Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan, die niet meer op wil starten. Ik kom windows niet meer in.
Een Back-up heb ik al wel, dus ik kan alles proberen.

De volgende melding wordt weergegeven: c:/windows/system32/config map is beschadigd of onvindbaar.
Deze melding is ontstaan na een defect van de voeding en daarmee het spontaan uitgaan van de pc tijdens het gamen. De voeding is helaas overleden.
Alles is nu overgebouwd in een nieuwe kast met een nieuwe voeding.

De pc draait met een Raid0 set op een ich7r, waarbij de intel tool voor windows aangeeft dat de schijf op port 2 een error occured heeft. Draai ik de schijven om qua kabel geeft de tool aan dat dezelfde schijf een probleem heeft.

Met de recovery console van xp geeft de pc, na inloggen op c:windows welke hij wel gewoon ziet als windows installatie, bij fixmbr aan, dat de mbr beschadig of non-standard is en dat hij hem kan fixen, dat heb ik gedaan. Nieuwe mbr aangemaakt geeft ie aan.

Fixboot geeft aan: cannot open partition.

Chkdisk /p geeft aan: unrecoverable errors detected.

Nu is het aparte, dat als ik mini xp (met of zonder het laden van de F6 raid drivers) opstart ik alle partities en files kan zien. Er mist werkelijk geen enkel bestand. En alles is te copyen, openen enz.

Start ik onder mini xp partition magic en daar chkdsk, ontdekt deze daar unreadable segments die hij daarna zegt gerepareerd te hebben. Maar ook daarna kom ik windows niet in.

Een tool van norton (diskdocter geloof ik, zal het nog eens opzoeken) geeft aan dat een aantal bestanden gevonden/fout/ik weet het even niet meer, moet ik even opzoeken... zijn, oa boot.ini en de overige bestanden die windows nodig heeft om op te starten, maar ik kan die niet terugzetten ofzo, kom daar niet uit, kan ze alleen copyen naar een andere locatie.

Samenvattend: alle bestanden staan nog op de schijf, maar er is iets mis, waardoor windows niet op wil starten.
Wat is er precies beschadigd/vernaggeld en hoe kan ik het repareren?

Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

Bochtjes zijn Kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
Een bezoek aan Google geeft je de oplossingen die je nodig hebt volgens mij.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 15-12-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
TheVMaster schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:16:
Een bezoek aan Google geeft je de oplossingen die je nodig hebt volgens mij.
Bedankt voor de link !
Windows is weer up en running met het laatste herstelpunt.

Helaas is geeft de intel matrix storage manager rom die je net voor windows ziet nog steeds aan dat de schijf een error heeft.
En ook onder windows geeft de intel matrix storage manager aan dat de raid set degraded is en ik moet back-uppen en vervangen.
Verder is de pc erg traag en instabiel.

Test ik de raid set met hd tune geeft ie een bad sector aan.
Test ik de schijf die als fout wordt aangegeven los in een andere pc geeft hd tune ook bad sectors.

Je zou zeggen: einde verhaal voor die disk en vervangen maar en reinstall van de pc.

Maar test ik de "kapotte" schijf met western digital data lifeguard diagnostics zowel quick als extended test wordt er aangegeven dat de schijf in goede staat is en geen foute heeft.
Zowel in HD tune als bij die wd tool is de smart status goed en geen reallocated sectors.

Nu is mijn vraag: is die schijf echt kapot en heeft hij echt bad sectors of is er softwarematig/MBR/NTFS-matig iets corrupt?

In geval 2: is dit nog te repareren ?

Alvast bedankt voor jullie kennis en advies ! _/-\o_

Bochtjes zijn Kewl