Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scannen op AIO printer via printer server mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
Ik heb een Canon PIXMA AIO printer en wil een printer server installeren omdat de PC en printer niet meer in dezelfde ruimte staan. Wat ik graag zou willen weten is dit: kan ik via die printer server ook documenten scannen op de Canon?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bevat die printer de gewenste functionaliteit? Bij mijn SV hebben we een Xerox printer welke deze functionaliteit wel heeft. Het installeren van een driver op de server en het aanmaken van een share alwaar gescande documenten in belanden, zo hebben wij het opgelost.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Om welke PIXMA AIO gaat het? Dat lijkt mij toch de minste informatie die je kan geven. Zelf heb ik laatst een Pixma MP620 bij iemand geinstalleerd en daar was dat allemaal mee mogelijk op diverse manieren... (email/ftp etc).

• pvtonger
't Gaat om een Canon Pixma MX300. Moet die printer een bepaalde functionaliteit hebben? En zo ja, welke is dat dan?

BTW: ik neem aan dat printen op een printer die aan een printerserver hangt wel altijd mogelijk is? Nu begin ik effe te twijfelen 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door pvtonger op 15-12-2009 15:59 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
pvtonger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:51:
't Gaat om een Canon Pixma MX300. Moet die printer een bepaalde functionaliteit hebben? En zo ja, welke is dat dan?

BTW: ik neem aan dat printen op een printer die aan een printerserver hangt wel altijd mogelijk is? Nu begin ik effe te twijfelen 8)7
Printer kan natuurlijk altijd, daar is de server voor toch? Er wordt dan ook alleen data van de pc naar de printer gestuurd. Bij scannen moet er ook data vanaf de printer worden verstuurd naar een specifieke lokatie binnen het netwerk of een emailadres e.d., dat is dus de andere kant op en daar komt wat meer bij kijken. Bij die MP620 die ik had installed zat overigens software wat zichzelf grotendeels keurig configureerde en hoefde in principe alleen een netwerklocatie aan te wijzen...

Heb je al op de website van Canon gekeken of er misschien een suite of tool voor te downloaden is? Het zal overigens uiteindelijk wel voor elkaar te krijgen zijn, met of zonder omweg :)

Heb je overigens zelf al ENIGE moeite gedaan om het een of ander uit te zoeken? Want dan had je deze vraag denk ik niet gesteld. Als je op de site van Canon kijkt dan is daar zelfs te lezen dat het een van de 'features' is van het apparaat waarmee ze te koop lopen, met speciale software om het allemaal makkelijk in te kunnen stellen Dus ja, het moet prima mogelijk zijn met een MX300...

http://www.canon.co.uk/Fo...jet/PIXMA_MX300/index.asp
Scanning
600dpi resolution scans documents and articles with ease. Scan straight to PC, email or PDF. MP Navigator EX software makes every stage of operation easier, from image search to PDF document editing.

Optical Character Recognition software converts printed text perfectly providing editable electronic documents without the hassle of re-typing.
Het is dus helemaal afhankelijk van de printerserver of het mogelijk is, deze printer heeft iig de functionaliteit aan boord om te bereiken wat jij wilt ;)

• pvtonger
@MicGlou: Bedankt voor de uitgebreide informatie. Nu ik dit lees had ik dit inderdaad ook helemaal zelf kunnen bedenken. _/-\o_

't Enige dat ik heb geprobeerd was beredeneren of FTP-en en emailen mogelijk was. Ik ging er vanuit dat omdat de printer geen IP adres krijgt hij dus ook niets kan versturen. Duidelijk een slechte gedachte :'(
Pagina: 1