Wii aansluiten op computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40
Beste,

Ik wil graag mijn Wii aansluiten op mijn computer. De Wii is nu via de component aansluiting aan mijn TV verbonden. Hierdoor is het mogelijk het geluid te splitsen en deze op de lijn in van mijn computer binnen te laten komen waarna deze over mijn surround set kan.

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.nl/NOE/images/teaser_moods_small/wii_component_cable_en.jpg

Nu is het switchen van input op mijn TV van Wii naar computer vervelend en wil ik graag het videocomponent signaal op een of andere manier in Windows kunnen zien. Nu moet ik hier uiteraard een stukje hardware voor hebben en misschien ook nog wel een stukje software extra, maar ik heb geen idee wat...

Hebben jullie enige ideeen?

Dit is de relevante hardware:
pricewatch: Asus ENGTX275/HTDI/896MD3
pricewatch: Asus P7P55D-E Premium

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 15:54
heb je zelf al iets opgezocht, zo ja: wat dan?
Zo nee eerst eens zelf zoeken. op google is er genoeg over te vinden. Daarnaast zul je op het forum ook wel wat van je gading vinden. Het is niet de bedoeling dat je hier vraagt en een kant en klare oplossing krijgt. Daarvoor moet je toch echt naar een winkel.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit is al vaker gepost hier op GoT. Het antwoord is simpel; Dit kan alleen via een of andere videoconverter box die het signaal van de Wii (RGB-SCART, S-video of component geloof ik) direct kan weergeven of een monitor die zo'n signaal direct weergeeft. Via een capture card heb je altijd een merkbare (en vervelende!) vertraging.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor analoog kan een simpele PVR-150 voldoen, maar je zult altijd een lag in je beeld hebben. Heb dit zelf ook eens getest met een X360 en je kon er eigenlijk niet mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40
Uiteraard heb ik al gegoogled en ook op het forum hier gezocht, maar niets kunnen vinden, blijkbaar de verkeerde queries dan...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.