Sitecom router geeft internetverbinding niet door, DHCP leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

Topicstarter
Om maar met de deur in huis te vallen,

Ik heb een modem die het internet doorstuurt naar een 'WL-183 - Wireless Network 300N Router' van Sitecom. Aan die router hangt van mij (van mijn huisgenoten weet ik het niet) een windows PC via een ethernet kabel en mijn MacBook via een WPA 2 beveiligd netwerk. Zowel de MacBook als de PC maken verbinding met het netwerk en kunnen de router pingen etc.

Als ik op de router kijk zie ik echter dat de DHCP client table leeg is, terwijl er dus wel computers aan het netwerk hangen. Ook zie ik dat mijn router gewoon gegevens van het modem krijgt, een IP adres, dns servers etc. etc. Ook heb ik gewoon internet op mijn windows PC als ik die via de ethernet kabel direct aan het modem hang.

Conclusie: De router geeft het internet niet door én laat de verbonden computers niet zien in de DHCP client table. Mijn enige conclusie, als halve leek, is dat mijn router simpelweg kapot is. Klopt dit?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:43

arie_papa

Running on Ubuntu

?
De router geeft geen internet door?
Je zegt zelf dat je wel kan internetten via de PC die aangesloten is op de ethernet kabel = _/-\o_ WEL internet _/-\o_

Maar nu ff serieus, met deze info kunnen we niet zoveel. Wat werkt niet? Waarom denk je dat je een probleem hebt / router stuk is?

btw, al een firmware update geprobeerd?

Oeps, toch beetje beter leren lezen :X

[ Voor 12% gewijzigd door arie_papa op 16-12-2009 10:39 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:48
Hij zegt dat hij via de modem wel internet heeft, en via de router dus niet, terwijl deze wel allerhande gegevens ontvangt. Ikzelf zou eerst een harde reset proberen en een andere lan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, de eerste flame is al binnen. :')

Sorry, ik heb wel internet als ik mijn pc via de ethernet kabel direct aan het modem hang, maar dat was wel duidelijk denk ik. Ik heb nog geen firmware update geprobeerd, maar begrijp ook niet waarom dit nodig zou zijn gezien hij het al een half jaar doet zonder firmware update. Het gebrek aan een update kan dus niet het probleem zijn.
Ik denk dat de router stuk is, omdat het modem haar werk gewoon doet en de router niet. Welke info is er verder nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrCostanzo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:49:
Hij zegt dat hij via de modem wel internet heeft, en via de router dus niet, terwijl deze wel allerhande gegevens ontvangt. Ikzelf zou eerst een harde reset proberen en een andere lan poort.
Bedankt voor de hulp zónder sadistische insteek! Harde reset heb ik echter al wel geprobeerd. Met andere lan poort bedoel je dat ik mijn PC via een andere lan poort aan de router moet hangen? Zal ik nu even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Als ik op de router kijk zie ik echter dat de DHCP client table leeg is, terwijl er dus wel computers aan het netwerk hangen.
En hoe kom je dan in die router? Met fixed of dynamische IP instellingen op je PC/MAC? Als ze dynamisch zijn ingesteld staat die DHCP dus wel aan, maar wordt het niet correct door de router door gegeven

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij gebruik ik dynamische IP instellingen. De router deelt IP's uit, ik hoef op de PC/Mac zelf geen vast IP in te stellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb nog geen firmware update geprobeerd, maar begrijp ook niet waarom dit nodig zou zijn gezien hij het al een half jaar doet zonder firmware update.
En opeens doet hij het niet meer ? Lijkt me dat er dan of een instelling is gewijzigd of je router kapot is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat mij nu ook voor de tweede keer vandaag overkomt is dat ik niet op de router in kan loggen. Gezien ik vandaag een harde reset heb uitgevoerd is de inlognaam/wachtwoord weer admin/admin. Nu geeft ie echter weer aan dat die inlognaam/wachtwoordcombinatie fout is, terwijl ik er zojuist tig keer mee heb ingelogd. Ik kan er geen pijl meer op trekken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:48
Router kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:00

mjl

Ugh

Anoniem: 129568 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:59:
Volgens mij gebruik ik dynamische IP instellingen. De router deelt IP's uit, ik hoef op de PC/Mac zelf geen vast IP in te stellen oid.
Zit het modem in een WAN of LAN poort. Indien in de WAN dan zou de router dus DHCP enabled moeten hebben. Indien het modem in een LAN poort zit dan moet je op ofwel het modem danwel de router de DHCP uit zetten en dus als switch/AP gebruiken.

Even systematisch:

Modem Etnernet -> WAN router -> router werkt als router -> DHCP in router aan zetten (eventueel een MAC address clone nodig)

Modem Ethernet -> LAN router -> router werkt als switch/AP -> DHCP op router uit, op modem aan

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modem Etnernet -> WAN router -> router werkt als router -> DHCP in router aan zetten (eventueel een MAC address clone nodig)

Dit is het geval, DHCP staat ook aan in de router maar de client table blijft dus leeg. Wat MAC adress cloning inhoudt weet ik zo niet, dus daar zal ik even achteraan googlen en dan kijken of dat in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Delen modem en router soms adressen uit in hetzelfde subnet? want dan kan je router van slag raken he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:00

mjl

Ugh

leuk_he schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:
Delen modem en router soms adressen uit in hetzelfde subnet? want dan kan je router van slag raken he?
Goeie ;) bijv: 192.168.0.xxx / 255.255.0.0 voor het modem en 192.168.1.xxx / 255.255.255.0 voor je eigen netwerk

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels een nieuwe router gekocht en alles werkt weer prima. Bedankt voor de hulp mensen!
Pagina: 1