Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik heb op een basisschool een klein netwerkje gebouwd met een Server met daarop Windows Server 2000. (HP ProLiant M G3). Daaraan zit een netgear switch. En aan die netgear switch zitten 15 werkstations met Windows XP Professional. Alles werkt perfect. Alleen is er nu een probleempje: Als er bijvoorbeeld leerlingen van groep 3 of 4 aan willen werken dan moeten ze inloggen dmv CTRL + ALT + DEL en dan nog gebruikersnaam invullen. Maar dit is meestal wat lastig. Is er misschien een alternatief inlogscherm voor Windows XP? Dat leerlingen bijvoorbeeld in kunnen loggen aan de hand van plaatjes?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf geen XP meer om te checken, maar dit zou moeten werken toch? Krijg je wel een lange lijst met gebruikers als je allemaal verschillende usernames hebt.
  • Log on to Windows XP as Administrator or user with administrative privileges.
  • Open User Accounts in Control Panel by clicking Start, click Control Panel, and then click User Accounts.
  • Click Change the way users log on or off.
  • Select the Use the Welcome screen check box.
  • Click Apply Options button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 19:43
Als je in een domein zit kan dit niet. Hij zal sowieso om een username gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
@ dragon2, LzpAppel heeft gelijk, dus dat gaat helaas niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07 09:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, dit heeft natuurlijk verder niets met Netwerken te maken, maar vele meer met Windows Clients.

Move naar Windows Clients :)

Wat betreft het inloggen: Is het niet een idee om die XP machines in autologon mode te zetten, en de werkplek met een kiosk achtig iets af te schermen. Zodoende kan een leerling ook niets per ongeluk stuk maken.

Kinderen uit die groepen zouden IMO nog geen inlognamen en wachtwoorden moeten onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 11:57
Een alternatief idee:

Misschien niet geheel wat je zoekt maar is het een idee om een barcode scanner/Microcontroller aan de pc's te hangen en middels barcodes en/of knoppen de login voor deze kinderen te regelen.

Met barcodes kun je in de code {ctrl}{alt} en {del} plakken ook kun je hierna de {username}{tab}{password} erin zetten. (het nadeel is wel dat de barcodes wat aan de lange kant worden.)

Hier kun je een schema + code voor het microcontroller idee.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327492

Heb vroeger bij een bedrijf wel via de hand van eigen accounts met plaatjes gehad, een heel eigen inlog menu voor XP was dat.. en het was voor scholen.. maar dan ben je nog wel even bezig.. anders moet je informeren bij het bedrijf of het ook bij jullie mogelijk is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Het makkelijkste is inderdaad Tweak UI van Microsoft Powertoys te downloaden en dan auto logon aan te vinken. http://www.microsoft.com/...owertoys/Xppowertoys.mspx
Je hebt dan alleen eenzelfde probleem voor degenen die met een andere gebruikersnaam moeten inloggen. Die moeten na opstarten van de PC steeds eerst afmelden en dan weer opnieuw inloggen met hun eigen gebruikersnaam.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Bedankt voor de reacties.

Ik zoek eigenlijk meer iets als LOGONSTUDIO. Dat is een programmatje dat het standaard inlogscherm van Windows XP vervangt. Maar dit werkt helaas niet in het netwerk, en alleen op standalone pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee, maar dat vind ik ook niet zo raar.

Tip: elke oplossing die vanuit een thuispc-perspectief wordt gedaan en puur cosmetisch is kun je vergeten, het gaat er namelijk bij jou om dat je ook het logon mechanisme laat afhandelen door je gewijzigde dialoog.

Toverwoord is [google=custom logon screen msgina.dll]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tweekeraar
Bedankt voor de reactie.. Alleen is het nog niet gelukt
Pagina: 1