Overclockbaar Socket A moederboard

Pagina: 1
Acties:

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Hee allemaal
Even een vraagje..
Wij zijn nogal nieuw als het gaat om overclocken, dus dachten wij leuk deze kerstvakantie maar eens een hobby te starten.
Nu hebben we dus nog een lachen pctje liggen. (Amd Sempron 2600+ 1.833 Ghz, Asus A7V400-MX)
Alleen, het asus moederbord ondersteund alleen het veranderen van de FSB via een aantal dip switches op het moederboard zelf.
Dus nu is de vraag, weten jullie een manier hoe we dit via de BIOS of softwarematig kunnen doen? Zo nee, hebben jullie een leuk en goedkoop voorstel als moederbord? (graag eentje waar je ook het voltage enzo kan instellen...)
Alvast bedankt!

http://asus.com/product.aspx?P_ID=hORgEHRBDLMfwAwx

(ps. ik wist niet of ik dit bij de sectie Hardware of Overclocken moest zetten. Zit ik fout? zoja, sorry:P)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Als je CPU zodanig is aangepast of van nature unlocked is kun je met o.a.
Rightmark CPUClock-utility de fid (Multiplier) en de Vid (Voltage) on the fly aanpassen.

Googlen, zoeken op: tool to modify fid on the fly.

Mijn Barton-mobile draait volgens het mobo standaard op 12x, maar met die tool kan ik hem zonder meer op 16x laten lopen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kosh66 op 15-12-2009 15:33 ]

• Voyagerscout
Echt? Klinkt perfect! :P
We hebben nl nog ergens 20 liter zonnebloemolie staan, waar we het moederboard in wilde onderdompelen.
zo hitte is sowieso geen probleem, maar als je niks kan veranderen aan je clocksnelheid en multiplier, heeft dat toch geen zin.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Zonnebloemolie lijkt mij geen strak plan aangezien het plantaardig is en daarom dus kan gaan bederven. Hiervoor wordt bijna altijd mineraal olie gebruikt

-- All science is either physics or stamp collecting

• Voyagerscout
Ja ik weet dat vrijwel altijd mineraal olie word gebruikt ^^ maar dat is 10 x zo duur, en we hoeven het toch maar voor 1 week te gebruiken (het gaat om het overclocken, voor gamen etc hebben we wel n goede pc:P)
Ik heb Rightmark CPUClock-utility gedownload, alleen

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Je kunt bv. ook CPUMSR gebruiken: http://www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm
Deze is misschien wat inuitiever in gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Kosh66 op 15-12-2009 16:23 ]

Pagina: 1