid, ik heb de pc zelf niet aangezet, maar alleen de voeding. Weet iemand hoe dit kan? Ligt het misschien aan de voeding? Het is een Corsiar HX850W. Alvast bedankt.

[RashMatash]

Verwijderd

Teveel watt erop gegooid? Goeie voedingskabel? Hoe oud is de Voeding?

• rashmatash
850 Watt uit de muur trekken moet toch geen probleem zijn (mijn stofzuiger trekt 1500 Watt)? Verder is alles gloednieuw uit verpakking.

[RashMatash]

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik neem aan dat je de bijgeleverde voedingskabel hebt gebruikt? Gaat hij rechtstreeks het stopcontact in, of zit er een verlengkabel/stekkerdoos tussen? Probeer hem is op andere plaatsen(groepen) in het huis.

Things are cheaper for a reason

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 16:39
Als er niks anders is aangesloten denk ik dat er iets kortsluit in de kabel of in de voeding.
Je kan proberen met een andere kabel, springt de zekering dan nog steeds mag je ervanuit gaan dat de voeding DOA is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
Haal die voeding eerst eens uit je PC (en hang er iets kleins aan om hem een beetje te belasten, een fan ofzo) voordat je meer gaat uitproberen. Het ding kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, en het is dan niet uitgesloten dat je andere hardware er mee gaat slopen. Ik zou mezelf eerst zonder allerlei dure hardware eraan er van willen overtuigen dat er niets mee aan de hand is. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Sloeber

Sloeber

En ben je er al achter?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rashmatash schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:05:
850 Watt uit de muur trekken moet toch geen probleem zijn (mijn stofzuiger trekt 1500 Watt)? Verder is alles gloednieuw uit verpakking.
Ik kan mij niet voorstellen dat je echt 850 Watt uit het stopcontact trekt, want dan moet je wel een monster PC hebben. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rashmatash
Hey mensen,

bedankt voor jullie advies. Ik heb de voeding los gehaald en aangezet. Er gebeurde helemaals niks. Ook geen springende zekeringen. Ik had verwacht dat de fan van de voeding zou gaan draaien ofzo, maar dat gebeurde niet. Daarna heb ik 'm nog eens in mijn pc gestopt en aangezet. Er gebeurde dan ook niks. Kan ik er vanuit gaan dat ie gewoon kapot is?

[RashMatash]

• Sloeber

Sloeber

Had je mijn advies al opgevolgd?(A) Ja ik zou ermee teruggaan, heb je nog garantie(neem ik aan van wel)

• rashmatash
ik heb idd de bijbehorende kabel gebruikt. eerst had ik hem via stekkerdoos in slaapkamer, maar daarna rechtstreeks in stopcontact in woonkamer. In slaapkamer sprongen de zekeringen, in woonkamer deed ie helemaal niks. Er zit gelukkig iets van 5 jaar garantie op geloof ik.

[RashMatash]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rashmatash schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:49:
Kan ik er vanuit gaan dat ie gewoon kapot is?
Als je de voeding uit de PC haalt en helemaal los haalt van alles, daarna de stekker in het stopcontact.
En dan zou de voeding aan moeten gaan als de groene draad van de voeding verbind met een willekeurige zwarte.

Afbeeldingslocatie: http://www.jestineyong.com/wp-content/uploads/2007/09/atx-power-bypass.jpg
Zo bijvoorbeeld. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rashmatash
da's een goeie! ga ik morgen proberen.

[RashMatash]

• rashmatash
Ja ik denk dat ie hartstikke dood is, want hij deed wederom niks. Dan maar terugsturen en hopen dat ie niet de rest van het systeem om zeep heeft geholpen. :s

[RashMatash]

• Sloeber

Sloeber

Jammer, nou veel succes met RMA'en, en sterkte voor de rest van de onderdelen van je pc;)

Pagina: 1