Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de oude PC van mijn ouders (XP, sp3) is iets vreemds aan de hand; als je dubbelklikt op een map wordt deze niet geopend maar in plaats daarvan opent windows een zoekvenster om deze map te doorzoeken.
Hoe komt dat en nog belangrijker, hoe kom ik er weer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je geprobeerd de computer opnieuw te starten? dat verhelpt 9/10 'windows probleempjes'

Misschien dat er een key op je toetsenbord blijft hangen? OF is zoeken als standaard optie ingesteld ipv verkennen/openen??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Windows kan in de war raken als een registercomponent dat directories beheert beschadigd/ verkeerd ingesteld blijkt. Een gevolg daarvan kan weer zijn dat het besturingssysteem bij een map-dubbelklik denkt dat 'ie een zoekvenster tevoorschijn moet toveren. Het euvel valt eenvoudig te verhelpen met een visual basic-scriptje:
http://www.dougknox.com/xp/scripts/xp_folder_open.vbs

Edit 14:37: laat je even weten of het is gelukt?

[ Voor 8% gewijzigd door scenix_ op 15-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw opstarten is geen oplossing, ik heb me laten vertellen dat het al ruim een jaar zo is. Aan het toetsenbord kan het ook niet liggen, een toets zou je moeten merken met typen ;)
dus... Waar zit die laatste instelling bij XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

himlims_ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:29:
heb je geprobeerd de computer opnieuw te starten? dat verhelpt 9/10 'windows probleempjes'
Dit is een bekend fenomeen wat al veel vaker is voorgekomen. Herstarten is hier geen oplossing :)

scenix_ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:31:
Windows kan in de war raken als een registercomponent dat directories beheert beschadigd blijkt.
Ehm, beschadigd? Dit is gewoon een kwestie dat die keys (die dat vb script aanpast) verkeerd staan ingesteld ;) Dit kan overigens wel door malware / spyware komen, dus een scan is ook aan te raden :)

http://www.tech-recipes.c...-a-search-window-pops-up/ Voor 't geval je niet zomaar een "vreemd" vbscript wilt draaien :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
BtM909 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:41:
[...]

Dit is een bekend fenomeen wat al veel vaker is voorgekomen. Herstarten is hier geen oplossing :)

[...]

Ehm, beschadigd? Dit is gewoon een kwestie dat die keys (die dat vb script aanpast) verkeerd staan ingesteld ;) Dit kan overigens wel door malware / spyware komen, dus een scan is ook aan te raden :)

http://www.tech-recipes.c...-a-search-window-pops-up/ Voor 't geval je niet zomaar een "vreemd" vbscript wilt draaien :)
hahaha het was een 1e of 2e hit op google :P Vond het wel leuk klinken moet ik zeggen ;)
Had je ook in je 1e post kunnen zetten natuurlijk :+ Maar maakt niet uit, als WMNoot er maar mee geholpen is lijkt mij... Volgende keer wel zelf eerst even zoeken dat lijkt duidelijk ;)

[ Voor 35% gewijzigd door scenix_ op 15-12-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scenix_ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:31:
laat je even weten of het is gelukt?
Ik ga er vanavond even mee rommelen, zal het laten weten ja!
Bedankt iig tot zo ver!
Pagina: 1