Geluid via HDMI op een sapphire 5850 kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een sapphire 5850 grafische kaart en nu wil ik deze gaan aansluiten op mijn tv. Ik heb net een HDMI kabel gekocht om een directe verbinding aan te leggen. Nu las ik dat de grafische kaart ook in staat is om geluid over deze HDMI kabel te sturen zodat ik geen audio kabels nodig heb (in de specs staat: On-board HDMI, supports HDMI 1.3 with High Bitrate Audio).

Nu is mijn vraag, hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik software matig nog iets instellen om het geluid via de grafische kaart te laten lopen? of gaat dit allemaal automatisch?)

Alvast bedankt :)
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Drivers voor de geluidskaart op de videokaart worden bij de ATI drivers geleverd. Wellicht moet je bij de audio instellingen van Windows de HDMI uit nog als standaard instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-12-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
Normaal gaat dat vanzelf goed. Als dat niet het geval is moet je de hdmi out even als default geluidskaart instellen.

edit:
Mits je zoals hierboven genoemd de drivers hebt geinstalleerd maar dat heb je als je het niet uitgevinkt hebt bij het installeren van je video drivers.

[ Voor 40% gewijzigd door martijnve op 15-12-2009 15:01 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW