Toon posts:

Resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik had een vraagje, ik heb een 17" beeldscherm en een goeie video kaart,
nou weet ikd at mijn video kaart grotere resoluties aankan, maar mijn
beeldscherm kan niet meer dan 1024 x 768 , nou wou ik vragen of er toch een oplossing is
waardoor mijn beeldscherm een hogere resolutei aan kan, een programma ofzo?
of is dit echt niet mogelijk?

Groeten

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
Nee, heel kort. je bent door je scherm hardwarematig gebonden aan de maximale resolutie van je scherm.....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:01:
beeldscherm kan niet meer dan 1024 x 768 , nou wou ik vragen of er toch een oplossing is
waardoor mijn beeldscherm een hogere resolutei aan kan, een programma ofzo?
of is dit echt niet mogelijk?
Dat scherm is gemaakt met een aantal pixels. Je kan er niet meer gebruiken, dan erop zitten. ;)

Enige manier is gewoon een nieuw scherm kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 15-12-2009 16:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niet alle beeldschermen zijn TFT......

Als het een CRT is, kun je altijd je reso vehogen, desnoods door de refresh rate naar beneden te zetten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

u_nix_we_all schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:08:

Als het een CRT is, kun je altijd je reso vehogen, desnoods door de refresh rate naar beneden te zetten.
Lang niet altijd. Ik heb hier een oude CRT staan die maximaal 1280*1024 doet. Ik heb ook een andere gehad die 1920*nogwat deed :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

u_nix_we_all schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:08:

Lol, helemaal waar, als ik aan een beeldscherm denk denk ik al helemaal niet meer aan CRT's :P

Maar 'altijd je reso verhogen' is volgens mij wat overdreven. Die dingen hebben ook een harde limiet.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 15-12-2009 16:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus even voor de duidelijkheid kan ik m niet hoger dan dat ie nu staat?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Nee.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• u_nix_we_all
  • Niet online
TKing schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:12:
[...]

Lang niet altijd. Ik heb hier een oude CRT staan die maximaal 1280*1024 doet. Ik heb ook een andere gehad die 1920*nogwat deed :)
offtopic:
De bandbreedte van een CRT is de resolutie x refresh rate. Theoretisch kun je altijd een hogere resolutie weergeven door de refresh rate naar beneden te zetten. Als dat niet lukt, ligt het meestal aan de videokaart, die lagere refreshrates niet altijd aankan, een multi-sync CRT is zelden de beperkende factor.
Of hogere resoluties zinnig zijn is een ander verhaal, dan komt de dot pitch om de hoek kijken

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 15-12-2009 16:20 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Iedereen roept hier wel heel snel dat kan niet...Maar kan het niet softwarematig met interlacing

1080i kan toch vaak ook op 720p schermen. Daarmee lijkt het net alsof je een hogere resolutie hebt dan je TV aankan, omdat hij heel snel de beeldjes voor de helft van de lijnen afwisselt...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 16:20 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:19:
Iedereen roept hier wel heel snel dat kan niet...Maar kan het niet softwarematig met interlacing

1080i kan toch vaak ook op 720p schermen. Daarmee lijkt het net alsof je een hogere resolutie hebt dan je TV aankan, omdat hij heel snel de beeldjes voor de helft van de lijnen afwisselt...
Maar volgens mij heb je het nu over "upscalingdownscaling" en dat kunnen TFT's meestal niet.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is dat nu een crt of een tft? Want 1024x768 is niet echt een gangbare resolutie voor een 17" tft. Er staat in elk geval geen (meer) in de pricewatch zover ik de filters kan geloven. Dat is meestal de resolutie van een 15", 17" is meestal 1280x1024. Is dat zo een oude tft? Of is dat een crt?

Laptop tft's willen nog wel eens afwijken maar ik geloof niet dat jij een 17" laptop hebt met 1024x768 resolutie waarin een _goede_ grafische kaart zit.
u_nix_we_all schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:18:
[...]

offtopic:
De bandbreedte van een CRT is de resolutie x refresh rate. Theoretisch kun je altijd een hogere resolutie weergeven door de refresh rate naar beneden te zetten. Als dat niet lukt, ligt het meestal aan de videokaart, die lagere refreshrates niet altijd aankan, een multi-sync CRT is zelden de beperkende factor.
Of hogere resoluties zinnig zijn is een ander verhaal, dan komt de dot pitch om de hoek kijken
Muggeziften: Je kan je refresh rate natuurlijk ook niet oneindig naar beneden zetten. Wat voor beeld krijg je met een refresh rate van 0Hz, of erger een negatieve refresh rate? :P

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Nee, 1080i/p kan wel op 720p schermen maar dan wordt er van 1080 lijnen 720 lijnen gemaakt. En het lijkt dan helemaal niet of je een hogere resolutie op je scherm hebt. Sterker: meestal zijn 720p videosignalen mooier op een 720p scherm dan 1080p bronnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell beeldscherm en een ati video kaart, we praten over een computer niet over een laptop, dus hoe zou het kunnen ?

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:55
Lt. Marx schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:23:
^^ Nee, 1080i/p kan wel op 720p schermen maar dan wordt er van 1080 lijnen 720 lijnen gemaakt. En het lijkt dan helemaal niet of je een hogere resolutie op je scherm hebt. Sterker: meestal zijn 720p videosignalen mooier op een 720p scherm dan 1080p bronnen.
Dit komt omdat op een 1080P scherm de resolutie downscaled word naar 720P B)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 09:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:24:
Ik heb een dell beeldscherm en een ati video kaart, we praten over een computer niet over een laptop, dus hoe zou het kunnen ?
Dit zegt nog vrij weinig: is het een CRT of een TFT (LCD) monitor? Is het de eerste, kun je proberen om een hogere resolutie te forceren door de verborgen resoluties bij je beeldschermeigenschappen te activeren.

Heb je een TFT monitor, is verhogen van de resolutie niet mogelijk. Gewoon, simpel: niet.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het zou helpen als je ons vertelt wat het type van de monitor is ;)

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
8)7 Verrek, er bestaan nog CRT schermen, helemaal vergeten. O-)

Vergis je niet met down en upschaling Only.Holoris, pixels afhalen kan wel bijtekenen niet ;) 1080p -> 720 kan wel, niet 720 -> 1080i/p niet.
Mischien handig om te weten wat voor een scherm de TS heeft....

[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 15-12-2009 16:31 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ati radeon hd 2600 pro video kaart, en het beeldscherm is een dell beeldscherm bij apparaatbeheer staat algemeen pnp scherm..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 09:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:32:
ik heb een ati radeon hd 2600 pro video kaart, en het beeldscherm is een dell beeldscherm bij apparaatbeheer staat algemeen pnp scherm..
Is het een plat scherm (max. 10 cm diep) of is het een diep scherm (type 'oude tv')?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

Zo kunnen wij je niet helpen. We hebben meermaals gevraagd om welk scherm het ging. Als je dat niet kunt melden kunnen wij het niet ruiken. Je zegt zelfs niet of het een CRT of TFT is, ondanks dat de hele discussie daarover gaat.

Dit topic gaat dicht wegens te weinig eigen inspanning en te weinig info om iets zinnigs te roepen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.