Menu dat in beeld blijft tijden scrollen

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan2812
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 10:24
Hoi,

Ik ben voor school met een website om mijn stage opdrachten op te zetten. Maar nu zit ik met het volgende probleem:

ik heb links een menu staan dat ik mee wil laten lopen over mijn pagina wanneer ik naar beneden scroll. Met css heb ik hem zo gemaakt dat z'n position op "fixed" staat zodat hij op de pagina blijft, en top op "0" pixels zodat hij gelijk na mijn andere div komt.

Alleen wanneer ik nu naar beneden scroll, blijft er een ruimte van ongeveer 200 pixels tussen m'n top en m'n menu zitten omdat daar mijn header zit. (zie afbeeldingen).

Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik naar beneden scroll en mijn header verdwijnt, dat mijn menu tegen de top komt te staan? Iemand enig idee??

http://www.olympia-conbrio.nl/test/200pix_01.jpg <-- Niet gescrolled, en menu staat zo goed!
http://www.olympia-conbrio.nl/test/200pix_02.jpg <-- Wel gescrolled, menu moet naar boven tegen de top aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan2812
Hoi Himlims,

Nee dit bedoel ik niet, Mijn menu, zoals op de foto's moet meebewegen over de pagina, zodat hij altijd in beeld blijft, zoiets als dit zegmaar, http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/davidmenu.htm

ik heb al heel veel sites bezogt waar zo iets dergelijks wordt beschreven maar ik kom er echt niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als je iets gedetailleerdere beschrijving geeft van wat je geprobeerd heb en hoe (code :??) kan iemand misschien advies geven. Maar er zijn 1001 websites waar je dit soort informatie (code) kunt bemachtigen :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zover ik weet kom je dan toch op een javascript uit, met alleen CSS zal het niet lukken. Er zijn zat scripts te vinden die kunnen checken of er gescrolled is of niet, daarna is het een kwestie van kijken hoeveel er gescrolled is en de top van je menu aanpassen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met "fixed" blijft die toch altijd op dezelfde postitie? Of heb ik het fout? In ieder geval zou het stukje script wel makkelijk zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of er mensen zijn met IE6 die je site bezoeken maar Position: Fixed; Werkt niet bij hen..

Ben bang dat je dus sowieso op een javascriptje uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan2812
Allemaal bedankt voor jullie reactie, maar ik ben niet zo'n kei in Javascript en heb al een aantal dingen bekeken maar of ze werkte niet of ze waren veel te uitgebreid waar ik niks van begrijp. Zijn er misschien maar een paar regeltjes die voldoenden zijn om dit te maken?

[ Voor 54% gewijzigd door rohan2812 op 15-12-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vast, maar we gaan dat niet voor je faciliteren. GoT is geen helpdesk en al helemaal geen afhaalchinees.

We verwachten zelfinzet en basiskennis. Als je dat niet hebt, dan is het verstandig om daarvoor te gaan leren, of de opdrachtjes niet aan te nemen of iemand in te huren die er wel verstand van heeft ;)

De voorbeelden die hier zijn aangedragen zijn echt geen rocket science en zou je relatief makkelijk moeten kunnen doorgronden. Daarom gaat dit topic dan ook dicht. Succes verder.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 15-12-2009 15:47 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.